Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan Tektaş, Öznur
dc.contributor.authorVatansever Uludağ, Gökçe
dc.date.accessioned2023-07-03T07:13:56Z
dc.date.issued2023-06
dc.date.submitted2023-06-05
dc.identifier.citationVATANSEVER ULUDAĞ, Gökçe, Marka Aktivizmi Otantikliğinin Marka Farkındalığı ve Algılanan Kalite Üzerindeki Etkisi: Benlik Uyumunun Düzenleyici Rolü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33481
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of brand activism authenticity on brand equity in terms of brand awareness, perceived quality and brand loyalty and to determine the moderating role of self congruity in this relationship. For this purpose, data were collected with the participation of 481 individual consumers living in Turkey in the questionnaire, which was created by giving an example of the brand activism activity of a cosmetic brand. Structural Equation Modeling method was used to test the hypotheses created. As a result of the analysis, it was concluded that brand activism authenticity had a positive effect on brand awareness, perceived quality and brand loyalty. In addition, it has been observed that self congruity has a moderating effect on the relationship between brand activism authenticity and brand awareness, perceived quality and brand loyalty.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMarka Aktivizmi Otantikliğitr_TR
dc.subjectMarka Farkındalığıtr_TR
dc.subjectAlgılanan Kalitetr_TR
dc.subjectMarka Sadakatitr_TR
dc.subjectBenlik Uyumutr_TR
dc.subject.lcshH- Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleMarka Aktivizmi Otantikliğinin Marka Farkındalığı Ve Algılanan Kalite Üzerindeki Etkisi: Benlik Uyumunun Düzenleyici Rolütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, marka aktivizmi otantikliğinin marka farkındalığı, algılanan kalite ve marka sadakati boyutları ile ele alının marka denkliği üzerindeki etkilerini incelemek ve benlik uyumunun bu ilişkideki düzenleyici rolünü belirlemektir. Bu amaçla bir kozmetik markasının aktivizm faaliyeti örnek verilerek oluşturulan anket formuna, Türkiye’de yaşayan 481 bireysel tüketicinin katılımıyla veri toplanmıştır. Oluşturulan hipotezlerinin test edilmesi için Yapısal Eşitlik Modellemesi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analiz neticesinde marka aktivizmi otantikliğinin marka farkındalığı, algılanan kalite ve marka sadakati üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber benlik uyumunun marka aktivizmi otantikliği ile marka farkındalığı, algılanan kalite ve marka sadakati ilişkisinde düzenleyici etkisinin olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-03T07:13:56Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record