Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTanik, Engintr_TR
dc.contributor.authorSoyözen, Turantr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T08:57:07Z
dc.date.available2015-10-15T08:57:07Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2875
dc.description.abstractIn this thesis, design and manufacturing philosophy of the body of EVT S1 electric prototype vehicle, designed and manufactured by EVT Motor Otomotiv San. Tic. A.Ş., is introduced. This body has a relatively simpler structure than examples in literature, hence, is advantageous in terms of production costs. All design details of the body, which are designed completely with computer aided design software without using a clay model, are taken into consideration. Aerodynamic performance of the body has inspected with flow analysis simulation. 1 18 and 1 5 scale models are manufactured using 3D printer. Design is enriched, and functional designs of the door, luggage and windscreen areas are completed. Kinematic and static force analyses of the trunk door and hood are performed. Finally, production methods of the body are mentioned. Thus, with this thesis, a new study is added to the literature in the field of automobile body design, which is still a fairly immature area in Turkey.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectCar body designtr_TR
dc.titleM1 Sınıfında Elektrikli Spor Bir Aracın Gövdesinin Tasarımı ve Üretimitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1639tr_TR
dc.contributor.departmentoldMakine Mühendisliğitr_TR
dc.description.ozetBu tezde, EVT Motor Otomotiv San. Tic. A.Ş. de tasarlanıp üretilen EVT S1 adlı elektrikli prototip otomobilin gövdesinin tasarım ve üretim felsefesi ele alınmıştır. Bu gövde literatürdeki örneklere göre nispeten basit bir yapıya sahiptir ve dolayısıyla üretim maliyeti açısından avantajlıdır. İlk modellemeden ufak detaylarına kadar tüm tasarım, kil model kullanılmadan tamamen bilgisayar üzerinde gerçekleştirilmiştir. Gövdenin akış analiz simülasyonu ile aerodinamik performansı belirlenmiştir. Daha sonra üç boyutlu yazıcı ile 1 18 ve 1 5 ölçekli modelleri üretilmiştir. Tasarım ileri detaylar ile zenginleştirilerek; kapı, bagaj ve cam kısımlarının işlevsel tasarımı yapılmıştır. Bagaj ve kaputun kinematik ve statik kuvvet analizleri gerçekleştirilmiştir. Son olarak da gövdenin üretim yöntemlerinden bahsedilmiştir. Bu tez ile birlikte bilhassa ülkemizde oldukça yabancı bir alan olan otomobil gövde tasarımında literatüre yeni bir çalışma kazandırılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster