dc.contributor.advisor | Aktulum, Kubilay | |
dc.contributor.author | Büyükşahin, Esra | |
dc.date.accessioned | 2023-07-03T07:13:03Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.date.submitted | 2023-05-26 | |
dc.identifier.citation | BÜYÜKŞAHİN, Esra. Pratiques du collage dans le roman postmodern français. Une étude de cas dans « La Vie mode d’emploi » de Georges Perec, Université Hacettepe, Institut des sciences sociales, Thèse de Doctorat, Ankara, 2023. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33478 | |
dc.description.abstract | This study aims to examine literary collage practises in Georges Perec's novel Life A User’s Manual within the context of postmodern literary and novel theories and intertextual relations. Postmodern literary theories categorize certain literary elements observed in literary works, particularly since the second half of the 20th century, according to their definitions and common characteristics. The term "collage", which originated in the plastic arts, particularly in painting, refers in its broadest sense, to the process of combining various heterogeneous elements on a surface. Fragmentation, discontinuity, rupture and heterogeneity, which are the defining qualities of postmodern text, enable an analogical relationship between these texts and the collage method in plastic arts. Postmodern texts are mostly formed by combining diverse heterogeneous elements, text and discourse pieces, similar to the collage approach in plastic arts. Accordingly, the term "collage" is one of the terms used by postmodern literary theory/theorists to define the postmodern text.
With the fragmentation, discontinuity, rupture and heterogeneity that it generates in the text, intertextuality is one of the dominant elements which creates the collage image in the postmodern text. Postmodern writers, who are detached from the tenets of modern art such as breaking ties with the imitation principle and tradition or the idea of a genius creative writer creating an original and unique work with his or her own style, compose their works by combining fragments from the literary tradition and various texts. In this context, the postmodern text looks like a collage of fragments taken from previous works. The purpose of this study is to examine literary collage practises within the framework of Georges Perec's postmodern novel(s) Life A User's Manual, created by combining various intertextual and graphic elements based on the puzzle metaphor. | tr_TR |
dc.language.iso | fra | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Collage | tr_TR |
dc.subject | Collage intertextuel | tr_TR |
dc.subject | Roman postmoderne | tr_TR |
dc.subject | Georges Perec | tr_TR |
dc.subject | La Vie mode d'emploi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Resim sanatı | tr_TR |
dc.subject.lcsh | P- Dil ve edebiyat | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Edebiyat (Genel) | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Fransa edebiyatı | tr_TR |
dc.title | Pratiques Du Collage Dans Le Roman Postmodern Français. Une Étude De Cas Dans « La Vie Mode D’emploi » De Georges Perec, | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada Georges Perec’in Yaşam Kullanma Kılavuzu adlı romanında yazınsal kolaj uygulamalarının postmodern yazın ve roman kuramları ve metinlerarası ilişkiler çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Postmodern roman kuramları, özellikle yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren romanlarda görülen kimi öğeleri tanım ve ortak özelliklerine göre sınıflandırır. Öncelikle plastik sanatlarda, özellikle resim alanında ortaya çıkan “kolaj” terimi, en geniş anlamıyla, çeşitli ayrışık unsurların bir düzlemde bir araya getirilmesi işlemini ifade eder. Postmodern metnin tanımlayıcı nitelikleri olan parçalılık, süreksizlik, ayrışıklık ve kopukluk, bu metinlerle plastik sanatlardaki kolaj tekniği arasında bir benzerlik ilişkisi kurulmasını sağlar. Postmodern olarak nitelendirilen metinler de plastik sanatlardaki kolaj tekniğinde olduğu gibi çeşitli ayrışık unsurların, metin ve söylem parçalarının bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş yapıtlardır. Bu nedenle postmodern yazın kuramının/kuramcılarının postmodern metni tanımlamada kullandığı terimlerden biri de “kolaj” sözcüğüdür.
Postmodern metinde, yarattığı parçalılık, süreksizlik, ayrışıklık ve kopuklukla kolaj imgesini oluşturan başat öğelerden biri metinlerarasılıktır. Modern sanatın taklit ilkesi ve gelenekle bağlarını koparma, deha sahibi bir yaratıcı yazarın kendine özgü biçemiyle özgün ve biricik eser yaratması gibi dogmalarından uzaklaşan postmodern yazarlar yapıtlarını yazınsal gelenekten, her türlü metinden aldıkları parçaları bir araya getirerek oluştururlar. Postmodern metin bu bağlamda daha önceki yapıtlardan alınan parçaların bir kolajı görünümündedir. Bu çalışmada, yazınsal kolaj uygulamalarının postmodern bir yazar olan Georges Perec’in yapboz metaforundan hareketle gerek metinlerarası gerek grafik çok çeşitli unsurları birleştirerek oluşturduğu Yaşam Kullanma Kılavuzu adlı roman(lar)ı çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-03T07:13:03Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |