Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞen, Müge Burcu
dc.contributor.authorSarıkavak, Anıl
dc.date.accessioned2023-07-21T12:01:41Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33713
dc.description.abstractSince Gutenberg, the field of visual communication and graphic design has been deeply tied to technical and technological advances. Every developing and changing technology has contributed to communication design, and the new opportunities it has brought or provided have caused the design understanding of all graphic design and visual communication to change, starting with books. Every new technique or technology that has emerged has not always had an immediate or immediate effect, and has found its reward in practice as its possibilities and contribution to production have been understood over time. Variable fonts are actually not a new technology as one might think. However, the development and effective use of these old technologies can be considered new since it was 2017. Therefore, this topic/problem can be considered as a new research area. Because within the scope of this title, there are not enough Turkish resources in our country yet. With this thesis, it is aimed to deal with the history of variable fonts, to reveal their general features, to examine the visual communication works of designers with variable fonts, and to create a comprehensive Turkish resource. In Chapter 1 of the thesis, terminology/conceptual explanations and a terminology about variable font are included. In Chapter 2, research data on the comprehensive development process of visual communication design, the importance of typographic design in visual communication, the development of digital font technology, and the present and future of variable font are included. In Chapter 3, the place and importance of digital font in visual communication design, the contribution of variable font technology to visual communication design, and the examination and evaluation of selected designs with variable fonts are explained. In the Last Chapter, there are drafts and suggestions about the application work, the possibilities of using the works and design studies made with variable fonts.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGörsel iletişim tasarımı
dc.subjectSayısal tipografi
dc.subjectYeni nesil yazı karakteri
dc.subjectOpen type font
dc.subjectDeğişken font
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleGörsel iletişim Tasarımında Yeni Nesil Değişken Font Tasarımı ve Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetGutenberg’den beri görsel iletişim ve grafik tasarım alanı belirgin bir biçimde teknik ve teknolojik gelişmelere derinden bağlı olmuştur. Her gelişen ve değişen teknoloji iletişim tasarımına katkıda bulunmuş, getirdiği veya sağladığı yeni olanaklar kitaplardan başlayarak tüm grafik tasarımın ve görsel iletişimin tasarlama anlayışlarının da değişmesine neden olmuştur. Ortaya çıkan her yeni teknik veya teknoloji her zaman anında veya hemen etkide bulunmamış, zaman içinde olasılıkları ve üretime katkısı anlaşıldıkça uygulamada karşılığını bulmuştur. Değişken fontlar aslında sanıldığı gibi yeni bir teknoloji değildir. Ancak bu eski teknolojilerin geliştirilmesi ve etkin kullanıma girmesi 2017’ler olduğu için yeni sayılabilir. Bu nedenle henüz bu konu/sorun yeni bir araştırma alanı olarak kabul edilebilir. Bu başlık kapsamında ülkemizde henüz yeterli Türkçe kaynak bulunmamaktadır. Bu tez çalışması ile değişken font tarihçesini ele almak, genel özelliklerini ortaya koymak, tasarımcıların değişken font ile yaptıkları görsel iletişim çalışmalarını incelemek ve geniş kapsamlı Türkçe bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Bu bağlamda, tez çalışması dört ana bölümden oluşmaktadır. Tezin 1. Bölüm’ünde değişken font hakkındaki terimsel/kavramsal açıklamalara ve bir terminolojiye yer verilmiştir. 2. Bölüm’de görsel iletişim tasarımının çağdaş gelişim süreci, görsel iletişimde tipografik tasarımın önemi, sayısal font teknolojisinin gelişimi ve değişken fontun bugünü ve geleceği hakkında yapılan araştırma verileri yer almaktadır. 3. Bölüm’de görsel iletişim tasarımında dijital fontun yeri ve önemi, değişken font teknolojisinin görsel iletişim tasarımına katkıları ile değişken font içeren seçilmiş tasarımlarda inceleme ve değerlendirme hakkındaki açıklamalar yapılmaktadır. Son bölümde ise uygulama çalışması hakkında taslak ve öneriler, yapılan çalışmaların kullanım olasılıkları ve değişken fontlarla yapılmış tasarım çalışmaları yer almaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-21T12:01:41Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimagetr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster