dc.contributor.advisor | Poyraz, Tuğça | |
dc.contributor.author | Tunçyürek, Didem | |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T10:46:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-20 | |
dc.identifier.citation | TUNÇYÜREK, Didem. 14-18 Yaş Arasındaki Ergenlerin COVID-19 Pandemisi Sürecindeki Sosyal Etkileşim Deneyimleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29278 | |
dc.description.abstract | This study aims to understand how the new normal arisen from COVID-19 pandemic
and resulting social isolation play a role in the social interaction experiences of the
adolescents aged 14 to 18. The experience of the spending more time with family
members, prolonged separation from peers, and online education have created an
unprecedented phenomenon for adolescents. In this study, thirty-five adolescent
participants, 25 women and 10 men, were interviewed. Each one was asked to describe
how the pandemic played a role in social interaction networks in the context of family
members, peers, and teachers. As a result, two main subjects are determined:
Adolescents’ social interaction and anxiety experiences. The social interaction
experiences differ according to adolescents’ the genders, ages, anxiety levels, school
types, and parents’ attitudes. Furthermore, participants express prominently health,
educational, and social anxiety. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Covid-19 | tr_TR |
dc.subject | Ergenlik | tr_TR |
dc.subject | Sosyal etkileşim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | 14-18 Yaş Arasındaki Ergenlerin COVID-19 Pandemisi Sürecinde Sosyal Etkileşim Deneyimleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu nitel çalışmanın amacı, COVID-19 Pandemisi ve pandeminin getirdiği sosyal
izolasyonla beraber “yeni normal” sürecinin, 14-18 yaş arası ergenlerin sosyal etkileşim
deneyimlerinde nasıl bir rol oynadığını anlamaktır. Aile bireyleri ile “normalde”
olduğundan daha fazla vakit geçirme, akranlarından uzun süreli ayrı kalma ve çevrimiçi
bir şekilde öğrenim görme deneyimi, ergenler için benzeri görülmemiş bir deneyim
olmuştur. Araştırmada 25 kadın, 10 erkek olmak üzere 35 ergen katılımcı ile
görüşülmüştür. Her ergenden aile bireyleri, akranları ve öğretmenleri bağlamındaki
sosyal etkileşim ağları içinde pandeminin nasıl bir rol oynadığını ifade etmeleri
istenmiştir. Bu verilerin değerlendirilmesi ile ergenlerin sosyal etkileşim deneyimleri ve
kaygı deneyimleri olmak üzere iki ana tema belirlenmiştir: Sosyal etkileşim
deneyimlerinin ergenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, kaygı düzeylerine, ebeveynlerinin
tutumuna ve okullarının türüne göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi
sürecinde ergenler özelinde sağlık kaygısı, eğitim kaygısı ve sosyal kaygı olmak üzere
üç tür kaygının öne çıktığı bulgusuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sosyoloji | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-08T10:46:20Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |