dc.contributor.advisor | İsmihan Zeliha, Artan | |
dc.contributor.author | Değirmenci, Gizem Yağmur | |
dc.date.accessioned | 2022-08-02T11:19:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-07-01 | |
dc.identifier.citation | Değirmenci,G.Y.(2022)Sosyal Beceri Eğitimi Programının Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi(Yayımlanmamış Doktora Tezi)Hacettepe Üniversitesi,Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26669 | |
dc.description.abstract | The main purpose of the study is to evaluate the effect of school based social skills training program on social skills and status of children with learning disatibilty. The study group of the research consisted of 12 children with learning disabilities who were educated between the 1st and 4th grades. The study was designed in a sequential mixed method design. Then, in order to test the effectiveness of the program, the pretest-posttest quasi-experimental design without a control group, one of the quantitative research methods, was used. Finally, in-depth interviews were conducted again in order to evaluate the effectiveness of the program. Sociometry technique and social skill rating system (SSRS) were used to obtain quantitative data in the research. Content analysis was used in the analysis of qualitative data, and Wilcoxon sign test was used in quantitative data.The level of significance in quantitative data was taken as p<0.05. The developed social skills training program was applied once a week for a total of 10 weeks. According to the results of the research, it was determined that the applied social skills training program had a positive effect on the social skills and positions of children with learning disabilities. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | öğrenme güçlüğü | tr_TR |
dc.subject | sosyal beceri | tr_TR |
dc.subject | sosyal konum | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Sosyal Beceri Eğitimi Programının Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investigation of the Effect of Social Skill Training Program on Social Skills of Children with Learning Disability | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada sosyal beceri eğitimi programının öğrenme güçlüğü olan çocukların sosyal becerileri üzerindeki etkinliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 1 ile 4.sınıf arasında eğitim alan toplam 12 öğrenme güçlüğü olan çocuk oluşturmuştur. Çalışma sıra zamanlı karma yöntem deseninde dizayn edilmiştir. Çalışmada, öğrenme güçlüğü olan çocuklar için geliştirilmesi amaçlanan okul temelli sosyal beceri eğitimi müdahale programının hazırlanması öncesinde öğretmen ve anne babalarla nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme ve gözlem kullanması, daha sonra programın etkililiğinin test edilmesi amacını gerçekleştirmek üzere ise, nicel araştırma yöntemlerinden kontrol grupsuz ön test- son test yarı deneysel desene ve son olarak yine programın etkililiğinin değerlendirilmesi amacıyla derinlemesine görüşmeye tekrar başvurulmuştur. Araştırmada nicel verilerin elde edilmesinde sosyometri tekniği ve Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi (SBDS) kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi, nicel verilerde ise Wilcoxon işaret testi kullanılmıştır. Nicel verilerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Geliştirilen sosyal beceri eğitimi programı haftada 1 kez olmak üzere toplam 10 hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, uygulanan sosyal beceri eğitimi programının öğrenme güçlüğü olan çocukların sosyal beceri ve konumları üzerinde olumlu yönde etkili olduğu saptanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-08-02T11:19:49Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |