Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraağaç, Ebru
dc.contributor.authorYerlikaya, Ebru
dc.date.accessioned2022-11-23T11:40:23Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citationYERLİKAYA, Ebru. “Ludwig van Beethoven’nın opus 24 No 5 Fa Majör Piyano ve Keman için “İLKBAHAR” sonatının formal analizi” Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu Ankara, 2017.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27141
dc.description.abstractWith his op. 24 it is the first time that Beethoven added the Scherzo-Trio movement to his piano and violin sonatas and composed a four-movement sonata for piano and violin. In addition, he gave the same importance to violin as piano and eliminated the dominance of one of the instruments. The differences between this sonata and his previous sonata, Op. 23 No.4, and the effect of this sonata to his later piano and violin sonata will be examined. This piece’s, which was written in the transition between his early and middle periods, both piano and violin parts will be analyzed and the importance of the piece in the piano-violin repertoire will be discussed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAnaliztr_TR
dc.subjectFormtr_TR
dc.subjectİlkbahartr_TR
dc.subjectLudwig van Beethoventr_TR
dc.subjectOpus 24tr_TR
dc.subjectPiyano ve keman sonatı.tr_TR
dc.subjectAnalysistr_TR
dc.subjectFormtr_TR
dc.subjectSpringtr_TR
dc.subjectLudwig van Beethoventr_TR
dc.subjectOpus 24tr_TR
dc.subjectSonata for piano and violintr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleLudwig Van Beethoven’in Op..24 No. 5 Fa Majör Piyano ve Keman İçin “İlkbahar” Sonatının Formal Analizitr_TR
dc.title.alternativeFormal Analysis of Beethoven’s Op.24 No.5 Spring Sonata form Piano and Violintr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu sonatta Beethoven şimdiye kadar keman sonatlarında olmayan bir yenilik ile ilk kez Scherzo ve Trio’yu eklemiş ve ilk kez dört bölümlü bir piyano ve keman için sonat bestelemiştir. Bunun yanında her iki enstrümana da aynı derece önem vererek bir enstrümanın baskınlığının önüne geçmiştir. Bestecinin bir önceki sonatı olan Op. 23’den farkı ortaya konularak, bu sonattan sonra yazdığı son dönem piyano-keman sonatlarına olan etkisi incelenecektir. Erken ve orta dönemleri arası geçişe denk gelen bu eserin hem keman hem piyano partisini inceleyerek, piyano ve keman repertuvarındaki öneminin ortaya koyulması hedeflenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYaylı Çalgılartr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-11-23T11:40:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster