dc.contributor.advisor | Sarıkavak, Namık Kemal | tr_TR |
dc.contributor.author | Işık, Atila | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T07:03:06Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T07:03:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/2273 | |
dc.description.abstract | In real life, humanity does not observe any movement within the two dimensionalplane. In the field of mass communication, paper, which was the main media in thepast century, has left its place to screens in varying sizes (i.e. computational devices);static, flat images are replaced by motion graphics and stereoscopic video games andmultimedia devices containing virtual reality for binocular perception have taken theirplace in daily life.It can be said that as graphic design progressed past static broadcasting media andbecame a field that brings together aplicative fields such as movie, animation,interactive media and new media design, it assumed a more active role in human life.With the internet becoming a part of daily life, motion graphics have progressed beyondthe role of entertainment fulfilled by movies and TV series, and became one of themain components of today s communication. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Stereoscopy | tr_TR |
dc.title | Stereoskopik Üç Boyutlu Canlandırma ve Uygulamaları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/834 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Grafik | tr_TR |
dc.description.ozet | İnsanoğlu gerçek hayatta ekranlar dışında hiç bir hareketi iki boyutlu düzlemde izlememektedir. İletişim açısından içinde bulunduğumuz yıllarda önceki yüzyılda medyaolarak sıkça kullanılan kâğıdın yerini irili ufaklı ekranlar yani sayısal aygıtlar, durağan, sabit görüntülerin yerini de hareketli grafikler almaya başlamış, sanal gerçeklik içeren binoküler algıya yönelik stereoskopik bilgisayar oyunları ve çoklu ortam ürünleri insanhayatında yer almaya başlamıştır.Grafik tasarımın durağan yayıncılık ortamlarının ötesine geçerek film, canlandırma (animasyon), etkileşimli medya ve yeni ortam tasarımı gibi uygulama alanlarını aynıpotada eriten çok alanlı bir dal haline gelmesiyle insan yaşamında daha etkin bir rolüstlenmeye başlamıştır denebilir. | tr_TR |