dc.contributor.advisor | Ekti, Meltem | |
dc.contributor.author | Şenol, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2022-06-22T07:01:23Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.citation | [ŞENOL, Çiğdem]. [Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Televizyonda Yayımlanan
Reklamların A2 Seviyesinde Dinleme ve Yazma Becerisine Katkısı], [Yüksek Lisans],
Ankara, [2018]. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26357 | |
dc.description.abstract | This study’s goal is to set forth how presentation of cultural elements and studies for
language teaching in Teaching Turkish as a Foreign Language may become by using
television advertisements along with activities.
Rapidly developing technology is shaping our life in various areas. This bears a
communication necessity with other countries in sectors like business, travel and
education. The main key of communication is language. Each learnt languages open
separate doors which are accounted as a positive step towards developments in human
life.
Teaching and learning language has become an individual sector and language teaching
is performed by courses in private or state agencies and in schools or institutions of state
or private universities all around the world. In light of approaches and methods
developed in all these institutions until today, guide and contributory books, any kind of
material, activities inside or outside class and many practices with teacher are taking
form and developing day by day. At this point, our subject technological instruments
and television (media) step in language teaching and learning. On the condition of a
developing world, using technology in teaching language has become a necessity.
Technological elements such as computer, nationally and internationally broadcasting
television, radio and magazines are perpetually used by people and thus can be used as
materials. Through these materials, original texts including current and creative points
are easily available and they help learners in many ways.
In first part of the study, learning and teaching foreign language in general, Common
European Framework, developed approaches and methods until today and how these
approaches and methods can be used in teaching Turkish to foreigners are all
mentioned.
ix
In second and third, place and application of material in learning language, aim of TV
advertisements and how they can help foreign language teaching are tried to be
explained.
In forth, selected advertisements are given with their texts through grammar rules and
vocabulary in New Hittite Course Book for A2 level and it is tried to be mentioned how
they, along with sample activities, can be used in Teaching Turkish as a Foreign
Language.
At last, our received data at the end of the study is examined and suggestions are made
for how TV advertisements can be used in Teaching Turkish as a Foreign Language.
Our study is believed to contribute to the field of Teaching Turkish as a Foreign
Language. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Reklam | tr_TR |
dc.subject | Dil öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Türkçe’nin öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Television | tr_TR |
dc.subject | Advertisement | tr_TR |
dc.subject | Language teaching | tr_TR |
dc.subject | Teaching Turkish | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Yabancı Dil Olarak Türkçe Ögretiminde Televizyonda Yayımlanan Reklamların A2 Seviyesinde Dinleme ve Yazma Becerisine Katkısı | tr_TR |
dc.title.alternative | Contribution of Television Advertisements to A2 Level Listening and Writing Skill in Teaching Turkish as a Foreign Language | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, televizyon reklamlarının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde
etkinliklerle beraber dil öğretim çalışmalarında ve kültürel öğelerin sunumunda nasıl
kullanılabileceğini ortaya koymaktır.
Teknolojinin hızla ilerlemesi, birçok alanda hayatımızı da şekillendirmeye başlamıştır.
Bu da iş, gezi ve eğitim gibi sektörlerde, farklı ülkelerle iletişim kurma ihtiyacı
doğurmuştur. İletişimin en büyük anahtarı dildir. Öğrenilen her dil farklı bir kapı
açmakta, açılan her kapı da insanoğlunun gelişimi için artı bir adım sayılmaktadır.
Dil öğrenme ve öğretme bir sektör haline gelmiş ve dünyanın her yerinde açılan özel ve
devlet kurumlarına bağlı kurslar, yine devlete bağlı okullar, özel ya da devlet
üniversitelerine bağlı enstitüler içerisinde dil öğretimi yapılmaktadır. Tüm bu kurumlar
bünyesinde günümüze kadar geliştirilen yaklaşım ve yöntemler ışığında rehber ve
yardımcı kitapların, her türlü malzemenin, sınıf içi ve dışı yapılan etkinliklerin ve
öğreten eşliğinde yapılan birçok alıştırmanın gün be gün yeniden şekillendiği ve
geliştirildiği gözlemlenmektedir. Bu noktada yabancı dil öğrenim ve öğretiminde
konumuz olan teknolojik aletler ve bunların içerisinde de televizyon( medya) devreye
girmektedir. Gelişen dünya koşullarında dil öğretiminde de teknolojinin kullanılması
artık bir ihtiyaç olduğu fark edilmiştir. Bilgisayar, televizyon, radyo, gazete ve dergi
gibi yerel ve uluslararası yayın yapan ve malzeme olarak kullanabileceğimiz tüm
teknolojik unsurlar da sürekli kullanılmaktadır. Özgün metinler dediğimiz güncel ve
yaratıcı noktaları içeren metinlere rahatlıkla ulaşabileceğimiz bu aletlerin birçok açıdan
da öğrenene kolaylık sağlayacağı tahmin edilmektedir.
Çalışmanın birinci bölümünde, genel anlamda yabancı dil öğrenimi ve öğretimi, Avrupa
Ortak Başvuru Metni ve günümüze kadar geliştirilen yaklaşım ve yöntemler ışığında
Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlardan
bahsedilmiştir.
vii
İkinci üçüncü bölümde, dil öğreniminde malzemenin yeri ve kullanımı, konumuz olan
televizyon( medya) reklamlarının kullanılma amacı ve yabancı dil öğretimine nasıl bir
katkısı olabileceği açıklanmaya çalışılmıştır.
Dördüncü bölümde, Yeni Hitit Ders kitabında A2 seviyesi için verilen dil bilgisi
kuralları ve kelime dağarcığı doğrultusunda, seçilen reklamlar, metinleriyle beraber
verilmiş ve örnek etkinliklerle Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde nasıl
kullanılabileceği konusuna değinilmeye çalışılmıştır.
Son bölümde ise çalışmamızın sonunda ulaşabildiğimiz bilgiler değerlendirilmiş ve bu
bilgiler ışığında televizyon reklamlarının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde nasıl
kullanılabileceğine dair önerilerde bulunulmuştur.
Yapılan çalışmanın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanına katkı sağlayacağı
düşünülmektedir | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-06-22T07:01:23Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |