dc.contributor.advisor | Doğan,Sema | |
dc.contributor.author | Sargın, Ceyda Sevcan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-23T07:42:27Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-25 | |
dc.identifier.citation | SARGIN Ceyda Sevcan. Orta Bizans Dönemi Marjinal Psalterlerde Çarmıh Sahnesi, Yüksek Lisans, Ankara, 2022. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26378 | |
dc.description.abstract | The subject of the Master's Thesis titled Middle Byzantine Period Marginal Psalters: Crucifixion Scene consists of five main sections. In the first chapter, the origin, symbolism and related topics and baps of the term cross are discussed. In the second chapter, the historical process, iconography and presentation of works in terminological terms of marginal psalters, which are illustrated manuscripts of the Middle Byzantine period, are included. In the third part, which includes the catalog section, the scenes were introduced and detailed iconographic analysis was performed. In the fourth part, the development of style interacting with historical events, and in the fifth and final chapters, the stage numbers and picture arrangement of the Crucifixion scenes, foil positions, figure numbers, picture-text relationship, iconography and stcation evaluation were examined in terms of painting style together with early, medium and late Byzantine comparison examples.
The crucifixion scene does not contain much differences in the six marginal psalters discussed in iconoclasm and later periods, iconographically and typologically. In comparison samples taken in the same or different periods, it was observed that there were differences in technical, iconographic and typological aspects. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Orta Bizans Dönemi | tr_TR |
dc.subject | Psalter | |
dc.subject | Resimli el yazmaları | |
dc.subject | Çarmıh sahnesi | |
dc.subject | İkonografi | |
dc.subject | Üslup | |
dc.subject.lcsh | Hristiyanlık | tr_TR |
dc.title | Orta Bizans Dönemi Marjinal Psalterlerde Çarmıh Sahnesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Orta Bizans Dönemi Marjinal Psalterlerde Çarmıh Sahnesi başlıklı Yüksek Lisans Tezi konusu beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çarmıh teriminin kökeni, sembolizmi ve kutsal kitaplardaki ilgili konu ve bapları ele alınmıştır. İkinci bölümde Orta Bizans dönemi resimli el yazmaları olan marjinal psalterlerin tarihsel sürecine, ikonografisine, terminolojik terimleriyle eser tanıtımına yer verilmiştir. Katalog bölümünü içeren üçüncü bölümde sahneler tanıtılmış ve detaylı ikonografik çözümlemesi yapılmıştır. Dördüncü bölümde tarihsel olaylar ile beraber etkileşim halinde olan üslup gelişimi, beşinci ve son bölümde ise Çarmıh sahnelerinin sahne sayıları ve resim düzenlemesi, folyo konumları, figür sayıları, resim-metin ilişkisi, ikonografi ve üslup değerlendirmesi Erken, Orta ve Geç Bizans dönemi karşılaştırma örnekleriyle birlikte resim üslubu açısından incelenerek değerlendirilmiştir.
Çarmıh sahnesi, ikonografik ve tipolojik olarak ikonoklazm ve sonrası dönemde ele alınan altı marjinal psalterde çok büyük farklılıklar içermemektedir. Aynı ya da farklı dönemlerde alınan karşılaştırma örneklerinde ise teknik, ikonografik ve tipolojik açıdan farklılıkların olduğu gözlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-06-23T07:42:27Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |