Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşıksal, Aslı
dc.contributor.authorŞakar, Deniz
dc.date.accessioned2021-03-04T10:40:47Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-26
dc.identifier.citationBurgess, Anthony. (2007). Otomatik Portakal (D. Körpe, Çev.). İstanbul: Türk İş Bankası Kültür Yayınları. Cooper, M. Chalfant, H. (2009). Subway Art. New York: Thames & Hudson Yayınları. Çaha, Ömer. (1998-1999). İdeolojik Kamusalın Sivil Kamusala Dönüşümü. Doğu Batı Dergisi. 5, s.77-78. Ercins, Gülay. (2013). Demokrasinin Bir Önkoşulu Olarak Kamusal Alan ve Türkiye’de Kamusal Alan Algısı, iibfdergi. Erişim: 16.2.2020. http://iibfdergi.cumhuriyet.edu.tr/archive/indekiler2013141.pdf Geray, H. Başaran, F. Aydoğan, A. (2017). İletişim Ağlarında Yeni Hizmetler. Ütopya Yayınları. Jones, Will Ellsworth. (2012). Banksy Duvarın Ardındaki Adam (E. Erment, Çev.). İstanbul: Hayalperest Yayınları. Jürgen, Habermas. (2010). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü (M. Sancar, T. Bora, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları. Lefebvre, Henri. (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat (I. Gürbüz, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. Lemoine, Stephanie. (2014). Müzeye Karşı Kültür: Kuruma Meydan Okuyan Kent Sanatı. Tania Bahar (Ed.). Duvarların Dili: Graffiti/Sokak Sanatı, s. 19-23. İstanbul: Pera Müzesi Yayınları. Mailer, Norman. (1974). Grafiti İnancı. Tania Bahar (Ed.). Duvarların Dili: Graffiti/Sokak Sanatı, s. 43-62. İstanbul: Pera Müzesi Yayınları. O’Doherty, Brain. (2010). Beyaz Küpün İçinde (A. Antmen, Çev.). İstanbul: Sel Yayınları. Pera Müzesi. (2014). Duvarların Dili: Graffiti/Sokak Sanatı. İstanbul: Pera Müzesi Yayınları. Sezer, Akarcalı.(2003). 2. Dünya Savaşında İletişim ve Propaganda. Ankara: İmaj Yayınları. Uluç, Hıncal. (2012). Kırık Cam Teorisi!. Sabah. Erişim: 28.02.2020. https://www.sabah.com.tr/yazarlar/uluc/2012/04/26/kirik-cam-teorisitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23513
dc.description.abstractStreet art, which is not dated back in the history of art, with its destructive and critical attitude spread all over the world in a short time. Street artists, who naturally use the public space, have taken their places in platforms such as galleries, museums and virtual media over time. Street artists' search for new places has led me to find for alternative places. Furthermore, a new approach to street art and public space was aimed. Additionally, it has been desired to bring a different approach to application areas of street art. This has led to the creation of alternative ways and spaces in the account of street art. In this thesis, the history of street art has been investigated and the subject of what the public sphere is in general is emphasized. Throughout the thesis, a general framework has been set to state my opinion about the changes in street art. The works produced within the scope of the thesis are planned to be exhibited in the public space, but due to pandemic conditions, they were moved to limited spaces like rooms. Therefore, the public space experience, which is one of the research topics of the thesis, was experienced in the living area by modeling certain urban spaces or by taking a photo print and making graffiti on it in this period. During the thesis, it has been observed that nothing stays static in the life and everything constantly changes. In this context, it has been seen that in order to use street art techniques, it is not necessary to go only to public spaces and new ways can be produced.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGrafititr_TR
dc.subjectSokak sanatıtr_TR
dc.subjectKamusal alantr_TR
dc.subjectModeltr_TR
dc.subjectMekantr_TR
dc.titleSokak Sanatında: İçerisi-Dışarısıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSanat tarihinde çok da eskilere dayanmayan sokak sanatı, yıkıcı ve eleştirel tavrı ile kısa sürede tüm dünyaya yayılmıştır. Doğası gereği kamusal alanı kullanan sokak sanatçıları zamanla galeri, müze ve sanal medya gibi platformlarda yerini almıştır. Sokak sanatçılarının yeni yerler keşfetme arayışı beni de alternatif mekânlar arama yoluna sokmuştur. Ayrıca sokak sanatının uygulandığı alanlara farklı bir yaklaşım getirilmek istenmiştir. Ölçeği değiştirilen mekânlar yeniden modellenmiş veya fotoğraflanan alanlar üzerine uygulamalarda bulunulmuştur. Bu da sokak sanatı adına alternatif yollar ve mekânlar üretilmesini sağlamıştır. Bu tezde sokak sanatının geçmişine inilmiş ve kamusal alanın genel olarak ne olduğu konusu üzerinde durulmuştur. Tez süresince sokak sanatının içindeki değişimlerde kendimi nerede konumlandırdığımın genel bir çerçevesi çizilmiştir. Tez kapsamında üretilen çalışmaların kamusal alanda sergilenmesi planlanmış fakat pandemi şartları sebebiyle oda gibi sınırları belli bir alana taşınmıştır. Dolayısı ile tezin araştırma konularından biri olan kamusal alan deneyimi bu dönemde yaşanılan alana, belli kent mekânları modellenip veya fotoğraf çıktısı alınıp üzerine grafitiler yapılarak deneyimlenmiştir. Tez süresince yaşamda hiçbir şeyin durağan kalmadığı, her şeyin sürekli değişime uğradığı görülmüştür. Bu bağlamda da sokak sanatı tekniklerini kullanmak için sadece kamusal alanlara çıkılmasına gerek olmadığı ve yeni yolların da üretilebileceği görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-03-04T10:40:48Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster