Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelikcan, Ufuk
dc.contributor.authorMutlu, Hasan
dc.date.accessioned2022-10-20T11:10:37Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27001
dc.description.abstractToday, with the improvements in the processing power of video cards, SOC hardware, and smartphones, the use of 3D motion data has expanded considerably beyond video games. At the same time, through these developments, the use of computer animation also increased along with the rapid progress in areas such as augmented reality, virtual reality, and video editing software. Keyframe extraction is a widely applied remedy for issues faced with 3D motion capture based computer animation. In this work, we propose a novel keyframe extraction method. In this method, firstly the skeletal motion is represented in linear rotation invariant (LRI) coordinates. This representation creates a mesh with joint positions of the related frame in the skeletal motion and then applies the transformation of the LRI coordinates. Afterwards, by performing dimension reduction using PCA, the dimensions covering 95% of the data are automatically selected and the summary data is thus acquired. Then, by applying K-means classification, the summary data is divided into clusters and a keyframe is extracted from each cluster using the cosine similarity measure. To validate the results of our proposed method, we conducted an online user study. The results of the study show that 45% of the participants preferred the keyframes extracted using our LRI-based method, surpassing the alternative by 6%.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectpose proposal for meshestr_TR
dc.subjectpose recommendationtr_TR
dc.subject.lcshBilgisayar mühendisliğitr_TR
dc.titleKeyframe Extraction Using Linear Rotation Invariant Coordinatestr_TR
dc.title.alternativeRotasyondan Bağımsız Doğrusal Koordinatlar Kullanılarak Anahtar Kare Çıkarımı
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde ekran kartlarının, akıllı telefonların ve gömülü entegre donanımlarının işlem güçlerinin gelişmesi ile birlikte, 3B uygulamarın kullanım alanlarıda sadece oyunlarla sınırlı kalmayarak artış göstermiştir. Bu artışın yanı sıra artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve video düzenleme yazılımları gibi alanlardaki hızı ilerlemeyle birlikte bilgisayar animasyonlarının bu alanlardaki kullanımıda artmıştır. Anahtar kare çıkarımı yöntemleri 3B hareket yakalama tabanlı bilgisayar animasyonlarında sıkça karşılaşılan sorunların çözümünde sıkça kullanılmaktadır. Bu çalışmada, yeni bir anahtar kare çıkarımı yöntemi önermekteyiz. Bu yöntem ile iskelet animasyonundaki her bir kare bir 3B şekil ile temsil edilerek, bu şekil üzerinde rotasyondan bağımsız koordinat sistemi dönüşümü uygulanmaktadır. Bu dönüşümden sonra ise temel bileşen analizi uygulanarak, animasyonun en az %95 lik kısmını temsil eden bileşenler dinamik olarak seçilip, özet kare bilgisi elde ediliyor. Daha sonrasında bu özet kare bilgilerini K-means algoritması uygulayarak kümelere ayırıp, kosinüs benzerliği metodu ile her bir kümeden bir tane anahtar kare çıkarımı gerçekleştiriyoruz. Sonuçlarımızın doğrulanması için ise hazırladığımız anket web sitesinden faydalanarak karşılaştırmamızı yapıyoruz. Çalışma sonuçlarına göre önerdiğimiz yöntemin katılımcıların %45 i tarafından seçildiği gözlenmiş olup, alternatif yönteme göre %6 daha fazla tercih edildiği görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-10-20T11:10:37Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster