dc.contributor.advisor | Altıntaş, Kerim Hakan | |
dc.contributor.author | Altıntaş Çolak, Bahar | |
dc.date.accessioned | 2023-04-06T11:43:56Z | |
dc.date.issued | 2023-03-15 | |
dc.date.submitted | 2023-01-10 | |
dc.identifier.citation | ALTINTAŞ ÇOLAK B. Ankara İli Altındağ İlçesinde İlköğretim Okullarında
Görev Yapan Öğretmenlerin Afete Bireysel Hazırlık Düzeylerinin Genel Afete
Hazırlık İnanç Ölçeği İle Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi, Afetlerde
Sağlık Yönetimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29576 | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to evaluate the individual disaster preparedness levels
of teachers working in public primary schools in Altındağ district of Ankara province.
The research was conducted with face-to-face interviews and aimed to reach 1552
teachers in 54 public primary schools in Altındağ district of Ankara province. Teachers
were provided to fill out the data collection form via Google Forms. The data collection
form consisted of two parts. The first part consisted of seven divisions prepared by the
researchers. The second part included the General Disaster Preparedness Belief Scale
and the data collection form consisted of 88 items. The obtained data were analyzed
with the SPSS program. Whether the variables fit the normal distribution was tested
with the Shapiro Wilks test. Student’s T test, One-Way ANOVA test and regression
analysis were used in statistical analysis where appropriate. 638 teachers, 436 of whom
were women, participated in the study. The average age of the teachers participating
in the study was determined as 41.3. 77,0% of the teachers stated that they were faculty
graduates. 30,0% of the teachers stated that they experienced a disaster. 46,0% of the
teachers stated that they received training on disasters. 95.5% of the teachers stated
that the negative consequences of disasters are preventable. 26,4% of the teachers
stated that they prepared disaster and emergency kits, and 36,3% stated that they had
Natural Disaster Insurance for the house they live in. The reliability of the General
Disaster Preparedness Belief Scale when applied to the teachers is high according to
ix
the Cronbach-alpha internal consistency coefficients. The average score of the General
Disaster Preparedness Belief Scale of the teachers participating in the study was
determined as 3.99±0.51. The scores of teachers who received training on disasters
were higher than those who did not receive training. The general disaster preparedness
belief scale scores of the teachers who were given drills in the schools they work are
higher than the teachers who were not exercised in the school they work | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | tr_TR |
dc.subject | Genel Afete Hazırlık İnanç Ölçeği | tr_TR |
dc.title | Ankara İli Altındağ İlçesinde İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Afete Bireysel Hazırlık Düzeylerinin Genel Afete Hazırlık İnanç Ölçeği İle Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada
Ankara ili Altındağ ilçesinde devlet ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin
afete bireysel hazırlık düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada,
Ankara ili Altındağ ilçesinde 54 devlet ilköğretim okulunda görevli 1552 öğretmene
ulaşılmaya çalışılmış ve yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Öğretmenlerin veri toplama
formunu Google Formlar üzerinden doldurmaları sağlanmıştır. Veri toplama formu iki
bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümü araştırmacılar tarafından hazırlanan yedi
bölümden oluşmaktadır. İkinci bölümde Genel Afete Hazırlık İnanç Ölçeği yer
almakta olup veri toplama formu 88 maddeden oluşmaktadır. Elde edilen veriler SPSS
programı ile analiz edilmiştir. Değişkenlerin normal dağılıma uyup uymadıkları
Shapiro Wilks testi ile test edilmiştir. İstatistiksel analizde uygun oldukları yerlerde T
testi, Tek Yönlü (One-Way) ANOVA testleri ve regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırmaya 436’sı kadın 638 öğretmen katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin
yaş ortalaması 41,3 olarak saptanmıştır. Öğretmenlerin %77,0‘si fakülte mezunu
olduğunu belirtmiştir. Öğretmenlerin %30,0’u herhangi bir afet yaşadıklarını
belirtmiştir. Öğretmenlerin %46,0’sı afetler hakkında eğitim aldıklarını belirtmiştir.
Öğretmenlerin %95,5’i afetlerin olumsuz sonuçlarının önlenebilir olduğunu
belirmiştir. Öğretmenlerin %26,4’ü afet ve acil durum çantası hazırladığını, %36,3’ü
ise yaşadıkları eve Doğal Afet Sigortası yaptırdıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlere
uygulanan Genel Afete Hazırlık İnanç Ölçeği için hesaplanan Cronbach-alpha iç
tutarlılık katsayılarına göre ölçeğin güvenilirliği yüksek seviyededir. Çalışmaya
katılan öğretmenlerin Genel Afete Hazırlık İnanç Ölçeği ortalamaları 3,99±0,51 olarak
belirlenmiştir. Afetler hakkında eğitim alan öğretmenlerin ölçek puanları eğitim
almayanlara göre ve görev yaptıkları okulda tatbikat yapılan öğretmenlerin genel afete
hazırlık inanç ölçeği puanları tatbikat yapılmayan öğretmenlere göre yüksektir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-10-09T11:43:56Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |