dc.contributor.advisor | Demirhan, Gıyasettin | tr_TR |
dc.contributor.author | Yüksel, Yılmaz | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T09:33:23Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T09:33:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/2887 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to examine the effect of using websites and web blog on achievement and internet attitude in the education for volleyball game. There were 129 students in research group, studying in primary education department. In this research, pretest-posttest control group experimental design was used. Students were placed into Experimental 1 (n=43), Experimental 2 (n=44) and Control (n=42) group randomly. Volleyball Knowledge Test (VKT), Volleyball Skill Test (VST) and Web Attitude Scale (WAS) were applied as pretests to the students in experimental and control groups. It was found that there were no significance differences between groups according to means of pretest VKT, VST and WAS (p .05). A 7-week web based volleyball education applied to the experimental 1 group through web blog and the experimental 2 group through web site. VKT, VST and WAS were applied as a posttest to the experimental and control groups at the end of 7 week. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Web based education | tr_TR |
dc.title | Voleybol Öğretiminde Web Sitesi ve Web Günlüğü Kullanımının Erişi ve İnternete Yönelik Tutuma Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/951 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı voleybol oyununun öğretiminde web sitesi ve web günlüğü kullanan grupların erişilerini karşılaştırmak ve internete yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma grubunu sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören 129 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Araştırma grubunda yer alan öğrenciler, Deney 1 (n= 43), Deney 2 (n=44) ve Kontrol (n= 42) grubu olmak üzere rastgele üç gruba atanmışlardır. Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilere ön test olarak, Voleybol Bilgi Testi (VBT), Voleybol Test Bataryası (VTB) ve İnternete Karşı Tutum Ölçeği (İKTÖ) uygulanmıştır. VBT, VTB ve İKTÖ ön test ortalamalarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur (p .05). Daha sonra Deney 1 grubuna web günlüğü üzerinden, Deney 2 grubuna web sitesi üzerinden yedi haftalık web destekli voleybol eğitim verilmiştir. Yedi hafta sonra deney ve kontrol gruplarına son test olarak VBT, VTB ve İKTÖ uygulanmıştır | tr_TR |