Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAslan Demir, Sema
dc.contributor.authorYıldız, Görkem
dc.date.accessioned2021-02-19T08:12:03Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-02-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23455
dc.description.abstractContrary themes or situations are used in the literatures of all languages in order to support and strengthen the plot and to make the reflected aesthetic atmosphere evident. Facts that are brought together to create a contrast can be presented in a contradictory juxtaposition, in an abstract or concrete form. The aforementioned opposition also constitutes the basic structure of the valuable work of Azerbaijani literature Ali and Nino (1937) and Romeo and Juliet (1597), one of the best-known works in English literature. The contrasts such as Eastern-Western, Muslim-Christian, Asian-European that Kurban Said used in his work are parallel to the background of the work and reflect the reality of society. The aforementioned contrasts have an important effect on the selves and behavior of the characters in the work. The characters shape their thoughts and behaviors as a result of the conflicts of opposing situations they experience. The imaginary, concrete and thematic oppositions such as light-dark, day-night, love-hate, love-violence used in William Shakespeare’s work also affect the characters and shape the events and behaviors of the characters. In this study, the emotional and spiritual effects of all imaginary and objective oppositions, especially the social, cultural, religious, geographical, and political oppositions that Kurban Said and William Shakespeare used in their works, on the protagonists of Ali and Nino, Romeo and Juliet will be examined. It will be analyzed how the contrasts take the protagonists to devastation and the tragic end.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKurban Saidtr_TR
dc.subjectAli ve Nino (1937)
dc.subjectWilliam Shakespeare
dc.subjectRomeo ve Juliet (1597)
dc.titleAli ve Nino, Romeo ve Juliet Yapıtlarında Karşıtlıkların Başkarakterler Üzerinde Yarattığı Ruhsal Yıkım,tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKarşıt temalar ya da durumlara tüm dillerin edebiyatlarında olay örgüsünü desteklemek ve güçlendirmek, yansıtılan estetik atmosferi belirgin kılmak amaçlarıyla yer verilir. Karşıtlık yaratmak maksadıyla bir araya getirilen olgular, tezatlık bitişikliği, soyut yahut somut bir vaziyette sunulabilir. Bahsi geçen karşıtlık durumu, Azerbaycan edebiyatının kıymetli yapıtı Ali ve Nino (1937) ve İngiliz edebiyatında en tanınan eserlerden biri olan Romeo ve Juliet ‘in (1597) de temel yapısını meydana getirir. Kurban Said’in eserinde yer verdiği Doğulu-Batılı, Müslüman-Hristiyan, Asyalı-Avrupalı gibi karşıtlıklar eserin arka planı ile paralellik göstermekte, toplum gerçekliğini yansıtmaktadır. Bahsi geçen karşıtlıklar eserdeki karakterlerin benlikleri ve davranışları üzerinde tesirli etkilere sahiptir. Karakterler tecrübe ettikleri karşıt durumların çatışmaları neticesinde düşüncelerini ve davranışlarını şekillendirmektedirler. William Shakespeare’in eserinde kullanılan aydınlık-karanlık, gece-gündüz, aşk-nefret, sevgi-şiddet gibi imgesel, somut ve tematik karşıtlıklar da karakterler üzerinde tesirli olmakta, olaylara ve karakterlerin davranışlarına şekil vermektedir. Bu çalışmada Kurban Said ve William Shakespeare’in yapıtlarında kullandıkları toplumsal, kültürel, dini, coğrafi ve siyasi karşıtlıklar başta olmak üzere tüm imgesel ve nesnel karşıtlıkların Ali ve Nino, Romeo ve Juliet başkarakterleri üzerindeki duygusal ve ruhsal tesiri incelenecek, bu tesirin başkarakterleri yıkıma ve trajik sona götürüşü analiz edilecektir.tr_TR
dc.contributor.departmentÇağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatlarıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-02-19T08:12:03Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster