dc.contributor.advisor | Ötgün, Cebrail | |
dc.contributor.author | Karasu, Eren Çağdaş | |
dc.date.accessioned | 2021-07-06T10:41:40Z | |
dc.date.issued | 2021-07-05 | |
dc.date.submitted | 2021-06-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25010 | |
dc.description.abstract | While transferring ones imagination to the work of art, the artist most of the time required
the material that serves as the mediator of one’s art and the touch to it.The work of art is
a tool in the artist's narrative, and the material serves as an aid in this narrative. The stages
of the use of traditional materials and how their boundaries began to vanish were studied
in this thesis. The artist has begun to take all types of materials that can communicate
oneself narrative in line, who builds the form in such a way that any instrument, that is, the
material, becomes into a message, to oneself and to one’s imagination.
Humanity has developed materials and a range of purposes when interacting with one
environment since the beginning of time. The fundamental basis of the thesis is the
material, which is not considered separately from the human in artistic expression. This
thesis investigated the material's transition from cave art, which is known as the first
narrative in the past, to today's narrative. On the artifacts, the material's evolution process
has been observed and evaluated.The thesis contained questions such as "what is a
material?" and "what is a work of art?" and the solutions to these questions were
questioned. It has been studied and evaluated when and how the material changed and
evolved with what concepts throughout the history of art. With the development of
technology, the artist, who was able to provide easier access to the history of humanity, to
the history of art, in short, to his past, provided one’s with different opportunities to learn
new things with archives that could be documented by breaking away from the traditional
master-apprentice relationship.In addition, the artist desired to be free and create original
works. New, distinctive expressions evolved, giving birth to opposing ideas, and
perspectives on art and work shifted.When it comes to today's art, the variables that
influence its evolution have been investigated, and this insight has been questioned
through modern works of art.
Today, we can focus on catching the different with all the opportunities that the person
iv
creates, and think about discovering what hasn't been done before, thanks to what we've
learned in the past and what we've learned.In the thesis, all these processes are explained
and examined through examples.
In this framework, the topic's application studies were thought of and implemented in a
way that avoided uniformity and differed from one another in terms of subject and
material.Each work has its own personality, story, and issue. Both the intellectual concept
and the resources used to represent the dream were changed in the narratives. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Alternatif malzeme | tr_TR |
dc.subject | Çağdaş sanat | tr_TR |
dc.subject | Sanat-malzeme ilişkisi | tr_TR |
dc.subject | Düşsel anlatı | tr_TR |
dc.subject | Anlatım olanakları | tr_TR |
dc.subject.lcsh | N- Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Görsel sanatlar | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Resim sanatı | tr_TR |
dc.title | Alternatif Malzemenin Düşsel ve Görsel Dili | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanatçı kişi, düşselini sanat eserine aktarmayı her zaman anlatısının aracısı olan malzemeye
ve ona dokunuşa ihtiyaç duymuştur. Sanatçının anlatısında sanat eseri aracı olmakta,
malzeme ise bu anlatıda yardımcı rol üstlenmektedir. Bu tezde, geleneksel malzeme
kullanımının hangi aşamalardan geçtiği, sınırlarının nasıl yok olmaya başladığı incelenmiştir.
Düşselini herhangi bir sınır olmaksızın malzeme ile bir ifadeye dönüştüren sanatçı, biçimi
her türlü aracın yani malzemenin mesaja dönüştüğü şekilde oluşturan sanatçı olanakları
doğrultusunda anlatısını ifade edebilecek her türlü malzemeyi kendine ve düşseline mal
etmeye başlamıştır.
İnsan var olduğu andan itibaren çevresi ile etkileşime geçerken malzemeyi ve kullanım
çeşitliliklerini geliştirmiş ve değiştirmiştir. Sanatsal üretimde insandan ayrı düşünülmeyen
malzeme bu bilgiler ışığında tezin ana dayanağını oluşturmaktadır. Geçmişte yapılan ilk
anlatı olarak kabul edilen mağara sanatından günümüz güncel anlatısına kadar olan
malzemenin değişim süreci bu tezde incelenmiştir. Malzemenin evrim süreci gözlemlenmiş
olup eserler üzerinden incelenmeleri yapılmıştır. Malzeme nedir, sanat eseri nedir gibi
sorulara yer verilmiş, bu soruların cevapları tezde sorgulanmıştır. Sanat tarihinde hangi
noktalarda malzemenin hangi düşüncelerle değiştiği, evrildiği gözlemlenip analiz edilmiştir.
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte insanlık tarihine, sanat tarihine kısaca geçmişine daha
kolay ulaşım sağlayabilen sanatçı, geleneksel tarzda usta-çırak ve atölye ilişkisinden kopup
belgelenebilen arşivlerle yeni şeyleri öğrenimine farklı imkanlar bularak sağlamıştır.
Bununla birlikte sanatçı özgürleşip, özgün üretimler yaratabilme peşine düşmüştür. Yeni,
önceden eşi veya benzeri olmayan anlatımlar doğmuş, karşıt düşüncelerini doğurmuş,
sanata ve esere olan bakış genişlemiş ve değişim göstermeye başlamıştır. Günümüz
sanatına gelindiğinde ise hangi etmenler sanatın değişimine etki etmektedir incelenip,
güncel sanat eserleri üzerinden bu gözlem sorgulanmıştır.
ii
Günümüzde, geçmişten öğrendiklerimizle ve edinilmiş bilgilerimizle, sanatçının yararlandığı
bütün imkanlarla anlatı, farklı olanı yakalamaya yönelmemizi daha önce yapılmamışı
keşfetmeye yönelik düşünmemizi sağlamaktadır. Tezde bütün bu süreçler açıklanıp,
örnekler üzerinden irdelenmiştir.
Bu bağlamda konu ile ilgili yapılan uygulama çalışmaları tekdüzelik içermeyen, konu ve
malzeme bakımından birbirinden farklılık gösterecek şekilde düşünülüp uygulanmıştır. Her
bir çalışmanın ayrı düşünseli, ayrı hikayesi, ayrı bir meselesi vardır. Anlatılarda hem
düşünsel fikir değişiklik gösterilirken hem de malzeme kullanımı düşseli en iyi ifade edecek
şekilde seçilip uygulanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-07-06T10:41:40Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |