Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAnbaroğlu, Berk
dc.contributor.authorCoşkun, İhsan Buğra
dc.date.accessioned2022-10-20T07:21:06Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26918
dc.description.abstractMaritime is frequently used for purposes such as trade, fishing and transportation. As the intensity of use increases, the safety of maritime transportation becomes an important issue. For this reason, the positions of the ships are constantly monitored by the AIS system. AIS data includes information such as the location of the ship, the type of ship, speed, and destination port. Although AIS data is aimed to be collected regularly, it may not always be recorded properly due to system errors and GPS errors. In the analyses made, firstly, erroneous data was removed and properly recorded data were obtained. An algorithm has been developed that estimates the journey times of passenger ships with the cleaned data. From the beginning of the journey, the ship is expected to travel the same route at the same time. For this reason, the journey is divided into 10-minute segments. All experiments are applied on segment based in whole thesis. DBSCAN algorithm was used for anomaly detection. The results obtained are called possible anomalies. Possible anomaly situations were examined with weather conditions and the effect of weather on travel times was examined. Weather data is obtained based on location via OpenWeatherMap. The data includes information such as wind speed, temperature, cloud rate. As a result, it has been observed that the weather conditions have an effect on the ship's journey times. It has been determined that 45% of possible anomaly points are due to wind speed. It is aimed that all experiments can be easily repeated by people who will do similar research. For this purpose, a Jupyter Notebook was prepared and shared as open source. All analysis were divided into 10 different functions. By following these steps, it was ensured that the analyses could be repeated.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAnomaly detectiontr_TR
dc.subjectTrajectory datatr_TR
dc.subjectAIStr_TR
dc.subjectDBSCAN algorithmtr_TR
dc.subjectComputational reproducibilitytr_TR
dc.subject.lcshGeomatik mühendisliğitr_TR
dc.titleIdentıfıcatıon Of Shıp Route Anomalıes On Aıs Data Usıng Dbscan Algorıthmtr_en
dc.title.alternativeGemi Rotalarındaki Anomalilerin Dbscan Algoritması ile Aıs Verisi Kullanılarak Tespititr_tr
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDeniz yollarının etkin kullanımı sayesinde balıkçılık, ulaşım, turizm gibi birçok ticari amaç gerçekleştirilebilmektedir. Kullanım yoğunluğu arttıkça, deniz ulaşımının güvenliği de önemli bir konu haline gelmektedir. Bu nedenle gemilerin konumları Automatic Identification System (AIS) sistemi ile sürekli olarak takip edilmektedir. AIS verisinin içerisinde geminin konum, geminin tipi, hızı, varış noktası gibi bilgiler bulunmaktadır. AIS verisi düzenli olarak toplanması hedeflenmesine rağmen sistemsel hatalardan ve GPS hatalarından dolayı her zaman düzgün olarak kayıt edilmeyebilir. Yapılan analizlerde ilk olarak hatalı veriler ayıklanarak düzgün kayıt edilen veriler elde edilmiştir. Temizlenen veriler ile yolcu gemilerinin yolculuk sürelerini belirleyen bir yöntem geliştirilmiştir. Yolculuğun başlangıcından itibaren geminin aynı sürede benzer yolu gitmesi beklenmektedir. Bu nedenle gemilerin yolculuk süreleri 10 dakikalık bölümlere ayrılmıştır. Tez boyunca yapılan bütün deneyler bölüm bazlı olarak uygulanmıştır. Anomali tespiti için DBSCAN algoritması kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara olası anomali adı verilir. Olası anomali durumları hava durumu ile incelenerek yolculuk süreleri üzerinde hava durumu etkisi incelenmiştir. OpenWeatherMap aracılığı ile hava durumu verileri konum bazlı olarak elde edilir. Veri içerisinde rüzgar hızı, sıcaklık, bulut oranı gibi bilgiler bulunmaktadır. Sonuç olarak hava durumunun gemi yolculuk sürelerine etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Olası anomali noktalarının %45’i rüzgar hızından dolayı olduğu tespiti edilmiştir. Yapılan tüm deneylerin benzer araştırmaları yapacak kişiler tarafından kolayca tekrarlanabilmesi hedeflenmiştir. Bu amaç ile bir Jupyter Notebook hazırlanarak açık kaynak olarak paylaşılmıştır. Bu aşamaları takip eden bir gönüllü ile analizlerin farklı gemi güzergahlarında başarıyla tekrarlanabildiği görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentGeomatik Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-10-20T07:21:06Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster