Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTunçbilek, Zahide
dc.contributor.authorGülbaş, Hatice
dc.date.accessioned2022-06-14T11:46:17Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-17
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26306
dc.description.abstractGülbaş, H., Evaluation of Senior Medical Students’ Approaches to Trauma Patients in Prehospital and Emergency Services Using Scenario Based Simulation. Hacettepe University Institute of Health Sciences Simulation Program in Health Sciences Master’s Thesis, Ankara,2022. This study was conducted as a mixed method research, in which qualitative and quantitative data used together in order to evaluate the competencies of 6th grade interns in prehospital and emergency department in trauma patient management with simulation-based scenarios. In the study carried out at Uludag University Faculty of Medicine Good Practices and Simulation Training Center between April 12 - July 08, 2021, scenario-based simulation was applied to 9 control and 9 study group students for quantitative data on the management of a multiple trauma case in the prehospital and emergency department and applications were evaluated with control lists. Before the evaluation, the study group was informed with a presentation and video related to management of trauma patients in the pre-hospital and in the emergency room, then scenario-based simulations including the management of the trauma patient in the pre-hospital and in the emergency room were done, and debrief sessions were held. In addition, the Modified Simulation Efficiency Tool was applied to the study group students. For qualitative data, focus group interviews were conducted with 8 control group, 6 study group students and 3 emergency service staff. In the study, the trauma patient scenario simulations managed in the emergency department were found to be more successful than the trauma patient scenario simulations managed in the prehospital. A statistically significant difference was determined between the groups according to the simulation evaluation of trauma patients managed in the pre-hospital and emergency services (p<0.05). According to the focus group interviews, it was determined that the students of both groups did not consider themselves sufficient in the management of prehospital-based trauma patients. As a result of the observations of the Emergency Service employees, it was determined that both groups were noticeably self-confident during the internship. As conclusion, it is recommended to add a course related to the trauma patient management to the curriculum and apply scenario-based simulation within the scope of the course so as to increase the self-efficiency of the students in the management of the trauma patient pre-hospital and in the emergency room. Keywords: Emergency department, prehospital, intern, self-sufficiency, simulation, trauma managementtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAcil Servistr_TR
dc.subjectHastane Öncesitr_TR
dc.subjectİntörn Hekimtr_TR
dc.subjectÖz-yeterliliktr_TR
dc.subjectSimülasyontr_TR
dc.subjectTravma Yönetimitr_TR
dc.subject.lcshGenel tıp. Sağlık mesleğitr_TR
dc.titleTıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Hastane Öncesi ve Acil Servislerde Travmalı Hastaya Yaklaşımının Senaryo Temelli Simülasyonla Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGülbaş, H., Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Hastane Öncesi ve Acil Servislerde Travmalı Hastaya Yaklaşımının Senaryo Temelli Simülasyonla Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimlerinde Simülasyon Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2022. Bu çalışma, 6. Sınıf intörn hekimlerin hastane öncesi ve acil serviste travmalı hasta yönetimi konusundaki yeterliliklerinin senaryo temelli simülasyon uygulamaları ile değerlendirilmesi amacıyla nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem araştırması olarak yürütülmüştür. 12 Nisan - 08 Temmuz 2021 tarihleri arasında Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi İyi Hekimlik Uygulamaları ve Simülasyon Eğitim Merkezi’nde yürütülen çalışmada nicel veriler için 9 kontrol ve 9 çalışma grubu öğrencisine hastane öncesi ve acil serviste çoklu travmalı bir vakanın yönetimi konusunda standart hasta-hibrit yöntem kullanılarak hazırlanmış senaryo temelli simülasyon uygulanmış, kontrol listeleri ile uygulamalar değerlendirilmiştir. Çalışma grubuna değerlendirme öncesi hastane öncesi ve acil serviste travmalı hasta yönetimini içeren sunum ve video gösterimi ardından önce hastane öncesi sonrasında acil serviste travmalı hasta yönetimini içeren senaryo temelli simülasyon uygulamaları yaptırılmış, çözümleme oturumları düzenlenmiştir. Ayrıca, çalışma grubu öğrencilerine Modifiye Simülasyon Etkililik Aracı uygulanmıştır. Nitel veriler için, odak grup görüşmeleri düzenlenmiş olup, bu görüşmelere kontrol (8 öğrenci) ve çalışma (6 öğrenci) grubu intörn öğrencileri ile bu grupları acil tıp stajında gözlemleyen acil servis çalışanları (3 kişi) katılmıştır. Çalışmada, acil serviste yönetilen travmalı hasta senaryo simülasyonları hastane öncesi yönetilen travmalı hasta senaryo simülasyonlarından başarılı bulunmuştur. Hastane öncesi ve acil serviste yönetilen travmalı hasta simülasyon değerlendirmesine göre gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Odak grup görüşmelerine göre, her iki grup öğrencilerinin kendilerini hastane öncesi travmalı hasta yönetiminde yeterli görmedikleri saptanmıştır. Acil Servis çalışanlarının gözlemleri sonucu her iki grubun da stajda fark edilir şekilde öz güvenli oldukları belirlenmiştir. Sonuç olarak, travmalı hastanın hastane öncesinde ve acil serviste yönetimi konusunda öğrencilerin öz-yeterliliklerini artırmak için müfredata konu ile ilgili ders eklenmesi ve dersin kapsamında senaryo temelli simülasyon uygulamasının yapılması önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentSağlık Bilimlerinde Simülasyontr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-14T11:46:17Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster