dc.contributor.advisor | Berki,Türev | |
dc.contributor.author | Taşar, Senem Hazal | |
dc.date.accessioned | 2023-01-20T12:44:33Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2022-12-23 | |
dc.identifier.citation | Taşar, S. (2023). Samuel Barber'ın Opus 6 Viyolonsel Sonatı'nın İlk Bölümünde Biçimsel Yapı ve Beklenmedik Değişimler. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29207 | |
dc.description.abstract | In this study, an analysis was carried out on the first movement of the Opus 6 Cello Sonata by Samuel Barber, one of the most prominent American composers of the 20th century, based on formal structure and unexpected changes.
As a result of the literature survey, it is revealed that there are important differences between the sources examining the formal structure of the movement. For this reason, the movement was subjected to a formal analysis covering four sub-dimensions which have multiple stages. Then, the unexpected changes in the movement were examined by following two process steps.
The results of the analysis reveal that there are 10 moments of unexpected changes in the movement. 7 (70%) of them have originated from the harmonic structure, 2 (20%) from the rhythmic structure, and 1 (10%) from the nuance level. Starting from this point of view, it is clearly seen that the composer utilized predominantly harmony in creating an unexpected moment of change. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Samuel Barber | tr_TR |
dc.subject | Opus 6 | |
dc.subject | Viyolonsel sonatı | |
dc.subject | Sonat-allegro | |
dc.subject | Beklenmedik değişim | |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Samuel Barber'ın Opus 6 Viyolonsel Sonatı'nın İlk Bölümünde Biçimsel Yapı ve Beklenmedik Değişimler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, 20. Yüzyıl’ın en önde gelen Amerikalı bestecilerinden biri olan Samuel Barber’ın Opus 6 Viyolonsel Sonatı’nın ilk bölümü üzerinde biçimsel yapı ve beklenmedik değişimler temelinde bir analiz gerçekleştirilmiştir.
Yapılan literatür taraması sonucunda, bölümün biçimsel yapısını irdeleyen kaynaklar arasında önemli farklılıklar bulunmuştur. Bu nedenle bölüm, aşamalı dört alt boyutu kapsayan bir form analizine tabi tutulmuştur. Ardından, bölümdeki beklenmedik değişimler, iki işlem basamağı izlenerek mercek altına alınmıştır.
Analiz sonuçları, bölümde beklenmedik değişimin yaşandığı 10 ânın söz konusu olduğunu ortaya koymaktadır. Bunların 7’si (%70) armonik yapı, 2’si (%20) ritmik yapı, 1’i ise (%10) nüans düzeyi kökenlidir. Buradan hareketle, bestecinin, beklenmedik değişim ânı yaratmada baskın oranda armoniden yararlandığı açıkça görülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Müzik Teorileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-01-20T12:44:33Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | musical score | tr_TR |