Show simple item record

dc.contributor.advisorCankız Elibol, Gülçintr_TR
dc.contributor.authorTürkmen, Ödültr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T08:40:31Z
dc.date.available2015-10-15T08:40:31Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2592
dc.description.abstractPeople, living in different geographies, have developed different cultures and in return, different furniture shapes and designs. As result of the cultural interaction among the different cultures in time, there have been similarities in the designs all around the world. In today s world, despite globalization and some common intercultural exchanges, certain cultural influences can still be seen in the choices of consumers. We shall keep an eye on the above explained details in foreground when we are to design furniture for different cultures; which will make us to be more prosperous in the furniture export.In this study, furniture trends in England during the historical process were reviewed and the current situation was tried to be put forward in light of the conversations, which have been held with the designers of the companies, leading and determining the direction of furniture trends in today s English market.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectFurnituretr_TR
dc.titleMobilya Tasarımında Kültürel Farklılıkların Mobilya Tasarımına Etkisi: İngiltere Pazarı için Örnek Bir Mobilya Tasarımıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1550tr_TR
dc.contributor.departmentoldAğaçişleri Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.description.ozetFarklı coğrafyalarda yaşayan insanların, farklı kültürleri, mobilyaların da farklı tasarımlarla ortaya çıkmasına yol açmıştır. Zaman içerisinde, kültürlerin birbirinin etkisinde kalmasıyla, tasarımlarda benzerlikler artmıştır. Küreselleşen dünya pazarında kültürlerarası ortak zevkler oluşmuşsa da tüketici tercihlerinde bir takım kültürel etkiler görülmektedir. Farklı kültürler için mobilya tasarımı yaparken, bu tür ayrıntıları göz önünde bulundurmak, mobilya ihracatında daha başarılı olunmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada, İngiltere mobilyasına tarihsel süreç bağlamında değinilmiş; mevcut durum, İngiltere pazarına yön veren firmaların tasarımcıları ile yapılan görüşmeler ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmaya dahil edilen tasarımcıların sunmuş oldukları veriler ve yanıtlar doğrultusunda ulaşılan sonuçlar değerlendirilmiş ve bu sayede belirginleşen güncel yaklaşımlar ele alınmıştır.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record