Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKanneci, Ahmet
dc.contributor.authorDağtekin, Sarper
dc.date.accessioned2023-07-18T12:19:11Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-16
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33685
dc.description.abstractIn essence, this thesis examines the melodic structures in the archlute sonatas of Giovanni Zamboni Romano, an Italian composer who lived in the 18th century, in order to develop a historically informed method of dimunition practice for his compositions. In line with this goal, historical information about the inclusion of the archlute, a type of long necked lute, in European music is given in the "Historical Background" section. The origin of the lute, its place in European and Italian music, and the development of the long-necked lutes archlute, chitarrone and theorbo are explained respectively. Then, the Italian lute repertoire was examined in the context of the 16th, 17th and 18th centuries. In the historical background section, the performance practices of the period are explained and the main problem which this study focuses on explained. In the method section, information is given about the method by which melodic structures will be examined. The data analysis section includes the process of examining the composer's archlute works. As a result of the analysis of the data, the ornaments and dimunitional melody structures used in the archlute sonatas of Giovanni Zamboni Romano were determined and explained under separate headings. In the dimunition method section, studies have been derived for the practical use of melodic structures, and suggestions for the use of the application in context are presented by considering the sonata number six. In the results and suggestions section, the study was evaluated in the context of the results it reached and some suggestions were included.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGitartr_TR
dc.subjectİtalyantr_TR
dc.subjectBarok müziktr_TR
dc.subjectLavtatr_TR
dc.subjectArchlutetr_TR
dc.subjectDimunitiontr_TR
dc.titleGiovanni Zamboni Romano Op.1 Eserinin Analizi Yöntemi ile Tarihsel Bilgilendirilmiş Bir Dimunition Yöntemi Geliştirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÖzünde, bu tez, 18. yüzyılda yaşamış bir İtalyan besteci olan Giovanni Zamboni Romano'nun besteleri için tarihsel olarak bilgilendirilmiş bir dimunition uygulaması yöntemi geliştirmek amacıyla archlute sonatlarındaki melodik yapıları incelemektedir. Bu amaç doğrultusunda, “Tarihsel Arka Plan” bölümünde uzun saplı bir lavta türü olan archlute çalgısının Avrupa müziğine girmesine ilişkin tarihsel bilgiler verilmektedir. Sırasıyla lavtanın menşei, Avrupa ve İtalyan müziğindeki yeri ve uzun saplı lavtalar olan archlute, chitarrone ve theorbonun gelişimi sırasıyla anlatılmaktadır. Daha sonra İtalyan lavta repertuarı 16., 17. ve 18. yüzyıllar bağlamında incelenmiştir. “Tarihsel Arka Plan” bölümünde, dönemin icra pratikleri incelenmekte ve bu çalışmanın odaklandığı temel problem ortaya konmaktadır. “Yöntem” bölümünde melodik yapıların inceleneceği yönteme ilişkin bilgi verilmektedir. “Verilerin Analizi” bölümü, bestecinin archlute eserlerinin incelenmesi sürecini içermektedir. Verilerin analizi sonucunda Giovanni Zamboni Romano'nun archlute sonatlarında kullandığı süslemeler ve dimunition karakterli ezgi yapıları belirlenmiş ve ayrı başlıklar altında açıklanmıştır. Dimunition yöntemi bölümünde melodik yapıların pratikte kullanımına yönelik çalışmalar türetilmiş ve altı numaralı sonat ele alınarak uygulamanın bağlam içinde kullanımına yönelik öneriler sunulmuştur. Sonuç ve öneriler bölümünde çalışma ulaştığı sonuçlar ışığında değerlendirilmiş ve bazı önerilere yer verilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-18T12:19:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster