dc.contributor.advisor | Kerem Günel, Mintaze | |
dc.contributor.author | Sel, Sinem Asena | |
dc.date.accessioned | 2023-05-12T10:54:04Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-04-18 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33164 | |
dc.description.abstract | Current study was conducted between preschooler children with Cerebral Palsy (CP) who received usual care (UC), and children who received usual care plus Telerehabilitation Based Structured Home Program (TB-SHP). Comparisons of functional status, activity and participation rates in both groups were made under the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF-CY). TB-SHP protocol was planned as a triple-blinded randomized controlled trial. Forty-three preschooler children with CP whose functional levels range from I-V according to Gross Motor Function Classification System (GMFCS) (mean age 4.66 years [SD 1.08 years]) were randomly assigned to usual care and usual care plus TB-SHP groups. Activity, (Gross Motor Function Measure [GMFM], Quality of Upper Extremity Skills Test [QUEST], Segmental Assessment of Trunk Control [SATCO], ABILHAND-KIDS, ABILOCO KIDS, Goal Attainment Scale [GAS]), participation (Life Habits Questionnaire [LIFE-H], Canadian Activity Performance Measure [KAPÖ], Pediatric Evaluation of Disability Inventory [PEDI]), environmental and personal factors (European Child Environment Questionnaire [ECEQ], Compliance and Perceptions of Parents of Children with Cerebral Palsy to Home Program Questionnaire [CPHP-Q], the Depression Anxiety Stress Scale-21 [DASS-21]) were assessed before, immediately after intervention, and at 12-weeks post-intervention. Usual care plus TB-SHP was found to be more effective than usual care in terms of activity (GAS, COPM, GMFM, QUEST, SATCO), participation (COPM, PEDI) and, environmental (ECEQ, CPHP-Q, DASS-21) factors both immediately after intervention, and at 12-weeks post-intervention (ES: dUC+TB-SHP >dUC). As a result, it is thought that the telerehabilitation used in addition to the home program can be used to improve activity, participation, environmental and personal factors in preschooler children with CP. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Aktivite | tr_TR |
dc.subject | Ev programı | tr_TR |
dc.subject | Fizyoterapi | tr_TR |
dc.subject | Katılım | tr_TR |
dc.subject | Serebral Palsi | tr_TR |
dc.subject | Telerehabilitasyon | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Dönem Serebral Palsili Çocuklarda Motor Fonksiyonun Geliştirilmesine Yönelik “Telerehabilitasyon Temelli Yapılandırılmış Ev Programı Uygulamalarının” Fonksiyonel Durum, Aktivite ve Katılıma Olan Etkilerinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma rutin fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmeti alan, okul öncesi dönem Serebral Palsi (SP)’li çocuklarda rutin fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetine ek olarak telerehabilitasyon temelli yapılandırılmış ev programı (TT-YEP) uygulamalarına dahil edilen çocuklar üzerinde gerçekleştirildi. Her iki grupta fonksiyonel durum, aktivite ve katılım oranlarının İşlevsellik, Yeti yitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması (ICF-CY) kapsamında karşılaştırması yapıldı. Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemine (KMFSS) göre fonksiyonel seviyeleri I-V arasında değişen okul öncesi yaş grubunda, ortalama yaş 4,66 yıl [SD 1,08 yıl] olan 43 SP’li çalışma ve kontrol gruplarından birine rasgele dağıtıldı. Aktivite seviyeleri (Kaba Motor Fonksiyon Ölçütü, Üst Ekstremite Kalitesi Becerileri Testi, Segmental Assessment of Trunk Control Test, Üst Ekstremite Becerileri Değerlendirme Ölçeği [ABILHAND-KIDS], Yürüme Becerileri Değerlendirme Ölçeği [ABILOCO KIDS], Goal Attainment Scale (GAS]) kullanılarak, katılım durumları ise (Yaşam Alışkanlıklar Anketi [LIFE-H], Kanada Aktivite Performans Ölçümü [KAPÖ], Pediatrik Özürlülük Değerlendirme Envanteri-PEDI) ile ölçüldü. Çevresel ve kişisel faktörler (Avrupa Çocuk Çevre Anketi [AÇCA], Serebral Palsili Çocukların Ebeveynlerinin Ev Programına Uyumlarını Değerlendirme Ölçeği [EPUDO], Depresyon Anksiyete Stres Skalası [DASS-21]) kullanılarak tespit edildi. Değerlendirmeler çalışmadan önce, 12 hafta sonra ve 12 haftalık takip döneminin sonunda yapıldı. Rutin fizyoterapi ve rehabilitasyona ek olarak uygulanan TTYEP hem terapiden hemen sonraki dönemde hem de takip döneminden sonra rutin fizyoterapi ve rehabilitasyona göre, aktivite, katılım, çevresel faktörler bakımından daha etkin bulundu. Sonuç olarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına ek olarak uygulanan TT-YEP’in okul öncesi dönem SPli çocuklarda aktivite, katılım, çevresel ve kişisel faktörleri iyileştirmek amacıyla kullanılabileceği düşünülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-11-14T10:54:04Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |