dc.contributor.advisor | Turgut, Özden Pektaş | |
dc.contributor.author | Yayalar, Ümit Hazal | |
dc.date.accessioned | 2023-04-04T11:22:37Z | |
dc.date.issued | 2023-03-20 | |
dc.date.submitted | 2023-01-24 | |
dc.identifier.citation | Yayalar, Ü. H.. (n.d.). Video Oyunlarda Korku Unsurunun Kullanımı ve Konsept Tasarım Çalışması. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29569 | |
dc.description.abstract | What makes a story unique is; it is the way he narrates it and the visual animation of the universe he presents to the player. Therefore, the role of space in storytelling is important. The unique universes created by video games bring many alternatives along with the possibilities of developing technology. The different characteristics of each item in the game increase the player's curiosity to explore the map and become one of their motivations to continue the game.
The artificial reality of games has a unique structure in both plot and visual design. The surrealism of the stories told; It enables people to empathize through cultural transfers, life experiences and emotional states. Actors can bond with the actor character and make decisions for the character, rather than taking part as a spectator, unlike in movies. If this is the case; It allows players to empathize and test how they would react if they were in the same situation from a safe area.
As a means of entertainment, the approach of video games to the theme of horror differs in the way they use the elements of tension and violence. As one of the design elements in horror games, which are usually combined with the action and survival genre; Authenticity in atmosphere and space designs are as important as gameplay mechanics. Along with the game experience, his approach to human psychology and his use of cultural elements form the basis of a successful horror game. The psychological equivalent of fear as an emotion, its cultural reflections and its place in popular culture are examined in depth and its effect on horror games constitute the main areas of study of the thesis.
As the main purpose of the research and application study of this proficiency in art thesis; It is aimed to contribute to the diversity of resources for horror games in the academic field and to provide information about the theoretical and concept design of the application work to the related fields. It is aimed to create a resource for art students who want to produce works for the entertainment industry with the aim of following the production methods of game design for the production process of the application. Theoretical research on the psychological-based elements of fear in the design process will be implemented with a concept design study. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Video oyunlar | |
dc.subject | Konsept tasarım | |
dc.subject | 3B modelleme | |
dc.subject | İllüstrasyon | |
dc.subject | Korku sanatı | |
dc.subject.lcsh | Çizim. Tasarım. İllüstrasyon. | tr_TR |
dc.title | Video Oyunlarda Korku Unsurunun Kullanımı ve Konsept Tasarım Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bir hikâyeyi eşsiz kılan şey; onu anlatış biçimi ve oyuncuya sunduğu evrenin görsel olarak canlandırmasıdır. Bu nedenle mekânın hikâye anlatımında oynadığı rol önemlidir. Video oyunların yarattığı benzersiz evrenler, gelişen teknolojinin imkânlarıyla birlikte pek çok alternatifi de beraberinde getirmektedir. Oyundaki her öğenin birbirinden farklı karakteristik özellikleri oyuncunun haritayı keşfetme merakını arttırır ve oyuna devam etmesi için motivasyonlarından biri haline gelir.
Oyunların yapay gerçekliği hem olay örgüsü hem de görsel tasarım alanında kendine özel bir yapısı bulunur. Anlatılan hikâyelerin gerçeküstülüğü; kültürel aktarımlar, yaşam tecrübeleri ve duygu durumları sayesinde insanların empati kurmasını sağlamaktadır. Oyuncular, sinema filmlerinin aksine bir izleyici olarak yer almaktansa, oyuncu karakteri ile bağ kurabilir ve karakterin yerine kararlar alabilir. Bu durum ise; oyuncuların empati yapmasına ve güvenli bir alandan doğru aynı durumda olsaydı nasıl tepki vereceğini sınamasına olanak tanır. Bir eğlence aracı olarak video oyunların korku temasına yaklaşımı, gerilim ve şiddet öğelerini kullanma biçimleri yönünden farklılık gösterir. Genellikle aksiyon ve hayatta kalma türüyle birleştirilen korku oyunlarında, tasarım elementlerinden biri olarak; oynanış mekanikleri kadar atmosferi ve mekân tasarımlarındaki özgünlük de önemlidir. Oyun deneyimiyle birlikte, insan psikolojisine yaklaşımı ve kültürel öğeleri kullanım biçimi başarılı bir korku oyunun temelini oluşturur. Korkunun bir duygu olarak psikolojideki karşılığı, kültürel yansımaları ve popüler kültürdeki yeri derinlemesine incelenerek korku oyunları üzerindeki etkisi tezin başlıca inceleme alanlarını oluşturmaktadır.
Bu sanatta yeterlik tezinin araştırma ve uygulama çalışmasındaki başlıca amaç olarak; akademik alanda korku oyunlarına yönelik kaynak çeşitliliğine katkıda bulunmak ve uygulama çalışmasının ilgili alanlara kuramsal ve konsept tasarım hakkında bilgi sağlaması hedeflenmiştir. Uygulamanın üretim süreci için oyun tasarımının üretim yöntemlerini takip etme hedefiyle eğlence sektörüne yönelik çalışmalar üretmek isteyen sanat öğrencileri için kaynak oluşturmak amaçlanmıştır. Tasarım sürecinde korku duygusunun psikolojik temelli unsurları üzerine yapılan kuramsal araştırmalar bir konsept tasarım çalışması ile uygulamaya aktarılacaktır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-04-04T11:22:37Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |