dc.contributor.advisor | Demirer, Mehmet | tr_TR |
dc.contributor.author | Güler, Zeki | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T08:46:35Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T08:46:35Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/2693 | |
dc.description.abstract | In this study, algorithm is suggested, which works rule based and controls intersections cause traffic, to prevent that traffic in transportation networks. It sets number of cars in intersection ( length of line in both sides) and observes the increase of that amount to drive the best period of traffic lights in the next loop. Thus, every intersection s designation of the period of traffic lights decreases the standby time and provides the best performance for the intersection.Similar data to actual traffic data is used to compose rule based intersection model and rule blocks which are educated with these data generates algorithm that provides 20 to 30 % more cars exit the intersection rather than ordinary intersection. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Genetic algorithm | tr_TR |
dc.title | Akıllı trafik kontrol sistemi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/509 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Elektrik –Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada ulaşım ağlarındaki trafik sıkışıklığını önlemek amacıyla, sıkışıklığa neden olan kavşakların uyarlamalı kontrolünü sağlayan ve kural tabanlı çalışan bir algoritma önerilmiştir. Kavşakta bulunan araçların miktarını (her bir yöndeki kuyruk uzunluğunu) ve bu miktardaki artışı gözlemleyen algoritma en iyi ışık sürelerini bir sonraki döngüde kullanacak şekilde ayarlamaktadır. Böylelikle her kavşağın kendi sinyal sürelerini belirleyebilmesi, kavşakta bekleme sürelerini azaltmakta ve kavşağın en iyi performansta çalışmasını sağlamaktadır.Kural tabanlı çalışan kavşak modeli oluşturulurken gerçek trafik verilerine benzer veriler kullanılmış ve bu veriler ile eğitilen kural blokları sıradan bir kavşağa göre %20-%30 daha fazla araçın kavşaktan ayrılmasına olanak sağlayan bir algoritma meydana getirilmiştir. | tr_TR |