dc.contributor.advisor | Ötgün, Cebrail | |
dc.contributor.author | Yalacak, Özge | |
dc.date.accessioned | 2023-02-28T11:37:31Z | |
dc.date.issued | 2023-01-30 | |
dc.date.submitted | 2023-01-13 | |
dc.identifier.citation | Yalacak, Özge, Sıradanlığın Sınırlarında İlişkisel Sanat. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29433 | |
dc.description.abstract | Life can exist through death. Art, on the other hand, finds its meaning in life like death. Relational art is works of art that photograph the spirit of time and the moment in life and enable us to have different experiences, despite the death of the everyday and ordinary. These works live not only in forms and forms, but also in emotions that are discovered and experienced. In this relationality, emotions invite us to an encounter and dialogue. While the intuitiveness of art transcends the mundane by embodying the idea, it makes some things that we cannot solve in life become real by making them transparent, or they lie. Getting to know each other, discovering other lives and feelings, being involved in new stories and meeting in the reality of art can be possible with relational art. Human; It is a member of the social whole, which is changed by the environment, culture, power, family and spirit of the period, but also creates boundaries of privacy and is pushed to develop measured and practical relationship models.
The purpose of this research is to simultaneously examine and question the relationality and spaces in today's art, while dealing with creating new emotions and new situations through art making practices in the mediocrity at the borders of life. First of all, relational art was examined in two separate groups as “meetings” and “encounters”. In addition to creating a theoretical thought by examining our daily life practices and spaces in the process of living, the works of artists who use the permission documents created by art to transform the mundane are discussed together with the works I produced during the thesis research process. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sıradanlık | |
dc.subject | Bağlam | |
dc.subject | Başkalaşım | |
dc.subject | Mekân | |
dc.subject | İlişkisel sanat | |
dc.title | Sıradanlığın Sınırlarında İlişkisel Sanat | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Yaşam, ölümle var olabilir. Sanat ise, ölüm gibi yaşamda anlamını bulur. İlişkisel sanat gündelik ve sıradan olanın ölümüne karşın, yaşamda zamanın ve anın ruhunu fotoğraflayan, farklı deneyimler yaşamamızı sağlayan sanat yapıtlarıdır. Bu yapıtlar, sadece biçimlerde değil, keşfedilen ve deneyimlenen duygularda yaşamaktadır. Bu ilişkisellikte, duygular bizleri bir karşılaşmaya ve diyaloğa davet eder. Sanatın sezgiselliği, fikirle vücut bularak sıradanlıkları aşarken, hayatta çözümleyemediğimiz bazı şeyleri şeffaflaştırarak gerçek kılar, ya da yalanlar. Birbirimizi tanımak, başka hayatlar ve duygular keşfetmek, yeni hikâyelere dâhil olmak ve sanatın gerçekliğinde buluşmak ilişkisel sanatla mümkün olabilir. İnsan; ortamın, kültürün, iktidarın, ailenin, dönemin ruhunun değiştirdiği, aynı zamanda mahremiyet sınırları yaratan, ölçülü ve pratik ilişki modelleri geliştirmeye itilen toplumsal bütünün bir üyesidir.
Bu araştırmanın amacı, yaşamın sınırlarında ki sıradanlıkta, sanat yapma pratikleriyle yeni duygular ve yeni durumlar yaratmayı konu edinirken, ilişkiselliği ve mekânları eşzamanlı olarak günümüz sanatında irdelemek ve sorgulamaktır. Öncelikle; ilişkisel sanat “buluşmalar” ve “karşılaşmalar” olarak iki ayrı grupta incelenmiş olup, ikinci bölümde sanatçı ve katılımcıların mekânla kurduğu diyalog, gündelik ve sıradan olanın içinde incelenmeye çalışılmıştır. Pierre Bourdieu ilişkiselliği ve Nicolas Bourriaud’nun öne sürdüğü ilişkisel estetik kavramını, korona virüs sürecindeki günlük yaşam pratiklerimizi ve mekanlarını irdeleyerek, kuramsal bir düşünce oluşturmanın yanı sıra, sanatın, sıradanlıkları dönüştürmek için yarattığı izin belgelerini kullanan sanatçıların yapıtları, tez araştırma sürecinde ürettiğim çalışmalarla birlikte ele alınmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-28T11:37:31Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |