Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürçay, Haşmet
dc.contributor.advisorYakın, Murat
dc.contributor.authorSarıkaya, Hüseyin Hüsnü Can
dc.date.accessioned2022-10-13T10:40:15Z
dc.date.issued2022-09
dc.date.submitted2022-09-14
dc.identifier.citationSarıkaya, Hüseyin Hüsnü Can, Bilgisayar Oyunlarında Yordamsal Olarak Eş Zamanlı İçerik ve Müzik Üretimi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara,2022tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26894
dc.description.abstractWithin the scope of this study, the scene and music of the computer game were produced with procedural content generation. In the thesis, the subject of procedural content generation is introduced, the methods used and their areas of use are mentioned. The methods used in procedural level design are explained with examples. In the following sections, procedural audio generation is mentioned and the methods and styles used are mentioned. The main purpose in both procedural level generation and procedural audio generation is performance and to create different content within certain rules in each repetition of the created content. Procedural audio production is also produced in a waythat makes the user feel a sense of tensity. While procedural audio generation was carried out, both procedural sound generation and procedural music generation were realized. The study have been carried out on the sound source and the characteristics of the sound in sound generation. The sound created is intended to evoke a sense of tension in the user. In procedural music generation, chords, rhythm and notes were created, and music wascreated according to certain music movements and theories. The procedural music in the thesis is produced simultaneously with the computer and the player. The music produced updates itself according to the inputs it receives from the player and differs according tothe mood in the game. Simultaneous music generation is formed by the communication of Unity and Pure Data programs with each other. A survey was conducted to analyze the effectiveness of the method used in the later parts of the thesis. The computer game was played by the chosen sample, and feedback was received through the questionnaire.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBilişim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYordamsal içerik üretimitr_TR
dc.subjectYordamsal ses üretimitr_TR
dc.subject.lcshQ- Bilimtr_TR
dc.titleBilgisayar Oyunlarında Yordamsal Olarak Eş Zamanlı İçerik ve Müzik Üretimitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSunulan tez kapsamında yordamsal içerik üretimi ile bilgisayar oyunun sahnesi ve müziği üretilmiştir. Tezde yordamsal içerik üretimi konusuna giriş yapılmış, kullanılan yöntemler ve kullanım alanlarından bahsedilmiştir. Yordamsal olarak seviye tasarımında kullanılan yöntemler örneklerle birlikte açıklanmıştır. İlerleyen kısımlarda işitsel yordamsal üretim konusuna değinilmiş, kullanılan yöntemler ve tarzlardan bahsedilmiştir. Hem yordamsal sahne üretiminde hem de işitsel yordamsal üretimde temel amaç performans ve oluşturulan içeriğin her tekrarda belirli kurallar dahilinde farklı içerikler oluşturmasıdır. İşitsel yordamsal üretim, ayrıca kullanıcıya gerginlik duygusu hissettirecek şekilde üretilmiştir. İşitsel yordamsal üretim yapılırken hem yordamsal ses üretimi hem de yordamsal müzik üretimi gerçekleşmiştir. Ses üretiminde ses kaynağı ve sesin karakteristik özellikleri üzerine çalışmalar yapılmıştır. Oluşturulan sesin kullanıcıda gerginlik duygusu uyandırması amaçlanmıştır. Yordamsal müzik üretiminde, akorlar, ritim ve notalar oluşturulmuş, belirli müzik akımlarına ve teorilere göre müzik oluşturulmuştur. Tezde yordamsal olarak üretilen müzik, bilgisayar onu ve oyuncu ile eş zamanlı olarak üretilmektedir. Üretilen müzik kendisini oyuncudan aldığı girdilere göre güncellemekte, oyundaki duygu durumuna göre farklılaşmaktadır. Eş zamanlı müzik üretimi Unity ve Pure Data programlarının birbiri ile haberleşmesi ile oluşmaktadır. Tezin ilerleyen kısımlarında kullanılan yöntemin etkinliğinin analiz edilmesi için anket yapılmıştır. Bilgisayar oyunu karar verilen örneklem tarafından oynanıp, anket sayesinde de geri dönüşler alınmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar Grafiğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-10-13T10:40:15Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypesoftwaretr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster