dc.contributor.advisor | Aksoy, Hüseyin Hüsnü | tr_TR |
dc.contributor.author | Demircan, Yücel | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T08:52:22Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T08:52:22Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/2793 | |
dc.description.abstract | In this thesis, it is aimed to carry out rock mass classification and suggest excavation support classes for one of the conveyance tunnels of the T3 tunnel having a length of 2739 m, planned to be opened within the framework of the project “Akşar Regulator and Nazar HEPP” in the Eastern Anatolia, Bitlis Hizan Region. The study covers known and newly developed empirical methods such as RMR and RMQR, respectively as well as the Convergence- Confinement method as analytical solution. Rock behaviour around the excavation and suggestion for tunnel support systems have been confirmed by the results of the Phase2 finite element program. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Aksar-nazar hepp | tr_TR |
dc.title | Akşar Regülatörü T3 Tüneli (Bitlis-Hizan) Destek Sistemlerinin Görgül ve Sayısal Yöntemlerle İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2256 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Jeoloji Mühendisliği | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tezde, Doğu Anadolu Bölgesinde, Bitlis ili Hizan ilçesi, Akşar köyü yakınlarında inşa edilecek “Akşar Regülatörü ve Nazar Hes” projesi kapsamında açılacak iletim tünellerinden biri olan, 2739 m uzunluğundaki T3 tünelinin, kaya kütlesi sınıflamaları yapılarak kazı destek sınıflarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmada RMR ve RMQR gibi bilinen ve yeni geliştirilmiş görgül yöntemlerin yanı sıra, kapanma-sınırlama (Convergence-Confinement) yöntemi gibi analitik çözümlere de yer verilmiştir. Ayrıca, kazı çevresindeki kaya davranışı ve tünel destek sistemlerinin önerilmesinde, Phase2 sonlu elemanlar programı kullanılarak bulunan sonuçlar doğrulanmıştır. | tr_TR |