Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuncay, Tarık
dc.contributor.authorFırat, Engin
dc.date.accessioned2022-02-21T08:37:59Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2021-12-22
dc.identifier.citationFIRAT, Engin. Kadına Karşı Şiddet Uygulayan Erkeklere Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Bir Model Önerisi, Doktora Tezi, Ankara, 2022.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25899
dc.description.abstractProfessional work with perpetrators of violence against women is one of the most important aspects of combating violence against women. This study examines Turkey's policies on combating violence against women, using Anger Management Training as a unit of analysis, which emerged in Ankara in 2014. The goal of the research is to examine the aforementioned education and policies in Turkey holistically through the perpetrators who participated in the training, the professionals who provided the training, and the case records kept in the training. The study employs qualitative methodology. In this context, 30 men and 8 professionals who took part in the training were interviewed in depth. In addition, a secondary analysis of 255 case files from the training was conducted. Four themes emerged. These include "What the ‘Event’ Tells Us: Control or Conflict?" "Where Control and Conflict Dynamics Meet", "World of Men/Masculinities", and "A Social Work Intervention: Anger Management Education." It has been demonstrated that masculinity and violence have a cyclic causal relationship. According to the findings of this study, men have two distinct orientations: conflict and control dynamics. Gender-based violence against women, according to this study, is a process. Men are involved at various stages of this process. It has been discovered that men's differences influence how they evaluate Anger Management Education. Furthermore, men have described participating in education through a court sanction as being in a "feminine" position. According to the findings of this study, both groups discursively reproduce hegemonic masculinities derived from binary oppositions. Furthermore, the historical development of perpetrator programs was divided into three phases: “birth”, “standardization”, and “criticism and development”. It has been discovered that working with perpetrators in Turkey reflect the characteristics of the birth and standardization phases. It has been revealed that Turkey has not yet reached the stage of criticism and development that considers multiple causality and hegemonic masculinities in relation to violence. In this research, a model proposal was developed that takes into account the differences (typologies) and commonalities (hegemony) of perpetrators. This model includes two modules to be used separately for perpetrators with Conflict and Control Dynamics.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectKadına yönelik şiddettr_TR
dc.subjectErkeklik
dc.subjectDöngüsel nedensel ilişki
dc.subjectKontrol dinamikleri
dc.subjectÇatışma dinamikleri
dc.subjectFail programları
dc.subjectErkekler ile çalışma
dc.subject.lcshH- Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleKadına Karşı Şiddet Uygulayan Erkeklere Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Bir Model Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetKadına yönelik şiddetle mücadelenin en kritik unsurlarından birisi kadına yönelik şiddet uygulayan erkekler ile profesyonel çalışmadır. Bu araştırma, böyle bir çabanın ürünü olarak 2014 yılında Ankara’da ortaya çıkmış olan Öfke Kontrolü Eğitimi’ni bir analiz birimi olarak seçip, Türkiye’nin kadına yönelik şiddetle mücadele politikalarını eleştirel bir biçimde gözden geçirmektedir. Bu çerçevede araştırmanın amacı adı geçen eğitimi ve Türkiye’deki politikaları, eğitime katılan erkekler, eğitimi veren profesyoneller ve eğitimde tutulan vaka kayıtları üzerinden bütünlüklü olarak analiz etmektir. Araştırma nitel metodolojiye dayalıdır. Bu kapsamda eğitime katılan 30 erkek ve 8 profesyonel ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Ayrıca eğitimde kayıt altına alınan 255 vaka dosyasının ikincil analizi yapılmıştır. Veri oluşturma süreci sonunda 4 tema ortaya çıkmıştır. Bunlar; “Olay”ın Anlattıkları: Kontrol mü Çatışma mı?, Kontrol ve Çatışma Dinamiklerinin Buluştuğu Yer, Erkek(lik)ler Alemi, Bir Sosyal Hizmet Müdahalesi: Öfke Kontrolü Eğitimi’dir. Bu çalışmada erkeklik ile şiddet arasında döngüsel nedensel bir ilişki olduğu gösterilmiştir. Ayrıca erkeklerin Çatışma ve Kontrol Dinamikleri olmak üzere iki farklı yönelime sahip olduğunu ortaya konulmuştur. Bu araştırmaya göre kadına yönelik toplumsal cinsiyet temelli şiddet bir süreçtir. Erkekler bu sürecin farklı aşamalarında yer almaktadır. Erkeklerin bu farklılıklarının Öfke Kontrolü Eğitimi’ni değerlendirme biçimlerini de etkilediği bulunmuştur. Ayrıca erkeklerin, mahkeme yaptırımı aracılığı ile eğitime katılmayı “dişil” bir pozisyona düşmek olarak nitelendirdikleri ortaya çıkmıştır. Bu araştırma her iki grubun da ikili karşıtlıklardan türeyen hegemonik erkeklikleri söylemsel olarak yeniden ürettiğini göstermiştir. Ayrıca bu araştırma erkekler ile çalışma pratiklerinin tarihsel gelişimini üç evreye ayırmıştır: doğuş, standartlaşma ve eleştiri ve gelişim. Türkiye’de erkekler ile çalışma pratiklerin doğuş ve standartlaşma evresinin karakteristiklerini yansıttığı ve şiddete dair çoklu nedenselliği ve hegemonik erkeklikleri hesaba katan eleştiri ve gelişim evresinin Türkiye açısından henüz söz konusu olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada erkeklerin farklılıklarını (tipolojiler) ve ortaklıklarını (hegemonya) hesaba katan bir model önerisi geliştirilmiştir. Bu model Çatışma ve Kontrol Dinamikleri baskın olan erkeklerde ayrı ayrı kullanılacak iki modül içermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyal Hizmettr_TR
dc.embargo.lift2022-08-26T08:37:59Z
dc.fundingBilimsel Araştırma Projeleri KBtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster