dc.contributor.advisor | Kerem Günel, Mintaze | |
dc.contributor.author | Öztürk, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T08:57:41Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-06-25 | |
dc.identifier.citation | Vancouver | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22385 | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to examine agreement between the functional status and quality of life determined by children, family and physiotherapists in adolescents with CP. For this purpose, 97 children with CP, who were between 11 and 18 years of age and who had good communication and cognitive skills; and their parents and physiotherapists were included in this study. The functional status of adolescents was evaluated using functional classification systems developed to classify the children with CP using gross motor, manual skills, communication skills, eating and drinking skills and walking functions. During the research, each participant was interviewed alone. Functional classification systems and the differences between the levels of the classification systems were explained by the researcher physiotherapist. According to the data obtained, it was seen that there was a significant agreement between the functional status determined by the child, family and physiotherapist (p <0.05). While this agreement was high on the gross motor function, it was observed that it was moderate or less on other functions. Children reported higher functional status than the family and physiotherapist reported. There was a perfect agreement between the quality of life measurements between the values determined by the child, family and physiotherapist (p <0.05). In pain and fatigue sections, which are the subparameters of quality of life measurements, it was observed that the agreement decreased between the groups. Therefore, examining the agreement between the functional status and quality of life determined by the child, family and physiotherapist will be a guide when managing the physiotherapy program. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | serebral palsi | tr_TR |
dc.title | Okul Çağındaki Serebral Palsili Ergenlerde Fonksiyonel Durumun ve Yaşam Kalitesinin Belirlenmesinde Ergen, Ebeveyn ve Fizyoterapist Arasındaki Uyumun İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı SP'li ergenlerde çocuğun kendisi, aile ve fizyoterapistlerinin belirledikleri fonksiyonel durum ve yaşam kalitesi değerleri arasındaki uyumun incelenmesiydi. Bu amaçla yaşları 11 ile 18 arasında değişen, iletişim ve bilişsel becerileri iyi seviyede olan 97 SP'li çocuk ve ebeveynlerinden biri ile çocukların fizyoterapi programını takip eden fizyoterapistleri çalışmaya dahil edildi. Ergenlerin fonksiyonel durumları, SP'li çocukların kaba motor, el becerileri, iletişim becerileri, yeme içme becerileri ve yürüme fonksiyonlarını sınıflandırabilmek için geliştirilen fonksiyonel sınıflandırma sistemleri kullanılarak değerlendirildi. Araştırma sırasında her katılımcı tek başına görüşmeye alındı. Ergenlerden kendilerini; aile ve fizyoterapistlerden de çocuğu en iyi ifade eden fonksiyonel seviyeyi seçmeleri istendi. Ayrıca çocuk, aile ve fizyoterapistlere, çocuğun yaşam kalitesini ölçmeleri için anket uygulandı. Elde edilen verilere göre çocuk, aile ve fizyoterapistin belirlediği fonksiyonel durum arasında anlamlı uyum olduğu görüldü (p<0,05). Bu uyum değeri kaba motor fonksiyon üzerinde yüksek değere sahipken, diğer fonksiyonlar üzerinde orta derece veya daha az olduğu görüldü. Çocuklar kendileri için, aile ve fizyoterapistin belirttiğinden daha yüksek fonksiyonel durum bildirdi. Fonksiyonel durum için uyum değerinin aile ve çocuk arasında daha yüksek değere sahip olduğu görüldü. Yaşam kalitesi ölçümlerinde çocuk, aile ve fizyoterapistin belirlediği değerler arasında mükemmel uyum bulundu (p<0,05). Yaşam kalitesi ölçümlerinin alt parametresi olan ağrı ve yorgunluk bölümlerinde gruplar arasında uyum değerinin düştüğü görüldü. Elde ettiğimiz sonuçlara baktığımızda çocuk, aile ve fizyoterapistin belirledikleri fonksiyonel durum ve yaşam kalitesi değerleri arasında uyumu incelemesi fizyoterapi programı yönetilirken yol gösterici olacaktır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.funding | Yok | tr_TR |