dc.contributor.advisor | Alkaya Yener, Yeşim | |
dc.contributor.author | Babacan, Cem | |
dc.date.accessioned | 2021-06-29T07:19:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-10 | |
dc.identifier.citation | Babacan, Cem. (2021).Modest Petrovich Mussorgsky’nin Bir Sergiden Tablolar Adlı Eserinin Farklı Edisyonlarının Kıyaslanması ve İncelenmesi. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü. Piyano Ana Sanat Dalı. Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/24969 | |
dc.description.abstract | Modest Mussorgsky finished the manuscript of the piano piece “Pictures at an Exhibition” in June 1874. Although he put an inscription on the cover page of the manuscript that he had prepared it for publication, the work was not published for twelve years. The first edition of the work was published in 1886 by "W. Bessel & Co.” It was realized by the publishing house, and the editor was composer Nikolay Rimsky-Korsakov. While creating the Rimsky-Korsakov edition, he changed many elements in the composer's manuscript and transferred it to print in this way. In 1930, editor Pavel Lamm created an edition that is much closer to the original and takes the manuscript as its source. This edition was published by "Muzgiz" Publishing House. Although this edition is much closer to the composer's manuscript, there are certain differences. In the following years, many publishing houses in the world copied these editions and transferred them to print. In 1975, when the manuscript of the work was copied and transferred to print, "Urtext" editions began to appear. Among these editions, the "Wiener Urtext Edition", edited by Manfred Schandert and Vladimir Ashkenazy, is known to be the most reliable.
The aim of this study is to compare these three selected editions with the composer's own manuscript in detail, to identify the differences and errors in notation, rhythm, dynamic, articulation, slur, harmony, musical terminology in the editions, and as a result of all these, the most faithful edition to the composer's manuscript is to revealed. It is aimed to shed light on the choice of edition and presenting the ideal data to the pianists who will play this piece in the future. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Mussorgsky | tr_TR |
dc.subject | Bir sergiden tablolar | tr_TR |
dc.subject | Edisyon | tr_TR |
dc.subject | Rimsky-Korsakov | tr_TR |
dc.subject | Lamm | tr_TR |
dc.subject | Ashkenazy | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Modest Petrovıch Mussorgsky’nin Bir Sergiden Tablolar Adlı
Eserinin Farklı Edisyonlarının Kıyaslanması ve İncelemesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Modest Mussorgsky “Bir Sergiden Tablolar” isimli piyano eserinin el yazmasını, 1874 yılının Haziran ayında bitirmiştir. El yazmasının kapak sayfasına, basılması için hazırladığına dair bir yazı koysa da eser on iki yıl boyunca basılmamıştır. Eserin ilk basımı 1886 yılında “W. Bessel & Co.” Yayınevi tarafından gerçekleştirilmiş, editör ise besteci Nikolay Rimsky-Korsakov olmuştur. Rimsky-Korsakov edisyonunu oluştururken, bestecinin el yazmasındaki pek çok öğeyi değiştirmiş ve bu şekilde baskıya aktarmıştır. 1930 yılında editör Pavel Lamm, eserin orijinal haline çok daha yakın ve el yazmasını kaynak olarak alan bir edisyon ortaya çıkartmıştır. “Muzgiz” Yayınevi tarafından basılan bu edisyon, bestecinin el yazmasına çok daha yakın olsa da belirli farklılıklar görülmektedir. Sonraki yıllarda dünyadaki pek çok yayınevi, bu edisyonları kopyalayarak baskıya aktarmıştır. 1975 yılında, eserin el yazması kopyalanıp, baskıya aktarılınca, “Urtext” edisyonlar ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu edisyonlar arasında Manfred Schandert ve Vladimir Ashkenazy’nin editörlüklerini yaptıkları “Wiener Urtext Edition” en güvenilir olarak bilinmektedir.
Bu çalışmanın amacı, seçilen bu üç edisyonu, bestecinin kendi el yazması ile detaylı bir biçimde karşılaştırmak, basımlardaki notasyon, ritm, nüans, artikülasyon, bağ, armoni, müzikal terim farklılıklarını ve hataları tespit etmek, tüm bunlar sonucunda bestecinin el yazmasına en sadık edisyonu ortaya çıkartmaktır. Gelecekte bu eseri çalacak piyanistlere, edisyon seçimi ve ideal verileri sunma konusunda ışık tutması amaçlanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Piyano | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-06-29T07:19:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |