Show simple item record

dc.contributor.advisorGökmen, Rengim
dc.contributor.authorYılmaz, Mustafa Ege
dc.date.accessioned2023-07-24T12:29:29Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-15
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33729
dc.description.abstractThis study consists of two parts: Investigating the developmental process of the musical language of composer Hasan Uçarsu, who is one of the important representatives of contemporary Turkish music in the younger generation, and examining the orchestral conducting techniques of the Concerto for Viola and Piano “Bir Aşk Destanı” in terms of technical aspects. The first part focuses on investigating the evolution of Hasan Uçarsu’s unique musical language, exploring his musical development, education and the factors that have influenced his creative output from the beginning of his career up to the present day. By examining the developmental journey of the composer’s compositional style, which has contribued numerous works to the repertoire of Contemporary Turkish Music, the aim of this part is to provide a guiding resource for young musicians who aspire to progress on a similar path The second part delves into a detailed analysis of the orchestral conducting techniques employed in Hasan Uçarsu’s Concerto for Viola and Piano. With a comprehensive exemination supported by markings on the score, this section aims to serve as a guide for aspiring young conductors and conductor candidates who wish to study and interpet the piece effectively. By exploring the technical aspects of conducting this composition, titled “Bir Aşk Destanı”, it aims to provide a valuable resource for those seeking guidance in conducting and researching the work.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHasan Uçarsutr_TR
dc.subjectViyola ve piyanotr_TR
dc.subjectKonçertotr_TR
dc.subjectOrkestra şefliğitr_TR
dc.subjectŞeflik teknikleritr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleÇağdaş Türk Müziğinde Hasan Uçarsu’nun Özgün Dili ve Viyola ve Piyano İçin İkili Konçerto Eserinin Şeflik Teknikleri Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma genç kuşak çağdaş Türk müziğinin günümüzdeki önemli temsilcilerinden biri olan besteci Hasan Uçarsu’nun müzikal dilinin gelişim sürecinin araştırılmasını ve Viyola ve Piyano İçin İkili Konçerto “Bir Aşk Destanı” eserinin orkestra şefliği teknikleri açısından incelenmesini içeren iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci bölümde Hasan Uçarsu’nun özgün dilinin oluşumu esnasındaki müzikal gelişimine, aldığı eğitime ve bestecilik hayatının başından itibaren günümüze kadar olan süreçte yaratımlarına doğrudan etkisi olan etkenlere değinilmiştir. Kompozisyon dilinin gelişimi ile Çağdaş Türk Müziği repertuvarına pek çok eser kazandıran bestecinin gelişme sürecinin araştırılmasıyla, bu yolda ilerlemek isteyen genç müzisyenlere yol gösterici bir kaynak oluşturulması hedeflenmiştir. İkinci bölümde bestecinin Viyola ve Piyano İçin İkili Konçerto eserinin orkestra şefliği teknikleri açısından detaylı olarak incelenmesiyle, partisyon üzerindeki işaretlemeler ile desteklenen bir anlatımla birlikte eseri yönetmek ve araştırmak isteyen genç şef ve şef adaylarına kılavuz oluşturmayı hedeflemektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentKompozisyon ve Orkestra Şefliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-24T12:29:29Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypemusical scoretr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record