Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşgöze, Pınartr_TR
dc.contributor.authorKazancı, Şerifetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:27:40Z
dc.date.available2015-10-15T07:27:40Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2430
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the direct effects of social media on brand credibility and brand prestige. Also, to examine direct and indirect effects of social media on purchase intention. With regard to the hypotheses and research questions of study, exploratory and descriptive research methods were used. Primary data was preferred for the model testing. For this purpose, by the convenience sampling method, data was collected from 417 participants via online and face to face questionnaire. In order to test the complete model, three structural nested models were used. According to the empirical results, consumers' perceptions of social media marketing significantly and positively effected brand credibility, brand prestige and purchase intention. Moreover, brand credibility had a significant and positive effect on purchase intention. However, brand prestige did not have a significant effect on purchase intention.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectPerceived social mediatr_TR
dc.titleSosyal Medyanın, Marka Kredibilitesinin ve Marka Prestijinin Satın Alma Eğilimi Üzerine Etkileritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1251tr_TR
dc.contributor.departmentoldİşletmetr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, sosyal medyanın marka kredibilitesi ve marka prestiji üzerine doğrudan, satın alma eğilimi üzerine doğrudan ve dolaylı etkilerinin incelenmesidir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda belirlenen araştırma soruları ve hipotezlerine uygun olarak, keşfedici ve tanımlayıcı araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın modelinin testinde birincil veriden yararlanılmıştır. Bu amaçla, kolayda örneklem yöntemi benimsenerek, yüz yüze ve çevrimiçi (online) anket yoluyla 417 katılımcıdan veri toplanmıştır. Doğrudan ve dolaylı etkilerden oluşan modelin testi için, iç içe geçmiş 3 ayrı yapısal model (nested models) kullanılmıştır. Sonuç olarak; algılanan sosyal medyanın; marka kredibilitesi, marka prestiji ve satın alma eğilimini olumlu ve anlamlı yönde etkilemektedir. Ayrıca marka kredibilitesinin, satın alma eğilimi üzerinde olumlu ve anlamlı yönde etkisi bulunmaktadır. Ancak, marka prestijinin, satın alma eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster