Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYücel, Esra
dc.contributor.authorArat, Şevval Utku
dc.date.accessioned2022-07-27T06:35:03Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-22
dc.identifier.citationVancouvertr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26538
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation was to evaluate the functional hearing, language development, social adaptation skills, and motor coordination skills of preschool children with cochlear implants. It is important to assess these areas in the preschool period, which are thought to develop and change one from another, to ensure the adaptation of cochlear implant users to primary school. With the consent of the parents/carers, this dissertation included 14 girls and 16 boys with cochlear implants (between the ages of 4 and 6 years 11 months, and without any additional disability). Turkish version of “Test of Early Language Development Fourth edition (TELD-4)”, Turkish version of “Functioning after Pediatric Cochlear Implantation (FAPCI)”, the Social Skills Evaluation Scale (age 4-6) and the “Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency- 2 (BOT-2)” along with its subtests, “Manual Dexterity” and “Bilateral Coordination” tests were administered to participants. As a result; indicate that the correlation between Turkish version of “FAPCI”, total score and the Social Skills Evaluation Scale total score, the correlation between Turkish version of “TELD-4” total score and Turkish version of “FAPCI” total score, and the correlation between Turkish version of “TELD-4” subtest scores and the Social Skills Evaluation Scale scores were found to be significant (p<0,05). There was no statistically significant relationship between the the Social Skills Evaluation Scale and BOT-2 subtests, but a significant correlation was found between the “FAPCI” total scores and the BOT-2 "Manual Dexterity" subtest scores (p<0,05). There was also a significant correlation between the BOT-2 "Manual Dexterity" subtest score and the Turkish version of “TELD-4” receptive language, expressive language, and degrees of disorder (p<0,05). In the literature, there is no study that has examined simultaneously the interaction between the functional hearing, social adaptation, and motor coordination of pre-school children with cochlear implants. In order to fill this gap, the first goal is to organize and implement training programs for the fields that are found to interact and thus minimize potential problems.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectKoklear İmplanttr_TR
dc.subjectDil Gelişimitr_TR
dc.subjectFonksiyonel İşitmetr_TR
dc.subjectSosyal Uyumtr_TR
dc.subjectMotor Koordinasyon Becerisitr_TR
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleKoklear İmplant Kullanıcısı Okul Öncesi Çocukların Fonksiyonel İşitme, Sosyal Uyum ve Motor Koordinasyon Performanslarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada koklear implant kullanan okul öncesi çocukların fonksiyonel işitmeleri, dil gelişimleri, sosyal uyum becerileri ve motor koordinasyon performansları incelenmiştir. Birbirine bağlı olarak geliştiği ve değiştiği düşünülen bu alanlara yönelik okul öncesi dönemde yapılacak olan çalışmalar, koklear implant kullanıcılarının ilkokul çağına adaptasyonunu sağlar. Çalışmamıza 4 yaş ile 6 yaş 11 ay arasında koklear implant kullanan, ek engeli bulunmayan, çalışmaya katılmayı kabul eden ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan ailelerden izin alınmak sureti ile 30 gönüllü çocuk katılımcı (14 kız, 16 erkek) dahil edilmiştir. Katılımcılara ‘’Türkçe Erken Dil Gelişim Testi (TEDİL)’’, Koklear İmplant Sonrası İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi (PKİİB)’’, ‘’Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği 4-6 yaş (SBDÖ)’’ ve ‘’Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-2 (BOT-2)’’ testine ait Manual Dexterity (manuel el becerisi) ve Bilateral Coordination (ikili koordinasyon) olmak üzere 2 alt test uygulanmıştır. Sonuç olarak; PKİİB ile SBDÖ total puanları arasındaki ilişki, TEDİL ile PKİİB total puanları arasındaki ilişki ve TEDİL alıcı dil alt test puanları ile SBDÖ puanları arasındaki ilişki anlamlı olarak elde edilmiştir (p<0,05). Uygulanan SBDÖ ve BOT-2 alt testleri arasında istatistiksel açıdan bir ilişki saptanmamış olup PKİİB total puanları ile BOT-2 “Manual Dexterity” alt test puanları arasındaki ilişki anlamlı olarak elde edilmiştir (p<0,05). BOT-2 ‘’Manuel Dexterity’’ alt test puanları ile TEDİL alıcı dil, ifade edici dil standart puanları ve bozukluk dereceleri arasındaki ilişki anlamlı olarak elde edilmiştir (P<0,05). Koklear implant kullanıcısı okul öncesi çocuklara yönelik belirlenen alanlar arası etkileşimin aynı anda incelendiği bu tarz geniş kapsamlı araştırmanın benzerine literatürde rastlanmamış olup bu çalışmaya yönelik ilk hedefimiz; etkileşim içerisinde olduğu belirlenen alanlara yönelik eğitim programlarının düzenlenmesi, uygulanması ve bu sayede olası problemlerin en aza indirgenmesidir.tr_TR
dc.contributor.departmentOdyolojitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-01-29T06:35:03Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster