Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Ayten
dc.contributor.authorKara, Fatih
dc.date.accessioned2021-07-27T07:06:31Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-15
dc.identifier.citation.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25128
dc.description.abstractIn this study, the qualified local coursebook “Corso di lingua turca”, written by an Italian author in Italy for Turkish education, was investigated. Accordingly, the literature review was done. The Turkey-Italia relationship was summarized to understand which historical and scientific knowledge the coursebook for Italians who learn Turkish was based on. Under the historical reasons and conditions explained in this context, the information about the Turkish education books written by Italians was given. In the analysis of the coursebook, the data was collected by document analysis, which is one of the qualitative research methods. The book analysis scale was constructed by starting this collected information out, and the evaluation was done by content analysis. After a general briefing about the coursebook, the obtained findings are interpreted in the titles of visual elements, texts, grammar education, exercises, teaching words, the language of the book, culture, and method. In the conclusion part, several recommendations are given by concluding the obtained findings with a general evaluation. It is considered that this study contributes to teaching Turkish as a foreign language by the evaluation and explanation of a Turkish education coursebook used commonly nowadays with scientific knowledge in Italy.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürkçenin yabancı dil olarak öğretimitr_TR
dc.subjectTürk-İtalyan ilişkileri
dc.subjectİtalya'da yazılan Türkçe öğretimi ders kitapları
dc.subject.lcshDers kitaplarıtr_TR
dc.titleİtalya'da Okutulan "Corso Di Lingua Turca" Adlı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitabının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla İtalyan bir yazar tarafından İtalya’da yazılmış olan “Corso di lingua turca” adlı yerel nitelikli ders kitabı incelenmiştir. Bu doğrultuda alanyazın taraması yapılmış, Türkçe öğrenen İtalyanlara yönelik hazırlanmış ders kitabının hangi tarihsel ve bilimsel birikimlere dayandığını anlamak amacıyla, öncelikli olarak Türk – İtalyan ilişkileri başlangıcından günümüze dek özetlenmiştir. Bu bağlamda anlatılan tarihsel neden ve koşullar altında, İtalyanlar tarafından yazılmış Türkçe öğretim kitapları hakkında bilgi verilmiştir. Ders kitabının incelemesinde ise nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılarak veriler toplanmıştır. Eldeki verilerden yola çıkılarak tümevarım yöntemiyle kitap inceleme ölçeği oluşturulmuş ve içerik analiziyle değerlendirme yapılmıştır. Ders kitabı hakkında yapılan genel bir bilgilendirmenin ardından; görsel ögeler, metinler, dil bilgisi öğretimi, alıştırmalar, sözcük öğretimi, kitabın dili, kültür ve yöntem başlıklarında elde edilen bulgular yorumlanarak işlenmiştir. Sonuç bölümünde ise çalışmada elde edilen tüm bulgular genel bir değerlendirme ile sonuca bağlanarak bunların ışığında çeşitli önerilere yer verilmiştir. Çalışmanın, günümüzde İtalya’da yaygın bir biçimde kullanılan bir Türkçe öğretimi ders kitabının farklı açılardan incelenmesi ve değerlendirilmesi ile İtalya’da bu konuda oluşmuş bilimsel birikimi açıklayarak Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-27T07:06:31Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record