dc.contributor.advisor | Özkazanç, Yakup Sabri | |
dc.contributor.author | Boşnak, Ali Alperen | |
dc.date.accessioned | 2023-06-05T13:28:36Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-24 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33313 | |
dc.description.abstract | Rendezvous and docking missions in spacecrafts consist of a series of maneuvers that involve the chaser spacecraft's ability to dock near the target and eventually contact it in a controlled manner. With the accelerating space race, it is critical for countries to develop technologies that can provide ways to orbital altitude and tilt change maneuvers, close-range guidance methods and attitude control requirements for docking. In the literature, while spacecrafts are within docking distance, there are many control methods applied for the docking phase. But the real problem is the rendezvous of these two spacecraft, that is, how to reach the distances for docking.
In this thesis, it is systematically studied how the maneuvers that may be required to bring two different orbiting spacecraft with parameters together and how to develop all the algorithms that may be used for these maneuvers. The accuracy of these algorithms has been demonstrated by simulation studies. In these scenarios, the suitability of orbital maneuvers, that each of which requires a different formulation and development, was first shown in separate simulation studies, then a rendezvous simulation study was carried out on two orbiting spacecraft by combining the orbital maneuvers described. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Randevu ve Kenetlenme | tr_TR |
dc.subject | Yörüngesel Manevralar | tr_TR |
dc.subject | Yörünge Mekaniği | tr_TR |
dc.subject | Yörünge Elemanları | tr_TR |
dc.subject | İki Satırlı Eleman Seti | tr_TR |
dc.subject | Hohmann Transfer | tr_TR |
dc.subject | Evre Kaydırma | tr_TR |
dc.subject | Clohessy-Wiltshire Modeli | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Elektrik-Elektronik mühendisliği | tr_TR |
dc.title | Uydu Yörünge Kontrol Manevralarının Çözümlenmesi ve Benzetimi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Uzay araçlarında randevu ve kenetlenme görevleri, takipçi uzay aracının hedefin yakınına yanaşıp sonunda kontrollü bir şekilde temas edebilmelerini içeren bir dizi manevradan oluşur. Hızlanan uzay yarışıyla birlikte yörünge yüksekliği, eğikliği değişim manevraları, yakın mesafe güdüm yöntemleri ve kenetlenme aşamasındaki yönelim kontrol isteklerini sağlayabilecek teknolojiler geliştirmek ülkeler için kritik önem arz etmektedir. Literatürde uzay araçları kenetlenebilecek mesafedeyken, kenetlenme aşaması için geliştirilen ve uygulanan oldukça fazla kontrol metodu vardır. Fakat asıl problem iki uzay aracının randevusu yani kenetlenme yapılacak mesafelere nasıl gidilebileceğidir.
Bu tezde parametreleri verilmiş iki farklı yörüngedeki uzay aracının buluşturulması için gerekebilecek manevraların ve bu manevralar için kullanılabilecek algoritmalar sistematik olarak çalışılmıştır. Bu algoritmaların doğruluğu benzetim çalışmalarıyla gösterilmiştir. Bu senaryolarda, her biri farklı bir formülasyon ve geliştirme gerektiren yörüngesel manevraların amaca uygunluğu, önce ayrı ayrı benzetim çalışmalarında gösterilmiş, ardından anlatılan yörüngesel manevralar birleştirilerek yörüngede olan iki uzay aracı üzerinden randevu benzetim çalışması gerçekleştirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Elektrik –Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-06-05T13:28:36Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |