Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Pelin
dc.contributor.authorYılmaz, Zeynep
dc.date.accessioned2022-06-28T08:02:23Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-18
dc.identifier.citationYılmaz, Z.(2022). Sosyal Medyanın İç Mekan Biçimlenişine Etkisi: Instagram Uygulaması Üzerinden Kafe Mekanları İncelemesitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26420
dc.description.abstractWith the emergence of the Internet, our lives have begun to take shape and change. It is aimed to bring the effect of social media, which is also the subject of the research, on the formation of interior spaces to the literature, as these changes become observable in interior spaces as well. The aim of the research is to reveal the relationship between social media and the reasons that cause developments in interior architecture and interior space. In the research, 3rd generation coffee shops were chosen to limit the concept of interior space. A literature study about coffee places has been made and sample places have been examined. In the first part of the study, the concept of social media is explained, its emergence and today's social media are mentioned. In the second part of the study, social media and space were discussed, the concepts of space and interior space were explained, and the effect of social media on space design was investigated. Urban spaces, museums, shopping centers and cafes, which are the focus of the study, are included. The examples of museums called "Selfie" or "Experium" in the world have been examined. The examples of experium, which is a new concept, in Turkey have been researched. The transformation from coffeehouse culture to today's cafes has been discussed in order to examine the effect on cafe spaces. In the third part of the study, 8 places in Ankara, which are described as third generation coffee places, were examined and an evaluation was made on the shares made on Instagram. "A4 Coffee" was chosen among them, and the effect of social media on the interior was investigated by content analysis method through Instagram shares. As a result of the studies, a venue proposal was made.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.subjectPaylaşımtr_TR
dc.subjectÖzçekimtr_TR
dc.subjectKafetr_TR
dc.subjectİnternettr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleSosyal Medyanın İç Mekan Biçimlenişine Etkisi: Instagram Uygulaması Üzerinden Kafe Mekanları İncelemesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİnternetin ortaya çıkmasıyla hayatımız şekillenmeye ve değişmeye başlamıştır. Bu değişikliklerin iç mekanlarda da gözlemlenebilir hale gelmesiyle, araştırmanın da konusu olan sosyal medyanın iç mekan biçimlenişine etkisi literatüre kazandırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı, iç mimarlıkta ve iç mekanda yaşanan gelişmelere neden olan sebepler arasında sosyal medya ile ilişkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada iç mekan kavramı sınırlandırılmak için 3. Nesil kahve dükkanları seçilmiştir. Kahve mekanları ile ilgili literatür çalışması yapılmış, örnek mekanlar incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde sosyal medya kavramı açıklanmış, ortaya çıkışı ve günümüz sosyal medyasından bahsedilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde sosyal medya ve mekan ele alınmış, mekan ve iç mekan kavramları açıklanmış, mekan tasarımında sosyal medyanın etkisi araştırılmış. Sosyal medyanın izleri görülen kent mekanları, müzeler, alışveriş merkezleri ve çalışmanın odak noktası olan kafe mekanlarına yer verilmiştir. “Selfie” ya da “Experium” olarak adlandırılan müzelerin dünyadaki örnekleri incelenmiştir. Yeni bir kavram olan experium’un Türkiye’deki örnekleri araştırılmıştır. Kafe mekanlarındaki etkisi incelenmek için kahvehane kültüründen günümüz kafelere olan dönüşümü ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde Ankara’da bulunan 8 adet üçüncü nesil kahve mekanı olarak nitelendirilen mekanlar incelenmiş Instagram'da yapılan paylaşımlar üzerinden değerlendirme yapılmıştır. İçlerinden “A4 Kahve” seçilmiş, sosyal medyanın iç mekan üzerindeki etkisi Instagram paylaşımları üzerinden içerik analizi yöntemi ile araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda bir mekan önerisinde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-28T08:02:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record