Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPoyraz, Tuğça
dc.contributor.authorTunçyürek, Didem
dc.date.accessioned2023-02-08T10:46:20Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-20
dc.identifier.citationTUNÇYÜREK, Didem. 14-18 Yaş Arasındaki Ergenlerin COVID-19 Pandemisi Sürecindeki Sosyal Etkileşim Deneyimleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29278
dc.description.abstractThis study aims to understand how the new normal arisen from COVID-19 pandemic and resulting social isolation play a role in the social interaction experiences of the adolescents aged 14 to 18. The experience of the spending more time with family members, prolonged separation from peers, and online education have created an unprecedented phenomenon for adolescents. In this study, thirty-five adolescent participants, 25 women and 10 men, were interviewed. Each one was asked to describe how the pandemic played a role in social interaction networks in the context of family members, peers, and teachers. As a result, two main subjects are determined: Adolescents’ social interaction and anxiety experiences. The social interaction experiences differ according to adolescents’ the genders, ages, anxiety levels, school types, and parents’ attitudes. Furthermore, participants express prominently health, educational, and social anxiety.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCovid-19tr_TR
dc.subjectErgenliktr_TR
dc.subjectSosyal etkileşimtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.title14-18 Yaş Arasındaki Ergenlerin COVID-19 Pandemisi Sürecinde Sosyal Etkileşim Deneyimleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu nitel çalışmanın amacı, COVID-19 Pandemisi ve pandeminin getirdiği sosyal izolasyonla beraber “yeni normal” sürecinin, 14-18 yaş arası ergenlerin sosyal etkileşim deneyimlerinde nasıl bir rol oynadığını anlamaktır. Aile bireyleri ile “normalde” olduğundan daha fazla vakit geçirme, akranlarından uzun süreli ayrı kalma ve çevrimiçi bir şekilde öğrenim görme deneyimi, ergenler için benzeri görülmemiş bir deneyim olmuştur. Araştırmada 25 kadın, 10 erkek olmak üzere 35 ergen katılımcı ile görüşülmüştür. Her ergenden aile bireyleri, akranları ve öğretmenleri bağlamındaki sosyal etkileşim ağları içinde pandeminin nasıl bir rol oynadığını ifade etmeleri istenmiştir. Bu verilerin değerlendirilmesi ile ergenlerin sosyal etkileşim deneyimleri ve kaygı deneyimleri olmak üzere iki ana tema belirlenmiştir: Sosyal etkileşim deneyimlerinin ergenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, kaygı düzeylerine, ebeveynlerinin tutumuna ve okullarının türüne göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi sürecinde ergenler özelinde sağlık kaygısı, eğitim kaygısı ve sosyal kaygı olmak üzere üç tür kaygının öne çıktığı bulgusuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-08T10:46:20Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster