Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuş,Mustafa
dc.contributor.authorGürbüz, Salim
dc.date.accessioned2022-12-30T09:40:11Z
dc.date.issued2022-12
dc.date.submitted2022-12-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27569
dc.description.abstractThis qualitative study was conducted; to determine basic pedagogical and technical criteria for selecting scenes for the themes studied in Turkish lessons; to use these criteria to select scenes; to prepare activities with these scenes; and to let instructors evaluate both the scenes and the activities. A series of document analyses and a follow up survey were conducted in order to develop a strategy to exploit the pedagogical potential of films and TV series for foreigners learning Turkish. The study was carried out in five stages. The first stage involved identifying the themes and listing the related key words found in listening and speaking activities of the coursebook Yedi İklim Türkçe B1; and creating a sample of 29 TV series and 44 films accessible on YouTube. Previously determined five criteria were used during the second (subtitle examination) and the third stages (visual examination). Subtitle files were scanned with key words and the sections with the match results were checked for thematic relatedness and ethical appropriateness. In the visual examination stage, scenes were watched and checked for ethical appropriateness, comprehensibility and length. In the fourth stage, activities were prepared again following a series of principles adopted from the literature and in light of learning outcomes from the coursebook. In total 38 activities were created with 42 scenes matching the prior selection criteria. Finally, an examination by 7 instructors teaching Turkish as a second language at Hacettepe University (TÖMER) revealed most scenes to be thematically related, ethically appropriate and comprehensible; and a majority of activities to be usable and suitable for teaching.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancılara Türkçe Öğretimitr_TR
dc.subjectÖzgün malzeme
dc.subjectİşitsel-görsel etkinlik
dc.subjectFilm sahnesi
dc.titleBeyaz Perdeden Kara Tahtaya: Yabancılara Türkçe Öğretimi Dersleri İçin Film/Dizi Sahnelerinin Belirlenmesi ve Pedagojik Amaçlara Göre Kullanımıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu nitel çalışmada yabancılara Türkçe öğretimi derslerindeki çeşitli temalara uygun film/dizi sahneleri belirlemek için temel pedagojik ve teknik ölçütler ortaya koymak; ölçütleri kullanarak sahneler tespit etmek; sahnelerle etkinlikler geliştirmek; hem belirlenen sahnelere hem de etkinliklere dair öğretici görüşlerini saptamak amaçlanmıştır. Filmlerin ve dizilerin pedagojik potansiyelini derslere taşımayı sağlayacak bir strateji geliştirmek üzere bir dizi doküman analizi ve bir anket uygulanmıştır. Çalışma beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada, Yedi İklim Türkçe B1 ders kitabındaki dinleme ve konuşma etkinliklerinin temaları tespit edilmiş; bunlarla ilgili anahtar sözcükler belirlenmiş; YouTube üzerinden erişilebilen 29 dizi ve 44 filmi içeren bir örneklem oluşturulmuştur. Alt yazı metninin incelendiği ikinci aşamada ve sahnenin izlenerek değerlendirildiği üçüncü aşamada, alan yazın taranarak belirlenen beş ölçüt kullanılmıştır. Alt yazı metinleri anahtar sözcüklerle taranmış, eşleştiği görülen kısmın tematik çerçeveye uygunluğu ve etikliği değerlendirilmiştir. Daha sonra izleme aşamasında etiklik, anlaşılırlık ve süre kontrolü yapılmıştır. Dördüncü aşamada, ölçütlere uyduğu belirlenen 42 sahneyle yine belirli ilkeler gözetilerek ve alan yazından derlenen etkinlik görevleri örnek alınarak ilgili ders kitabındaki kazanımlara yönelik 38 etkinlik hazırlanmıştır. Son aşamada Hacettepe Üniversitesi TÖMER’de yabancılara Türkçe öğreten 7 öğretici tarafından incelenen sahneler, büyük oranda tematik çerçeveye uygun, etik ve anlaşılır bulunmuş; aynı şekilde etkinliklerin çoğu öğretime uygun ve kullanılabilir olarak değerlendirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-12-30T09:40:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster