Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEl, Hakan
dc.contributor.authorAksöz, Gediz
dc.date.accessioned2021-11-12T10:50:56Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-10-08
dc.identifier.citationAKSÖZ, G. Üst Havayolu Ölçümlerinde Kullanılan Farklı Sınırlar Arasındaki Korelasyonun Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, Ortodonti Anabilim Dalı, Uzmanlık Tezi, Ankara, 2021tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25624
dc.description.abstractIntroduction: The aim of this study was to evaluate the correlation of the volume and minimum axial area (MAA) measurements between different upper and lower boundaries used in oropharyngeal airway assessment. Materials and Method: Cone Beam Computed Tomography (CBCT) scans of 49 subjects taken for pre-orthognathic surgery planning were obtained retrospectively from the archive of the Hacettepe University Department of Orthodontics (n=49; 32 females, 17 males; mean age= 20.9 ± 5.22). Volume and MAA of oropharngeal airway were measured in 32 different airway segmentations created with 4 different upper (palatal plane, horizontal plane passing through the PNS point, PNS-Ba plane, the plane passing through the PNS point and the lower medial border of the first cervical vertebrae) and 8 different lower boundaries (the horizontal planes passing through the most anteroinferior point of the second, third and fourth cervical vertebrae, tip of the epiglottis, and vallecula, the plane between the most anteroinferior point of the fourth cervical vertebrae and the corner of hyoid bone, the plane between the most anteroinferior point of the third cervical vertebrae and menton, the plane between the most anterosuperior point of the fourth cervical vertebrae and menton) using the Dolphin3D (Dolphin Imaging & Management Solutions, Chatsworth, California, ABD) software. All measurements were performed by the same examiner and were repeated 2 weeks apart. Results: Volume and MAA showed excellent intraobserver reliability (0.997 and 0.999 intraclass correlation coefficients, respectively) and a high level of positive correlation (r= 0.896-0.999, and r=0.859-1.00, respectively). Conclusion: All measurements between the lower and upper boundaries showed a high correlation. It was found that the lower and upper limits that assessed in this study can be used safely in future upper airway studies according to the need of studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectOrofaringeal Havayolutr_TR
dc.subject.lcshDiş hekimliği. Ağız cerrahisitr_TR
dc.titleÜst Havayolu Ölçümlerinde Kullanılan Farklı Sınırlar Arasındaki Korelasyonun Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetGiriş: Bu çalışmanın amacı, orofaringeal havayolu değerlendirmelerinde kullanılan farklı alt ve üst sınırlar arasında, hacim ve minimum aksiyal alan (MAA) ölçümlerinin korelasyonunu değerlendirmektir. Bireyler ve Yöntem: Bu çalışmaya, Hacettepe Üniversitesi Ortodonti bölüm arşivinden, ortognatik cerrahi planlaması amacıyla alınmış 49 konik ışınlı bilgisayarlı tomografi (KIBT) görüntüsü dahil edilmiştir (32 kadın, 17 erkek; ortalama yaş= 20,9 ± 5,22). Dolphin3D (Dolphin Imaging & Management Solutions, Chatsworth, California, ABD) programı kullanılarak, 4 farklı üst (palatal düzlem, PNS noktasından geçen horizontal düzlem, PNS-Ba düzlemi, PNS ve 1. servikal vertebranın alt iç sınırından geçen düzlem) ve 8 farklı alt sınır (2.,3. ve 4. servikal vertebraların en alt ön noktasından, epiglottisin en üst noktasından, vallecula’dan geçen horizontal düzlemler, 4.servikal vertebranın en ön alt noktası ile hyoid kemiğin üst ön köşesinden geçen düzlem, 3.servikal vertebranın en alt ön noktası ve menton’dan geçen düzlem, 4.servikal vertebranın en üst ön noktasından ve menton’dan geçen düzlem) ile oluşturulan 32 farklı havayolu segmentasyonunda, hacim ve MAA ölçümleri yapılmıştır. Bütün ölçümler aynı araştırmacı tarafından, 2 hafta ara ile ikişer kez yapılmıştır. Bulgular: Hacim ölçümleri ortalama 0,997 ve minimum aksiyal alan ölçümleri ortalama 0,999 sınıf içi korelasyon katsayısı ile ölçümler arasında mükemmel gözlemci içi güvenilirlik göstermiştir. 32 farklı havayolu segmentasyonunda yapılan hacim ölçümleri birbirleri ile 0,896-0,999 aralığında, MAA ölçümleri birbirleri ile 0,859-1,00 aralığında değişen korelasyon katsayıları ile yüksek düzeyde pozitif yönlü korelasyon göstermişlerdir. Sonuçlar: Bu çalışmada havayolu segmentasyonu için kullanılan alt ve üst sınırlar birbirleri ile yüksek düzeyde korelasyon göstermişlerdir. Yapılacak üst havayolu çalışmalarında ihtiyaçlar doğrultusunda, çalışmamızda incelemiş olduğumuz alt ve üst sınırların güvenli bir şekilde kullanılabileceği bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentOrdodontitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2022-05-17T10:50:56Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypedentThesistr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster