dc.contributor.advisor | Karabağ, Çağla | |
dc.contributor.author | Gür, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2021-03-05T08:50:17Z | |
dc.date.issued | 2021-03 | |
dc.date.submitted | 2021-01-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23529 | |
dc.description.abstract | In this study, it is dealt with Cinema of Turkey films directed by women after 2010. The films of female directors selected as samples were analyzed with the perspective of women’s cinema. By examining the factors that make a film into women’s cinema, it has been questioned how female directors change and disrupt the male-dominated narrative in these films. Where the common point as to what the selected films and additives in the construction of this common point of a growing women's cinema in Turkey has tried to put forward. In this context, films selected as samples are; Kumun Tadı (Melisa Önel, 2013), Mavi Dalga (Zeynep Dadak, Merve Kayan, 2013), Toz Bezi (Ahu Öztürk, 2015), Nefesim Kesilene Kadar (Emine Emel Balcı, 2015), Ana Yurdu (Senem Tüzen, 2015), İşe Yarar Bir Şey (Pelin Esmer, 2017), Kaygı (Ceylan Özgün Özçelik, 2017). | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kadın Sineması | tr_TR |
dc.subject | Türkiye Sineması | |
dc.subject | Kadın Temsili | |
dc.subject | Kadın Yönetmen | |
dc.title | 2010 Sonrası Türkiye Sinemasında Kadın Yönetmenler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, 2010 sonrası Türkiye Sinemasında kadın yönetmenlerin filmleri ele alınmaktadır. Örneklem olarak seçilen Kumun Tadı (Melisa Önel, 2013), Mavi Dalga (Zeynep Dadak, Merve Kayan, 2013), Toz Bezi (Ahu Öztürk, 2015), Nefesim Kesilene Kadar (Emine Emel Balcı, 2015), Ana Yurdu (Senem Tüzen, 2015), İşe Yarar Bir Şey (Pelin Esmer, 2017) ve Kaygı (Ceylan Özgün Özçelik, 2017) filmlerikadın sineması kavramı ışığında analiz edilmiştir. Bir filmi kadın sinemasına dâhil eden unsurların neler olduğu irdelenerek, kadın yönetmenlerin bu filmlerde sinemadaki erkek egemen anlatıyı nasıl değiştirdiği ve bozuma uğrattığı sorgulanmıştır. Seçilen filmlerde ne gibi ortak noktaların bulunduğu ve bu ortak noktaların Türkiye’de giderek genişleyen bir kadın sinemasının inşasındaki katkıları ortaya konulmaya çalışılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-03-05T08:50:17Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |