dc.contributor.advisor | Aykal, Kerem Timur | |
dc.contributor.author | Ekber, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-01T13:40:10Z | |
dc.date.issued | 2020-12-01 | |
dc.date.submitted | 2020-11-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23154 | |
dc.description.abstract | Gaspar Cassadó (1897-1966), who was born in Barcelona was one of the most important
cellists with Catalan origin following Pau Casals, is not well recognized today. The main
reason of this is that there are almost no written documents, interviews or studies about his
beliefs and approaches towards music. A great part of his work was donated to Tamagawa
University Education Museum by the heirs of his wife Cheiko Hara. Moreover, there are
some letters and musical notes at Academia Chigiana library in Sienna, and his theory
models at Biblioteca de Catalunya archive dedicated to G. Cassadó’s father.
The current study explores Gaspar Cassadó’s career as a performer, a composer and an
adapter, and lists his recordings, original compositions and adaptations.
Later on, this research, the analysis of Cassadó’s E major cello concerto which was adapted
from Tchaikovsky op.72 Piano Pieces is included. The main reason for choosing his form of
adaptation is due to Cassadó’s predominant choice on adaptations. In this regard, nine pieces
from Tchaikovsky op.72 Piano Pieces which are employed and adapted from the selected
concerto are explained with the help of thematic analysis method.
The aim of the current study is to compile information about Gaspar Cassadó’s life, teaching
methodology, his works and transcription methods and further help students perform his
works easier both technically and musically.
Keywords: Cassadó, Tchaikowsky, cello, transcription, cello concerto. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Cassadó | tr_TR |
dc.subject | Çaykovski | tr_TR |
dc.subject | Viyolonsel | tr_TR |
dc.subject | Uyarlama | tr_TR |
dc.subject | Viyolonsel konçertosu | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Katalan Viyolonselci Gaspar Cassadó’nun İcracı, Besteci Ve Uyarlayıcı Yönleriyle İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Barselona doğumlu, Pau Casals’dan sonra Katalan kökenli viyolonselcilerin arasında önemli
bir yeri olan Gaspar Cassadó (1897-1966) günümüzde çok fazla tanınmamaktadır. Bunun
başlıca nedeni de kendisinin müziğe ilişkin inanış ya da yaklaşımları hakkında herhangi bir
yazılı belge bırakmamış olması ve kapsamlı röportaj ve çalışmalarda yer almamış olmasıdır.
Eserlerinin önemli bir bölümü eşi Cheiko Hara’nın mirasçıları tarafından Tokyo’da
Tamagawa Üniversitesi Eğitim Müzesi arşivine bağışlanmıştır. Ayrıca, Siena’da Academia
Chigiana kütüphanesinde birkaç mektup ve nota, Biblioteca de Catalunya’da G.
Cassadó’nun babasına ithaf edilmiş bir arşivde kuramları yer almaktadır.
Bu çalışmada Gaspar Cassadó’nun icracı, besteci ve uyarlayıcı kariyeri araştırılmış ve
kayıtları, orijinal kompozisyonları ve uyarlamaları araştırılarak listelenmiştir.
Araştırmanın devamında G. Cassadó’nun, Çaykovski op.72 Piyano Parçalarından uyarladığı
Mi Majör Viyolonsel Konçertosunun analizine yer verilmiştir. Çalışmada özellikle uyarlama
biçiminin seçilmesinin nedeni, G. Cassadó’nun çalışmaları içinde uyarlamaların ağırlıklı
olmasıdır. Bu bağlamda seçilmiş olan Mi Majör Viyolonsel Konçertosunun oluşumunda,
Çaykovski op.72 Piyano Parçalarının içinden seçilmiş dokuz parçanın uyarlanması, tematik
analiz yöntemiyle açıklığa kavuşturulmuştur.
Çalışmanın amacı, G. Cassadó’nun yaşamı, öğretme metotları, eserleri ve transkripsiyon
yöntemleri ile ilgili bilgileri derleyerek, öğrencilerin eserleri teknik ve müzikal açıdan
sergilemelerini kolaylaştırmaktır.
Anahtar Kelimeler: Cassadó, Çaykovski, viyolonsel, uyarlama, viyolonsel konçertosu. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yayılı Çalgılar | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-12-01T13:40:11Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |