dc.contributor.advisor | Şahin Tekinalp, Ayşe Pelin | |
dc.contributor.author | Eser, Alp Doğu | |
dc.date.accessioned | 2022-02-23T11:41:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-07 | |
dc.identifier.citation | Eser, Alp Doğu. Akdeniz’in Işığını İzleyen Félix Ziem’den Venedik, Martigues, İstanbul, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2022. | tr_TR |
dc.identifier.uri | 10355578 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25909 | |
dc.description.abstract | Although Félix François Georges Philibert Ziem, born in Beaune, returned to his workshop by taking sketches from many countries throughout his career, Martigues, whom he sees as an inspiration for the brilliance of water, Venice, where he admires the unity of sea and architecture, is the result of the atmosphere of freedom and ease of travel created by the Tanzimat Edict during the reign of Sultan Abdülmecid, he became famous for his Istanbul paintings, which artists flocked to.
Rather than reflecting a documentary depiction of these three cities in his paintings, the artist wanted to portray the picturesque landscape of life in the sea. Félix Ziem, who was heavily criticized by his contemporaries for his financial gains, was described as a merchant after a point in his career because he constantly repeated similar compositions.
The current recognition rate for an artist who was so famous during his lifetime must be surprising. In this study, it is aimed to evaluate Félix Ziem, a member of the jury of Claude Monet, who was praised by Vincent Van Gogh and entered the Louvre Museum while he was alive, as a monographic evaluation. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Félix François Philibert Georges Ziem | tr_TR |
dc.subject | Venedik | |
dc.subject | Martigues | |
dc.subject | İstanbul | |
dc.subject | 19. Yüzyıl | |
dc.subject | Manzara resimleri | |
dc.subject.lcsh | Resim sanatı | tr_TR |
dc.title | Akdeniz'in Işığını İzleyen Félix Ziem'den Venedik, Martigues, İstanbul | tr_TR |
dc.title.alternative | Watching The Mediterranean Light From Félix Ziem, Venice, Martigues, Istanbul | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Beaune’da dünyaya gelen Félix François Georges Philibert Ziem, kariyeri boyunca çok sayıda ülkeden eskizler alarak atölyesine dönüş yapmış olsa da başta suyunun parlaklığını ilham verici bulduğu Martigues, deniz ve mimarinin birlikteliğine hayran olduğu Venedik, Sultan Abdülmecid döneminde Tanzimat Fermanı ile birlikte oluşan özgürlük ortamı ve seyahat koşullarının kolaylaşmasıyla kendisi ve beraberindeki birçok oryantalist sanatçının akın ettiği İstanbul ile üne kavuşmuştur. Sanatçı resimlerinde bu üç kentin belgesel betimlerini yansıtmaktan ziyade, deniz üzerindeki yaşamın pitoresk yönünü ortaya koymayı amaçlamıştır. Maddi kazanımları ile çağdaşları tarafından yoğun bir şekilde kıskanılan Félix Ziem, kariyerinin bir noktasından sonra benzer kompozisyonları sürekli olarak tekrarladığı için eleştirmenler tarafından tüccar olarak nitelendirilmiştir. Yaşarken bu denli ün sahibi olan bir sanatçının günümüzdeki tanınırlık oranının azlığı ise dikkat çekicidir. Çalışmamız kapsamında Vincent Van Gogh tarafından övgülere layık görülen, Claude Monet’in jüri üyeliğini yapan, henüz hayattayken bir vasiyet üzerine Louvre Müzesi’ne girmeyi başaran, adına müzeler açılan, caddelere ismi verilen ve sanat hayatı boyunca zenginlerin gözbebeği olan Félix Ziem’in, tezimizin adını oluşturan bu üç kent merkeze alınarak monografik bir çalışma ile kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-08-28T11:41:03Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | project | tr_TR |