dc.contributor.advisor | Karaağaç, Ebru | |
dc.contributor.author | Yerlikaya, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2022-11-23T11:40:23Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.identifier.citation | YERLİKAYA, Ebru. “Ludwig van Beethoven’nın opus 24 No 5 Fa Majör Piyano ve Keman için “İLKBAHAR” sonatının formal analizi” Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu Ankara, 2017. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/27141 | |
dc.description.abstract | With his op. 24 it is the first time that Beethoven added the Scherzo-Trio movement to
his piano and violin sonatas and composed a four-movement sonata for piano and violin.
In addition, he gave the same importance to violin as piano and eliminated the dominance
of one of the instruments. The differences between this sonata and his previous sonata,
Op. 23 No.4, and the effect of this sonata to his later piano and violin sonata will be
examined. This piece’s, which was written in the transition between his early and middle
periods, both piano and violin parts will be analyzed and the importance of the piece in
the piano-violin repertoire will be discussed. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Analiz | tr_TR |
dc.subject | Form | tr_TR |
dc.subject | İlkbahar | tr_TR |
dc.subject | Ludwig van Beethoven | tr_TR |
dc.subject | Opus 24 | tr_TR |
dc.subject | Piyano ve keman sonatı. | tr_TR |
dc.subject | Analysis | tr_TR |
dc.subject | Form | tr_TR |
dc.subject | Spring | tr_TR |
dc.subject | Ludwig van Beethoven | tr_TR |
dc.subject | Opus 24 | tr_TR |
dc.subject | Sonata for piano and violin | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Ludwig Van Beethoven’in Op..24 No. 5 Fa Majör Piyano ve Keman İçin “İlkbahar” Sonatının Formal Analizi | tr_TR |
dc.title.alternative | Formal Analysis of Beethoven’s Op.24 No.5 Spring Sonata form Piano and Violin | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu sonatta Beethoven şimdiye kadar keman sonatlarında olmayan bir yenilik ile ilk kez
Scherzo ve Trio’yu eklemiş ve ilk kez dört bölümlü bir piyano ve keman için sonat
bestelemiştir. Bunun yanında her iki enstrümana da aynı derece önem vererek bir
enstrümanın baskınlığının önüne geçmiştir. Bestecinin bir önceki sonatı olan Op. 23’den
farkı ortaya konularak, bu sonattan sonra yazdığı son dönem piyano-keman sonatlarına
olan etkisi incelenecektir. Erken ve orta dönemleri arası geçişe denk gelen bu eserin hem
keman hem piyano partisini inceleyerek, piyano ve keman repertuvarındaki öneminin
ortaya koyulması hedeflenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yaylı Çalgılar | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-11-23T11:40:23Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |