Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkti, Meltem
dc.contributor.authorŞenol, Çiğdem
dc.date.accessioned2022-06-22T07:01:23Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.citation[ŞENOL, Çiğdem]. [Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Televizyonda Yayımlanan Reklamların A2 Seviyesinde Dinleme ve Yazma Becerisine Katkısı], [Yüksek Lisans], Ankara, [2018].tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26357
dc.description.abstractThis study’s goal is to set forth how presentation of cultural elements and studies for language teaching in Teaching Turkish as a Foreign Language may become by using television advertisements along with activities. Rapidly developing technology is shaping our life in various areas. This bears a communication necessity with other countries in sectors like business, travel and education. The main key of communication is language. Each learnt languages open separate doors which are accounted as a positive step towards developments in human life. Teaching and learning language has become an individual sector and language teaching is performed by courses in private or state agencies and in schools or institutions of state or private universities all around the world. In light of approaches and methods developed in all these institutions until today, guide and contributory books, any kind of material, activities inside or outside class and many practices with teacher are taking form and developing day by day. At this point, our subject technological instruments and television (media) step in language teaching and learning. On the condition of a developing world, using technology in teaching language has become a necessity. Technological elements such as computer, nationally and internationally broadcasting television, radio and magazines are perpetually used by people and thus can be used as materials. Through these materials, original texts including current and creative points are easily available and they help learners in many ways. In first part of the study, learning and teaching foreign language in general, Common European Framework, developed approaches and methods until today and how these approaches and methods can be used in teaching Turkish to foreigners are all mentioned. ix In second and third, place and application of material in learning language, aim of TV advertisements and how they can help foreign language teaching are tried to be explained. In forth, selected advertisements are given with their texts through grammar rules and vocabulary in New Hittite Course Book for A2 level and it is tried to be mentioned how they, along with sample activities, can be used in Teaching Turkish as a Foreign Language. At last, our received data at the end of the study is examined and suggestions are made for how TV advertisements can be used in Teaching Turkish as a Foreign Language. Our study is believed to contribute to the field of Teaching Turkish as a Foreign Language.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTelevizyontr_TR
dc.subjectReklamtr_TR
dc.subjectDil öğretimitr_TR
dc.subjectTürkçe’nin öğretimitr_TR
dc.subjectTelevisiontr_TR
dc.subjectAdvertisementtr_TR
dc.subjectLanguage teachingtr_TR
dc.subjectTeaching Turkishtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Ögretiminde Televizyonda Yayımlanan Reklamların A2 Seviyesinde Dinleme ve Yazma Becerisine Katkısıtr_TR
dc.title.alternativeContribution of Television Advertisements to A2 Level Listening and Writing Skill in Teaching Turkish as a Foreign Languagetr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, televizyon reklamlarının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde etkinliklerle beraber dil öğretim çalışmalarında ve kültürel öğelerin sunumunda nasıl kullanılabileceğini ortaya koymaktır. Teknolojinin hızla ilerlemesi, birçok alanda hayatımızı da şekillendirmeye başlamıştır. Bu da iş, gezi ve eğitim gibi sektörlerde, farklı ülkelerle iletişim kurma ihtiyacı doğurmuştur. İletişimin en büyük anahtarı dildir. Öğrenilen her dil farklı bir kapı açmakta, açılan her kapı da insanoğlunun gelişimi için artı bir adım sayılmaktadır. Dil öğrenme ve öğretme bir sektör haline gelmiş ve dünyanın her yerinde açılan özel ve devlet kurumlarına bağlı kurslar, yine devlete bağlı okullar, özel ya da devlet üniversitelerine bağlı enstitüler içerisinde dil öğretimi yapılmaktadır. Tüm bu kurumlar bünyesinde günümüze kadar geliştirilen yaklaşım ve yöntemler ışığında rehber ve yardımcı kitapların, her türlü malzemenin, sınıf içi ve dışı yapılan etkinliklerin ve öğreten eşliğinde yapılan birçok alıştırmanın gün be gün yeniden şekillendiği ve geliştirildiği gözlemlenmektedir. Bu noktada yabancı dil öğrenim ve öğretiminde konumuz olan teknolojik aletler ve bunların içerisinde de televizyon( medya) devreye girmektedir. Gelişen dünya koşullarında dil öğretiminde de teknolojinin kullanılması artık bir ihtiyaç olduğu fark edilmiştir. Bilgisayar, televizyon, radyo, gazete ve dergi gibi yerel ve uluslararası yayın yapan ve malzeme olarak kullanabileceğimiz tüm teknolojik unsurlar da sürekli kullanılmaktadır. Özgün metinler dediğimiz güncel ve yaratıcı noktaları içeren metinlere rahatlıkla ulaşabileceğimiz bu aletlerin birçok açıdan da öğrenene kolaylık sağlayacağı tahmin edilmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde, genel anlamda yabancı dil öğrenimi ve öğretimi, Avrupa Ortak Başvuru Metni ve günümüze kadar geliştirilen yaklaşım ve yöntemler ışığında Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlardan bahsedilmiştir. vii İkinci üçüncü bölümde, dil öğreniminde malzemenin yeri ve kullanımı, konumuz olan televizyon( medya) reklamlarının kullanılma amacı ve yabancı dil öğretimine nasıl bir katkısı olabileceği açıklanmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölümde, Yeni Hitit Ders kitabında A2 seviyesi için verilen dil bilgisi kuralları ve kelime dağarcığı doğrultusunda, seçilen reklamlar, metinleriyle beraber verilmiş ve örnek etkinliklerle Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde nasıl kullanılabileceği konusuna değinilmeye çalışılmıştır. Son bölümde ise çalışmamızın sonunda ulaşabildiğimiz bilgiler değerlendirilmiş ve bu bilgiler ışığında televizyon reklamlarının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde nasıl kullanılabileceğine dair önerilerde bulunulmuştur. Yapılan çalışmanın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedirtr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-22T07:01:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster