Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorElçin, Melih
dc.contributor.authorAydın, Selma
dc.date.accessioned2023-09-18T11:38:02Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-08-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33968
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to evaluate the mediating role of resilience in the relationship between the learning approaches and psychological states of Başkent University Faculty of Medicine students during the pandemic period. The Personal Information Form, Learning Approaches and Study Skills Scale, Beck Depression Scale for Primary Care, Beck Anxiety Scale, and Brief Psychological Resilience Scale were used to collect data. Considering the learning approaches of the students, the deep learning approach 57.2±8.0, surface learning approach 47.7±9.2 and strategic learning approach 68.8±11.7 are scored as shown. In our study, 55.4% of the students had depression, and 68.6% had mild to severe anxiety disorders. Being a third-year student, being a preclinical student, and not choosing the medical school voluntarily were found to be factors affecting depression; gender, being an English program student, being a first-year student, and being a preclinical student were determined to be factors affecting anxiety. In our study, the average score of our students on the Short Psychological Resilience Scale was found to be 19.0±7.2. It was observed that male gender, being in the clinical period, being a 4th year student, and choosing medical school voluntarily increased psychological resilience. When the relationship between deep learning approach and depression is examined, the presence of full mediation effect of psychological resilience; When the measurement model is examined in the relationship between strategic learning, depression and resilience, the presence of partial mediation effect; When the relationship between surface learning, depression and resilience was examined, it was determined that there was a partial mediation effect of psychological resilience.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCOVİD-19tr_TR
dc.subjectTıp Fakültesi Öğrencisi
dc.subjectÖğrenme Yaklaşımları
dc.subjectDepresyon
dc.subjectAnksiyete
dc.subjectPsikolojik Sağlamlık
dc.subject.lcshTıp uygulamasıtr_TR
dc.titlePandemi Döneminde Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarıyla Psikolojik Durumları Arasındaki İlişki ve Psikolojik Sağlamlığın Aracılık Rolütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada pandemi döneminde Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarıyla psikolojik durumları arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın aracılık rolünün değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Öğrenme Yaklaşımları ve Çalışma Becerileri Ölçeği, Birinci Basamak İçin Beck Depresyon Ölçeği, Beck Anksiyete Ölçeği ve Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarına bakıldığında derin öğrenme yaklaşımı 57,2±8,0; yüzeysel öğrenme yaklaşımı 47,7±9,2; stratejik öğrenme yaklaşımı 68,8±11,7 puan almıştır. Çalışmamızda öğrencilerin %55,4’ünde depresyon, %68,6’sında hafiften şiddetliye varan anksiyete bozukluğu saptanmıştır. Üçüncü sınıf öğrencisi olmak, preklinik dönem öğrencisi olmak ve tıp fakültesini kendi isteği ile seçmemek depresyonu; cinsiyet, İngilizce program öğrencisi olmak, birinci sınıf öğrencisi olmak ve preklinik öğrencisi olmak ise anksiyeteyi etkileyen faktörler olarak saptanmıştır. Çalışmamızda öğrencilerimizin Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği puan ortalaması 19,0±7,2 olarak bulunmuştur. Erkek cinsiyet, klinik dönemde olmak, 4. sınıf öğrencisi olmak, tıp fakültesini kendi isteyerek seçmenin psikolojik sağlamlığı artırdığı gözlenmiştir. Derinlemesine öğrenme yaklaşımı ile depresyon arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın tam aracılık etkisi; stratejik öğrenme, depresyon ve psikolojik sağlamlık ilişkisinde ölçme modeli incelendiğinde kısmi aracılık etkisi; yüzeysel öğrenme, depresyon ve psikolojik sağlamlık ilişkisi incelendiğinde psikolojik sağlamlığın kısmi aracılık etkisi vardır.tr_TR
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-09-18T11:38:02Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster