Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüldür Erkal, Burcu
dc.contributor.authorYıldızlı, Tuğba
dc.date.accessioned2023-07-03T09:00:44Z
dc.date.issued2022-11-22
dc.date.submitted2022-11-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33513
dc.description.abstractRoads have an important role in the development of the country's economy and social structure. Today, with the expansion of transportation networks, routine and proper maintenance of roads has gained importance. Cracks and other types of damage appear on the surfaces of roads due to many factors. The detection and measurement of these damages have an important place in the condition assessment of the roads. The surface defects not only affect the visual appearance of roads but also accelerates the aging of concrete infrastructure, which affects their normal use, resulting in shorter lifespans. It is also a potential threat to safe driving. Early detection of reduced capacity due to this deterioration is, therefore, a priority since timely and accurate detection of damages is of vital importance. Nowadays, various methods that are used for detecting surface damage on roads can be listed as follows: an operator inspecting the damage by using traditional guidelines, microscopic examination of the crack using special tools, taking images by unmanned aerial vehicles and automatically interpreting the surface damage by analyzing collected images. If we compare damage assessment using unmanned aerial vehicles with other methods, we can say that it has many advantages such as less risk of accident, low cost, time savings, and fewer logistics requirements. Due to the expanding and increasing road networks, it is indeed a difficult task to conduct an extensive investigation using traditional methods. Therefore, it is possible to use unmanned aerial vehicles with high-resolution cameras, which have been used frequently recently, for surface damage detection of the investigated road. The detection and quantification of damages can be performed using Deep Learning methods from the collected images. With this method, images that accurately reflect the geometry of the damage can be obtained by UAVs. The proposed thesis study aims to automatically detect potholes and cracks on roads, via drones. The results of this study have the potential of contributing the national and international literature on damage detection on roads with the help of UAVs.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectUAVtr_TR
dc.subjectDeep Learningtr_TR
dc.subjectPavement Defectstr_TR
dc.subjectYOLOtr_TR
dc.subjectFaster R-CNNtr_TR
dc.subjectU-Nettr_TR
dc.titleDetection and Quantification of Pavement Defects Using Unmanned Aerial Vehicle Imagerytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYollar ülkenin ekonomisinin ve sosyal yapısının gelişmesinde önemli bir role sahiptir. Günümüzde ulaşım ağlarının genişlemesiyle birlikte yolların bakımının düzenli ve doğru olarak yapılması önem kazanmıştır. Birçok faktör nedeniyle yolların yüzeylerinde çatlaklar ve diğer hasar çeşitleri ortaya çıkmaktadır. Bu hasarların tespiti ve ölçümü yolların durum değerlendirmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu sadece yolların görsel görünümünü etkilemekle kalmaz, aynı zamanda onların normal kullanımını etkileyen beton altyapısının yaşlanmasını hızlandırır ve daha kısa kullanım ömrüyle sonuçlanır. Ayrıca güvenli sürüş için potansiyel bir tehdittir. Bu bozulma nedeniyle azalan kapasitenin erken teşhisi öncelikli bir gerekliliktir. Çünkü bu hasarların zamanında ve doğru olarak tespit edilmesi hayati bir önem taşımaktadır. Günümüzde, yollarda oluşan yüzeysel hasarları tespit etmek amaçlı çeşitli yöntemler şöyle sıralanabilir: bir operatörün yapıyı incelemesi esnasında geleneksel yöntemler kullanılarak insanın hasarı teftiş etmesi, özel aletler kullanarak çatlağın mikroskobik incelenmesi, insansız hava araçları aracılığı ile görüntü alınması ve bu görüntülerin analiziyle yüzeysel hasarın otomatik olarak teşhis edilmesi ve ölçülmesi. İnsansız hava aracı kullanılarak yapılan hasar tespitini diğer yöntemlerle karşılaştırırsak kaza riskinin daha az olması, düşük maliyet, zaman tasarrufu, daha az lojistik gereksinimi gibi birçok avantajı olduğunu söyleyebiliriz. Genişleyen ve artan yol ağları nedeniyle geleneksel yöntemler kullanarak geniş çaplı inceleme yapmak gerçekten zor bir çalışmadır. Bu yüzden son zamanlarda sıkça kullanılmaya başlanan yüksek çözünürlüklü kameralara sahip insansız hava araçlarını, incelenen yolun yüzeysel hasar tespitinde kullanmak mümkündür. Toplanan görüntülerden derin öğrenme yöntemleri kullanılarak hasar tespiti ve derecelendirilmesi yapılabilir. Bu yöntemle İHA’lar tarafından hasarın geometrisini doğru bir şekilde yansıtan görüntüler elde edilebilir. Önerilen tez çalışması, yollarda oluşan çukurların ve çatlakların, insansız hava araçları yoluyla otomatik olarak tespit edilmesini amaçlamaktadır. Çalışmanın tamamlanması ile ulusal ve uluslararası literatüre İHA yardımıyla yollarda hasar tespiti konusunda katkı sağlanmış olunacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster