dc.contributor.advisor | Aslan Demir, Sema | |
dc.contributor.author | Yıldız, Görkem | |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T08:12:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-02-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23455 | |
dc.description.abstract | Contrary themes or situations are used in the literatures of all languages in order to
support and strengthen the plot and to make the reflected aesthetic atmosphere evident.
Facts that are brought together to create a contrast can be presented in a contradictory
juxtaposition, in an abstract or concrete form. The aforementioned opposition also
constitutes the basic structure of the valuable work of Azerbaijani literature Ali and
Nino (1937) and Romeo and Juliet (1597), one of the best-known works in English
literature. The contrasts such as Eastern-Western, Muslim-Christian, Asian-European
that Kurban Said used in his work are parallel to the background of the work and reflect
the reality of society. The aforementioned contrasts have an important effect on the
selves and behavior of the characters in the work. The characters shape their thoughts
and behaviors as a result of the conflicts of opposing situations they experience. The
imaginary, concrete and thematic oppositions such as light-dark, day-night, love-hate,
love-violence used in William Shakespeare’s work also affect the characters and shape
the events and behaviors of the characters.
In this study, the emotional and spiritual effects of all imaginary and objective
oppositions, especially the social, cultural, religious, geographical, and political
oppositions that Kurban Said and William Shakespeare used in their works, on the
protagonists of Ali and Nino, Romeo and Juliet will be examined. It will be analyzed
how the contrasts take the protagonists to devastation and the tragic end. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kurban Said | tr_TR |
dc.subject | Ali ve Nino (1937) | |
dc.subject | William Shakespeare | |
dc.subject | Romeo ve Juliet (1597) | |
dc.title | Ali ve Nino, Romeo ve Juliet Yapıtlarında Karşıtlıkların Başkarakterler Üzerinde Yarattığı Ruhsal Yıkım, | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Karşıt temalar ya da durumlara tüm dillerin edebiyatlarında olay örgüsünü desteklemek
ve güçlendirmek, yansıtılan estetik atmosferi belirgin kılmak amaçlarıyla yer verilir.
Karşıtlık yaratmak maksadıyla bir araya getirilen olgular, tezatlık bitişikliği, soyut yahut
somut bir vaziyette sunulabilir. Bahsi geçen karşıtlık durumu, Azerbaycan edebiyatının
kıymetli yapıtı Ali ve Nino (1937) ve İngiliz edebiyatında en tanınan eserlerden biri olan
Romeo ve Juliet ‘in (1597) de temel yapısını meydana getirir. Kurban Said’in eserinde
yer verdiği Doğulu-Batılı, Müslüman-Hristiyan, Asyalı-Avrupalı gibi karşıtlıklar eserin
arka planı ile paralellik göstermekte, toplum gerçekliğini yansıtmaktadır. Bahsi geçen
karşıtlıklar eserdeki karakterlerin benlikleri ve davranışları üzerinde tesirli etkilere
sahiptir. Karakterler tecrübe ettikleri karşıt durumların çatışmaları neticesinde
düşüncelerini ve davranışlarını şekillendirmektedirler. William Shakespeare’in eserinde
kullanılan aydınlık-karanlık, gece-gündüz, aşk-nefret, sevgi-şiddet gibi imgesel, somut
ve tematik karşıtlıklar da karakterler üzerinde tesirli olmakta, olaylara ve karakterlerin
davranışlarına şekil vermektedir.
Bu çalışmada Kurban Said ve William Shakespeare’in yapıtlarında kullandıkları
toplumsal, kültürel, dini, coğrafi ve siyasi karşıtlıklar başta olmak üzere tüm imgesel ve
nesnel karşıtlıkların Ali ve Nino, Romeo ve Juliet başkarakterleri üzerindeki duygusal
ve ruhsal tesiri incelenecek, bu tesirin başkarakterleri yıkıma ve trajik sona götürüşü
analiz edilecektir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-02-19T08:12:03Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |