Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, Beyzatr_TR
dc.contributor.authorErol, Özgetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:27:41Z
dc.date.available2015-10-15T07:27:41Z
dc.date.issued2012tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2436
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate whether components of socialization agents such as parents influence, peer influence, frequency of watching television series and entertainment programmes affect attitudes of adolescents toward product placement and behaviors of adolescents in response to products placed. Besides attitudes of adolescents toward product placement and behaviors of adolescents in response to products placed are also investigated.Besides, this study is to investigate whether adolescents’ attitude affect behaviors of adolescent in response to products placed. In this context, the proposed model is tested on a sample of high school students who are between 15 and19 years old in Ankara.The results of linear regression analysis showed that parents and peer communication about consumption affects attitudes of adolescents toward product placement. On the other hand, frequency of watching television series and entertainment programs do not affect attitudes of adolescents toward product placement. Moreover, the results of logistics regression analysis show that parents and peer communication about the consumption, frequency of watching television series and entertainment programmes and attitude toward product placement do not have any influence on behaviors in response to products placed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectProduct Placementtr_TR
dc.titleÜrün Yerleştirmeye Yönelik Tutum ve Yerleştirilen Ürünlere Yönelik Davranışların Sosyalleşme Araçlartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2012/82tr_TR
dc.contributor.departmentoldİşletmetr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, sosyalleşme araçlarından ebeveyn ve akranlar ile iletişim sıklığının ve televizyondaki dizi ve eğlence programlarını seyretme sıklığının ergenlerin ürün yerleştirmeye yönelik tutumuna ve yerleştirilen ürünlere yönelik davranışlarına etkisini araştırmaktır. Ayrıca, bu çalışma kapsamında, ergenlerin ürün yerleştirmeye yönelik tutumunun yerleştirilen ürünlere yönelik davranışlara etkisi de incelenmektedir. Bu kapsamda önerilen model Ankara’da öğrenim gören 15-19 yaş aralığındakilise öğrencilerinde test edilmektedir.Uygulanan doğrusal regresyon analizleri sonucunda ergenlerin ebeveynleri ve akranları ile satın alma konularındaki iletişim sıklığı ürün yerleştirmeye yönelik tutumu etkilemektedir. Ancak, televizyondaki dizi ve eğlence programlarını seyretme sıklığının ürün yerleştirmeye yönelik tutumaetkisi bulunmamaktadır. Ayrıca, yapılan lojistik regresyon analizine göre, sosyalleşme araçlarından ebeveynler ve akranlar ile satın alma konularındaki iletişim sıklığı, televizyondaki dizi ve eğlence programlarını seyretme sıklığıve ürün yerleştirmeye yönelik tutum ergenlerinyerleştirilen ürünlere yönelik davranışlarını etkilememektedir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster