dc.contributor.advisor | Genç, Ayten | |
dc.contributor.author | Kocaman Gürata, Eser | |
dc.date.accessioned | 2022-07-31T19:30:36Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.citation | KOCAMAN GÜRATA, Eser. Uluslararası Öğrencilere Türkçe Akademik Yazma Öğretiminde Kullanılan Ders Malzemelerinin Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Ankara, 2022. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26660 | |
dc.description.abstract | Research as to the needs and problems of international students in the field of teaching Turkish as a foreign/second language show that international students have problems using Turkish academic language skills especially in academic writing. As a result of these studies, compulsory academic Turkish courses were included in the program of these students at Turkish Language Teaching, Application and Research Centers at universities after completing the C1 level in general language skills. In this respect, quite recently, several textbooks have been written on teaching academic Turkish to international students. An indispensable part of the success of a foreign language teaching program is the course material evaluation process. Therefore, it is thought that examining whether the teaching materials and practices used to improve the academic skills of international students meet the needs of students and teachers will contribute to the literature. In this study, which was planned as a case study for this purpose, the course materials and teaching practices used for teaching academic writing to international students at four state universities were evaluated by investigating students’ and teachers’ views. In the research, textbook evaluation criteria, a materials evaluation questionnaire and semi-structured interview forms were used as data collection tools. Based on the literature, a questionnaire was adapted and the quantitative data were collected through this questionnaire. As for the qualitative data collection, Turkish academic writing books were examined by document analysis method in line with certain criteria, focus group interviews were conducted with teachers and students, and semi-structured interviews were conducted with experts. Analysing the data received, the suitability of the materials and applications used in the education environment was examined and suggestions have been put forward to design more effective materials and curriculum. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yabancı/İkinci dil olarak Türkçe öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Akademik Türkçe | |
dc.subject | Akademik yazma | |
dc.subject | Materyal değerlendirme | |
dc.subject | Uluslararası öğrenci | |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Uluslararası Öğrencilere Türkçe Akademik Yazma Öğretiminde Kullanılan Ders Malzemelerinin Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkçenin yabancı/ikinci dil olarak öğretiminde uluslararası öğrencilerin yaşadıkları problemlere ve ihtiyaçlara yönelik yapılan bilimsel çalışmalar, öğrencilerin Türkçe akademik dil becerilerini kullanma, özellikle de yazma konusunda sorun yaşadıklarını göstermektedir. Bu araştırmalar sonucunda, üniversitelerdeki Türkçe öğretim merkezlerinde C1 düzeyini tamamlayan öğrenciler için akademik Türkçe dersleri hayata geçirilmiştir. Bu doğrultuda çok yeni olmakla birlikte uluslararası öğrencilere yönelik akademik Türkçe öğretimi için ders kitapları yazılmıştır. Yabancı dil öğretim programlarının başarıya ulaşmasının en önemli aşamalarından biri ders malzemesi değerlendirme sürecidir. Dolayısıyla uluslararası öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmek amaçlı kullanılan öğretim malzemelerinin ve uygulamaların, öğrencilerin ve öğreticilerin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığının incelenmesinin alan yazına katkıda bulunacağı düşünülmüştür. Bu amaç doğrultusunda çoklu durum çalışması olarak planlanan bu araştırmada dört devlet üniversitesinde uluslararası öğrencilere Türkçe akademik yazma öğretiminde kullanılan ders malzemeleri ve öğretime ilişkin uygulamalar, öğrencilerin ve öğreticilerin de görüşlerine başvurularak değerlendirilmiştir. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama araçları olarak “Türkçe Akademik Yazma Ders Malzemesi Değerlendirme Anketi”, görüşme formları, “Akademik Türkçe Ders Kitabı Yazma Becerisi İnceleme Ölçütleri” kullanılmıştır. Öğrencilere uygulanan anketten elde edilen nicel veriler SPSS aracılığı ile analiz edilmiştir. Öğretim görevlileri ve uzmanlarla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen nitel veriler ise içerik analizi ile incelenmiştir. Türkçe akademik yazma kitapları tümevarım yöntemiyle geliştirilen ölçütler doğrultusunda içerik analizi ile incelenmiş ve tüm verilerden elde edilen bulgular karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları, incelenen ders kitaplarında; hedef kazanımlar, içerik ve dilsel girdinin tasarımı, kullanılan etkinlik çeşitleri, yazma öğretiminde benimsenen yaklaşım ve yöntemler, vs. konularında öne çıkan olumlu özelliklerin yanı sıra geliştirilmesi önerilen eksikliklerin de olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrenci, öğretici ve uzman görüşlerine ait bulgulardan hareketle akademik yazma öğrenimi ve öğretimine yönelik ihtiyaçlar ve sorunlar tespit edilmiş olup uygulamalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-31T19:30:36Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |