Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüney, Semra
dc.contributor.authorÇalışır, Meliha
dc.date.accessioned2023-01-23T07:39:51Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-05
dc.identifier.citationÇalışır, M. (2023). Anne Girişimcilerin Motivasyonları, Yaşam Doyumları, Girişimcilik Deneyimleri: Fenomenolojik Bir Çalışma, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.other10518987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29214
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the entrepreneurial adventures of mumpreneurs. The phenomenological research approach of qualitative research method was chosen since mumpreneur is a new phenomenon under women's entrepreneurship and there hasn’t been any research on a similar subject in Turkey before. Since the phenomenon of the research is to be a mumpreneur, mumpreneurs formed the research universe. Mumpreneurs, who took care of at least one child at primary school age (0-10 years old) and founded their enterprise, formed the research universe. One-on-one interviews were conducted with 22 mumpreneurs. Questions about their thoughts on entrepreneurship and motherhood, their entrepreneurial motivations, how their initiatives affected their lives, success and growth criteria, and how information technologies, especially social media, affected their initiatives were asked. The research produced a number of results. When the discourses of mumpreneurs about motherhood, which are classified under two main categories, namely individual and social, are examined, it is observed that "Acquiring a new perspective" is the most repeated code under the individual dimension, while "Responsibility" and "Priority" come to the fore under the social category. The motivations of being a mumpreneur were grouped under five themes: "Personal", "Family", "Social", "Corporate Working Life" and "New Job". The desire to take care of the child under "Family Reasons" ranked second after the desire to work under "Personal Reasons". Thanks to mumpreneurship, women have aimed not to stay away from their children and to continue to be productive. Social media played a very important role in establishing their enterprises. They have the chance to reach many people by using the opportunities of social media without allocating a budget for marketing and open their own shops in the virtual environment. The research contributes to the entrepreneurship literature by presenting findings about how the phenomenon of motherhood in women's entrepreneurship affects their enterprises and also contributes to motherhood literature by the discourses about motherhood.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAnne girişimcitr_TR
dc.subjectAnnelik
dc.subjectKadın girişimci
dc.subjectGirişimcilik motivasyonu
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectGüçlendirme
dc.subject.lcshİktisat tarihi ve iktisadi işlemlertr_TR
dc.titleAnne Girişimcilerin Motivasyonları, Yaşam Doyumları, Girişimcilik Deneyimleri: Fenomenolojik Bir Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, anne girişimcilerin girişimcilik serüvenlerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırmanın fenomenoloji (olgubilim) araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Anne girişimciliği konusu, kadın girişimciliği altında yeni bir olgu olduğundan ve Türkiye’de daha önce benzer bir konuda araştırma yapılmadığı için nitel araştırma yöntemi seçilmiştir. Araştırmaya konu olan fenomen, anne girişimci olmak olduğu için, araştırma evrenini anne girişimciler oluşturmuştur. Girişimini kurduğunda bakmakla yükümlü olduğu, ilkokul çağında (0-10 yaş arası) en az bir çocuğu olan anne girişimciler araştırma evrenini oluşturmuştur. Çeşitli platformlardan 22 anne girişimciye ulaşılmış ve bire bir görüşmeler yapılmıştır. Anne girişimcilere, girişimcilik ve annelik ile ilgili düşünceleri, girişimcilik motivasyonlarının neler olduğu, girişimleri için aldıkları destekler, girişimleri sonrasında karşılaştıkları problemler, girişimlerinin hayatlarını nasıl etkilediği, başarı ve büyüme kriterleri ve bilişim teknolojilerinin özellikle sosyal medyanın girişimlerini nasıl etkilediği ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Bu çalışma çok sayıda sonuç ortaya koymuştur. Anne girişimcilerin annelik ile ilgili bireysel ve toplumsal olarak adlandırılan iki ana kategori altında sınıflandırılan söylemleri incelendiğinde bireysel boyut altında “Yeni bakış açıcı kazanmak” en çok tekrarlan kod olurken, toplumsal kategori altında “Sorumluluk” ve “Öncelik” öne çıkmıştır. Kadınların anne girişimci olma motivasyonları beş temel grup altında toplanmıştır: “Kişisel Nedenler”, “Ailevi Nedenler”, “Sosyal Nedenler”, “Kurumsal Çalışma Hayatı” ve “Yeni İş”. Tüm motivasyon faktörleri incelendiğinde, “Ailevi Nedenler” altında yer alan çocuk ile ilgilenebilme isteğinin “Kişisel Nedenler” altında yer alan çalışma isteği faktörünün ardından ikinci sırada yer aldığı görülmüştür. Anne girişimciliği sayesinde, kadınlar üretken olmaya devam ederek, çocuklarından da uzak kalmamayı hedeflemişlerdir. Sosyal medyanın girişimlerini kurarken çok önemli bir rol oynadığı, pazarlama için bütçe ayırmadan, sosyal medyanın olanaklarını kullanarak, birçok kişiye ulaşma şansı elde ettikleri, sanal ortamda kendi dükkânlarını açma fırsatı yakaladıkları gözlenmiştir. Araştırma, kadın girişimcilikte annelik olgusunun girişimleri nasıl etkilediği ile ilgili bulgular sunarak girişimcilik literatürüne; annelik ile ilgili bulgular sunarak da annelik literatürüne katkıda bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-01-23T07:39:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster