dc.identifier.citation | Agamben, Giorgio. (2004). Auschwıtz’den Artakalanlar Tanık ve Arşiv (A. İ. Başgül,
Çev.). Ankara: Bağımsız Kitaplar.
Altunok, Özlem. (2015). Sınırları Aşmak, IstanbulArtNews. s.17. Erişim: 19.06.2020.
http://www.rampaistanbul.com/wp-content/uploads/2015/01/2015.01-Istanbu-Art-NewsSinirlari-Asmak-Ozlem-Altunok.pdf
Arkeofili. Eller Mağarası. Erişim: 17.08.2020, https://arkeofili.com/tarih-oncesidonemden-11-magara-sanati/
Arkeofili. Yunanistan’da Bulunan Homeros’un Odysseia Destanından 13 Dizeyi İçeren Kil
Tablet. Erişim: 19.03.2020, https://arkeofili.com/homerosun-destaninin-yazdigi-tabletbulundu/
Aytimur, Görkem Raşit. (2019). Theodor Adorno ve Walter Benjamin’de Sanat Eserinin
Doğası, (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe
(Sistematik Felsefe ve Mantık) Anabilim Dalı, Ankara.
Baransel, Zeynep. (2011). Umumi Mahremiyet – Bir Tracey Emin Portresi, e-skop.
20.05.2020.https://www.e-skop.com/skopbulten/umumi-mahremiyet-%E2%80%93-birtracey-emin-portresi/409
Baudelaire, Charles. (2003). Modern Hayatın Ressamı (A. Berktay, Çev.). İstanbul:
İletişim Yayınları.
Benjamin, Walter. (2015). Estetize Edilmiş Yaşam, Sanattan Savaş ve Siyasete Alman
Faşizminin Kuramları (Ü. Oskay, Çev.). İstanbul: Der Yayınları.
Benjamin, Walter. (2019). Pasajlar (A. Cemal, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benjamin, Walter. (2014). Son Bakışta Aşk (N. Gürbilek, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
Benjamin, Walter. (2011). Tek Yön, (T. Turan, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Berger, John. (2013). G. (T. Uyar. Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
Berger, John. (2016). Görme Biçimleri (Y. Salman, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
Brooks, Peter. (2016). Psikanaliz ve Hikâye Anlatıcılığı (H. Demir Atay-H. Atay, Çev.).
İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
Canan Şenol. Finally You Are İn Me. 23.04.2020, http://www.cananxcanan.com/
Canan Şenol. See No Evil, Speak No Evil, Hear No Evil. 23.04.2020,
http://www.cananxcanan.com/
Curatorsintl.org.09.08.2019.https://curatorsintl.org/exhibitions/the_storyteller
Çelik, Güney. (2014). Van Gogh’tan Mektuplar I “Patates Yiyenler” (De Aardappeleters).
Sanat Karavanı.10.04.2020. https://sanatkaravani.com/van-goghtan-mektuplar-1-patatesyiyenler-de-aardappeleters/
Dani Karavan. Walter Benjamin Anıtı. 13.04.2020,
https://www.danikaravan.com/portfolio-item/spain-passages-homage-to-walter-benjamin/
Demir, Duygu. (2013). Gülsün KARAMUSTAFA ve Arabesk, Saltonline.06.03.2020.
https://saltonline.org/tr/2076/gulsun-karamustafa-ve-arabesk
Döğer, Dilîn. (2016). Marina Abramovic. Great Wall. Gaia Dergi.23.04.2020.
https://gaiadergi.com/marina-abramovic/
Durukan, Abdulhadi. (2014). Paleolitik Dönemden Mö 1. Binyılın Ortalarına Kadar Duvar
Resimleri, Atatürk Üniversitesi, Arkeoloji Anabilim Dalı, Erzurum.
Durukan, Abdulhadi. (2014). Paleolitik Dönemden MÖ 1. Binyılın Ortalarına Kadar Duvar
Resimleri. Atatürk Üniversitesi-Dijital Arşiv Açık Erişim Sistemi.13.03.2020.
http://earsiv.atauni.edu.tr/xmlui/handle/123456789/978
Eagleton, Terry. (2013). Walter Benjamin ya da Bir Devrimci Eleştiriye Doğru (F. B.
Aydar, Çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı.
Eco, Umberto. (2016). Yorum ve Aşırı Yorum (K. Atakay, Çev.). İstanbul: Ayrıntı
Yayınları.
Edvard Munch. Hasta Çocuk. 23.04.2020, https://www.e-skop.com/skopbulten/umumimahremiyet-%E2%80%93-bir-tracey-emin-portresi/409
En.wikipedia.org. 26.08.2019. https://en.wikipedia.org/wiki/Storytelling
Felix Gonzalez Torres. Untitled. 23.04.2020, https://www.artnews.com/art-inamerica/features/together-apart-63056/
Foster, Hal. (2017). Yeni Kötü günler (F.B. Aydar, Çev.). İstanbul: Küy Yayınları.
Frida Kahlo. The Broken Column. 23.04.2020,
https://resimbiterken.wordpress.com/2014/04/25/frida-kahlonun-the-broken-column-eseri/
Fulford, Robert. (2014). Anlatının Gücü- Kitle Kültürü Çağında Hikâyecilik (E. Kardelen,
Çev.). İstanbul: Kolektif Kitap Bilişim ve Tasarım.
Kurt, Cüneyt. (2018). Canan Şenol’un Çalışmalarında Kadın Kimliği, genderi.org. Erişim:
10.01.2020.http://genderi.org/xezer-universiteti-erciyes-universiteti-v2.html?page=222
Gönüllü, Açelya Betül. (2017). Resimsel “Anlatı Sanatı” Yapıları Üzerine. İdil, 6/34, s.
1749.
Görenek Beyaz, Gülderen. (2017). Bilinen İlk Resimlerden Günümüze Resim Sanatında
Siyah. İdil Dergisi,6/39, s.3327.
Gülsün Karamustafa. Kuryeler. 25.04.2020, https://saltonline.org/tr/664/atolye-ipucugulsun-karamustafa
Güven, Merve. (2015). Yugoslavya’nın Çığlığı; Marina Abramovic, Academia,
05.10.2019.
https://www.academia.edu/20969075/Yugoslavyan%C4%B1n_%C3%87%C4%B1%C4%
9Fl%C4%B1%C4%9F%C4%B1_Marina_Abramovi%C3%A7
Hararı Noah, Yuval. (2015). Hayvanlardan Tanrılara Sapiens (E. Genç, Çev.).İstanbul:
Kolektif Kitap.
Haeussler.ca.04.04.2020. https://haeussler.ca/projects/ou_topos_1989.html
Iris Haussler. Ou Topos-Wien. 10.04.2020,
https://haeussler.ca/projects/ou_topos_1989.html
Jacques- Louis David. Marat’ın Ölümü. 20.04.2020, https://www.tarihlisanat.com/maratinolumu-jacques-louis-david/
J. Ong, Walter. (2013). Sözlü ve Yazılı Kültür- Sözün Teknolojileşmesi (S. Postacıoğlu
Banon, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
Kalkan, Nur Kübra. Marat’ ın Ölümü- Jacques- Louis David, Tarihlisanat.10.03.2020.
https://www.tarihlisanat.com/maratin-olumu-jacques-louis-david/
Karakullukcu, Bayram. (2018). Gelenekselden Dijitale Pazarlama 4.0 Bağlamında
Transmedya Hikâyeleştirme: Masumiyet Müzesi Örneği.23. Pazarlama Kongresi Bildiri
Kitabı, Kocaeli. s.262-278. Erişim: 28.08.2020.
Kargın, Gürsel. (2015). Albrecht Dürer. Dua Eden Eller. İndigodergisi. 23.04.2020.
https://indigodergisi.com/2015/12/albrecht-durer-dua-eden-eller/
Kaplan, Akif Mehmet. (2018). Çağdaş Türk Sanatında Göç, Yersiz Yurtsuzlaşma
Olgusunun Gülsün Karamustafa Sanat Çalışmaları Üzerinden İncelenmesi, Sosyal Bilimler
Dergisi, 5/29, s. 318-319.
Çullu, Ozan Kemal. (2015). Gerçeküstü Portrelerin Sıradışı Ressamı: Salvador Dali.
Gaigadergi, 01.09.2020
https://gaiadergi.com/gercekustu-portrelerin-siradisi-ressami-salvador-dali/
Leonardo Da Vinci. Son Akşam Yemeği. 23.04.2020, https://www.tarihlisanat.com/sonaksam-yemegi/
Manguel, Alberto. (2013). Okumanın Tarihi (F. Elioğlu, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi
Yayınları.
Marina Abramovic. Balkan Baroque. 23.04.2020,
http://www.azizmsanat.org/2017/03/20/sinirsizligin-kesistigi-tabular-marina-abramovicfirat-tunabay/
Mathew Brady. Subay Grubu. 5. ABD Süvari. c. 1863. 12.04.2020,
https://mymodernmet.com/mathew-brady-civil-war-photos/
Mijingo. Erişim: 03.09.2020.https://mijingo.com/blog/information-is-cheap
Okyay, Cemil. (2010). Ellerimde Anlatılar. İstanbul: Mühür Kitaplığı.
Örkün, Berkant. (2018). Jack Goody’nin Kavramsal Dünyasında Mit, Destan, Efsane Ve
Masal, Motif Akademi Halk Bilimi Dergisi, 11/22, s.127-140.
Pablo Picasso. Guernica. 19.04.2020, https://www.tarihlisanat.com/picasso-ve-guernicakubizm/
Parın, Kamil. (2017). Anlatıbilim: Anlatı Teorisi El Kitabı. Akademik Dil ve Edebiyat
Dergisi, s. 70. Erişim: 01.04.2020.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akaded/issue/33275/367150
Sadık, Celil. Son Akşam Yemeği-Leonardo da Vinci. Tarihlisanat. Erişim: 12.04.2020.
https://www.tarihlisanat.com/son-aksam-yemegi/
Salvador Dali. Portrait of My Dead Brother. 20.04.2020,
http://www.leblebitozu.com/bilmeniz-gereken-12-surrealist-ressam-ve-tablolari/
Sanat Karavanı. Erişim: 28.03.2020. https://sanatkaravani.com/van-goghtan-mektuplar-1-
patates-yiyenler-de-aardappeleters/
Storytellingturkiye. Erişim: 12.11.2019.
http://www.storytellingturkiye.com/gunluk/neden-hikaye-anlatalim/
Şengel, Deniz. (2015). Düşkün İkona: Gülsün Karamustafa’nın Sanatına
RetorikYaklaşım1981-1992. Saltonline.org, s.42,43. Erişim: 26.04.2020.
https://saltonline.org/tr/1158/duskun-ikona-gulsun-karamustafanin-sanatina-retorikyaklasim-1981-1992
Şengünalp, Caner. (2018). Klasik Anıt Heykel Mantığının Dani Karavan Ekseninde Plastik
Mekâna Dönüşümü, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0/41, s. 37-38-
39-41-42.
Thompson, Paul. (1999). Geçmişin Sesi Sözlü Tarih (Ş. Layıkel, Çev.).İstanbul: Tarih
Vakfı Yurt Yayınları.
Vincent Van Gogh. Patates Yiyenler.20.04.2020,
https://tr.wikipedia.org/wiki/Patates_Yiyenler
Yılmaz, Nalan. (2008). Vincent Van Gogh'un 'Patates Yiyenler' Adlı Resmi, Lebriz. s.1,2.
Erişim: 10.04.2020.
http://lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR§ionID=0&articleID=176&bhcp=1/
Yılmaz Üner, Pınar. (2010). Canan Şenol’un Yapıtlarından Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet
Okuması, Yedi, DEÜ GSF Dergisi,4, s. 126-129-130.
Youtube Tr. Erişim: 12.01.2020.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=MoHCR8nshe8&feature=emb_log
o
Wikipedia. Erişim: 29.03.2020. https://en.wikipedia.org/wiki/Oral_storytelling
Wikipedia.III. Louis Aile Ağacı, Württemberg Dükü. Erişim: 17.03.2020,
https://en.wikipedia.org/wiki/Genealogy
Wikipedia. Republic of Letters. Erişim: 20.03.2020,
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Letters
Wikiwand. Erişim: 04.04.2020.
https://www.wikiwand.com/en/Iris_H%C3%A4ussler#/Major_Hyper-real_Installations
Witte, Bernd. (2018). Walter Benjamin (M. Tüzel, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. | tr_TR |
dc.description.abstract | In the emergence of the concept of the story, which is the essence of the research, the pieces of life that have leftstrikingmarks on me and my memory have played a role. The fragileaspect of my life and others' life experiences, the effects of stories on me causedto my researchesabout the relationshipbetween art and story and the existence of my works in the context of visual arts.
The story has beenone of the oldestmethods of conveyingthingsforgenerations. Whenwefocus on its historical adventure, the story, which plays an active role in the tendency of people toconvey their lives, experiences and allvalues, makesits existence alive byincorporating new techniques in everyperiod. The story, which has continueditscycle in the life-death-life axis, has beenequipped with new techniques in everyperiod such as before oral culture, oral culture and writtenculture, digitalage, and thesetechniques have beendiversified with new forms that function as the memory of the story.
In the research, the effects of the historical adventure of the story and the lives that make up stories on my own and people are examined.
The works including true life experience concepts such as autobiographical memories, gender, war, marginalization, pain, melancholy, are examined in the context of art and artist. As a form of existence, the stories those form me, make sense of my life and the place I define myself exist in my artistic practices. My artistic practices, which I have integrated, shaped and made sense of with pieces of visual, auditory objects and thoughts collected from different times and places are presented with their analysis. | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırmanın özünü oluşturan hikâye kavramının ortaya çıkmasında, benliğimde ve belleğimde vurucu izler bırakan yaşantı parçaları rol oynamıştır. Yaşamımın ve bazı yaşantıların kırılgan yönü, hikâyelerin üzerimde bıraktığı etkiler, sanat ve hikâye ilişkisi üzerine incelemeler yapıp, bu incelemeler sonucunda görsel sanatlar bağlamında ürettiğim çalışmalarımın var olmasına sebebiyet vermiştir.
Hikâye nesiller boyunca bir şeyleri iletmenin en eski yöntemlerinden biri olmuştur. Tarihsel serüvenine odaklandığımızda, geçmişten günümüze insanların yaşantılarını, tecrübelerini, tüm değerlerini aktarma eğiliminde etkin rol oynayan hikâye, her dönemde yeni teknikleri bünyesinde bulundurarak varlığını canlı kılmaktadır. Yaşam- ölüm- yaşam ekseninde döngüsünü sürdürmüş olan hikâye, sözlü kültür öncesi, sözlü kültür ve yazılı kültür, dijital çağ olmak üzere her dönemde yeni tekniklerle donanmış ve bu teknikler hikâyenin belleği işlevi gören yeni formlarla çeşitlenmiştir.
Araştırmada hikâyenin tarihsel serüveninin ve hikâyeler oluşturan hayatların, benliğim ve insanlar üzerindeki etkileri irdelenmiştir. Otobiyografik anılar, toplumsal cinsiyet, savaş, ötekileşme, acı, melankoli gibi yaşanmışlık içeren kavramlarla oluşturulmuş yapıtlar, sanat ve sanatçı bağlamında incelenmiştir. Bir var olma biçimi olarak, yaşamın içinde kendimi biçimlendirip, anlamlandırıp, tanımladığım yer olan hikâyeler sanatsal uygularımda varlığını sürdürmektedir. Farklı zaman ve mekânlardan toplanmış görsel, işitsel, nesne ve düşünce parçalarıyla bütünleştirdiğim, biçimlendirip, anlamlandırdığım sanatsal uygulamalarım çözümlemeleriyle sunulmaktadır. | tr_TR |