dc.contributor.advisor | Sarıkavak, Namık Kemal | |
dc.contributor.author | Kaleli, Burak | |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T12:07:22Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-06 | |
dc.identifier.citation | Kaleli, B. (2022). GRAFİK TASARIMDA ETKİLEŞİMLİ ANİMASYONLARIN KULLANIMI VE İSTİKLÂL YOLUNU TANITICI BİR ETKİLEŞİMLİ ANİMASYON PROJESİ. Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü. Grafik Anasanat Dalı.
Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26433 | |
dc.description.abstract | Developing technology has made multimedia devices an integral part of everyday
life. The frequent use of multimedia devices and internet by users from many age
groups presents e-learning as a frequently used element in education. According to
multimedia theory, e-learning has a positive effect on learning. Interactive
animations provide feedback to the user as well as transmitting information through
visual and auditory channels. For this reason, it is quite reasonable to use interactive
animation studies as e-learning material. During the 100th Anniversary Celebrations
of the Turkish War of Independence, an animated film made with interactive
animation technique and an educational content for the challenging “İstiklâl Yolu”
stretching from İnebolu to Ankara. is very important for Another goal of the study is
for children and young people to learn about what happened on this difficult route,
the course of the War of Independence and logistics problems.
In the first part of the study, the concept of communication, interaction and
multimedia concepts under the title of interaction in graphic design were examined.
The principles of learning in multimedia and design in multimedia are also examined
under this title as sub-titles of the concept of multimedia. In the second part, there
is the animation title. The basic principles in animation, animation techniques, the
use of animation in the field of education and the concept of interactive animation
have taken their place in the study as the sub-titles of animation, which is the second
part. In the third section, there is the historical infrastructure of the Istiklal Yolu
interactive animation project, and the project section. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | E-öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Etkileşim | tr_TR |
dc.subject | Etkileşimli animasyon | tr_TR |
dc.subject | Etkileşimli animasyon tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Çoklu ortam | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Görsel sanatlar | tr_TR |
dc.title | Grafik Tasarımda Etkileşimli Animasyonların Kullanımı ve
İstiklal Yolunu Tanıtıcı Bir Etkileşimli Animasyon Projesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Gelişen teknoloji, çoklu ortam cihazlarını gündelik hayatın ayrılmaz bir parçası
haline getirmiştir. Çoklu ortam cihazları ve internetin birçok yaş grubundan
kullanıcı tarafından sıklıkla kullanılması e-öğrenmeyi eğitimde sıklıkla kullanılan
bir unsur olarak karşımıza çıkarmaktadır. E-öğrenmenin, çoklu ortam kuramına
göre, öğrenme üzerinde pozitif etkisi bulunmaktadır. Etkileşimli animasyonlar,
görsel ve işitsel kanallar üzerinden bilgi iletimi yapmakla beraber, kullanıcıya
geri bildirim olanağı vermektedir. Bu sebeple etkileşimli animasyon
çalışmalarının e-öğrenme materyali olarak kullanılması akılda kalıcılık
bağlamında faydalı olacaktır. İstiklâl Savaşı’nın 100. Yıl Kutlamaları sırasında,
etkileşimli animasyon tekniği ile yapılan bir animasyon filmi ile İnebolu’dan
Ankara’ya uzanan, zorlu “İstiklâl Yolu” için eğitici bir içerik hazırlanması İstiklâl
Yolu’nda önemli bir durak noktası olan Çankırı’nın tanınırlığı için oldukça önemlidir.
Çocuk ve gençlerin bu zorlu rotada yaşananları öğrenmesi, İstiklâl Savaşı’nın
gidişatı ve lojistik sorunlarını kavraması ise çalışmanın hedefi olmuştur.
Çalışmanın birinci bölümünde grafik tasarımda etkileşim başlığı altında iletişim
kavramı, etkileşim ve çoklu ortam kavramları incelenmiştir. Çoklu ortamda öğrenme
ve çoklu ortamda tasarım ilkeleri de bu başlığın altında çoklu ortam kavramı
başlığının alt başlıkları olarak irdelenmiştir. İkinci bölümde ise animasyon başlığı yer
almaktadır. Animasyonda temel prensipler, animasyon teknikleri, animasyonun
eğitim alanında kullanılması ve etkileşimli animasyon kavramı ikinci bölüm olan
animasyonun alt başlıkları olarak çalışmada yerini almıştır. Üçüncü bölümde ise
İstiklâl Yolu etkileşimli animasyon projesinin tarihi alt yapısı, ve proje bölümü
bulunmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-06-28T12:07:22Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | animation | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |