Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCafer, Hatıra Ahmedli
dc.contributor.authorÜnal, Baran Doğaç
dc.date.accessioned2020-04-13T09:55:26Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-03-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22301
dc.description.abstractIn our country, Solfege lesson without a thought is one of the first and most important lessons, which music students take when starting on their professional carrier of music. In Solfege lessons music students learn how to make music in the first time. When we have a look on syllabus of Solfege lesson in our country, we realize that lesson does not contain so much material of our cultural music. Therefore the music students, those who are graduated from this course generally have no educational clue how to perform a piece, which is written in his/her cultural heritage. Contribute to the solution of this problem is one of the aims of this study. The other aim of this study is to give a chance to know Turkish Composers before graduation while introducing the Turkish Composers to the young minds of future musicians. The main subject of this study is to combine of the two ideas which are written before and set a good example for those who will conduct a research on this field of study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSolfej
dc.subjectDikte
dc.subjectMetot
dc.subjectAksak
dc.subjectModalite
dc.subject.lcshDers kitaplarıtr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleAksak Tartımlar ve Modalite Üzerine Teksesli Dikte Metodu Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÜlkemizde müzik alanında eğitim veren kurumlardaki solfej dersi, müzik eğitimine yeni başlayan öğrencilerin müzik yapmayı öğrendiği ilk derstir. Solfej derslerinin içerikleri kurgulanırken geleneksel müzik kültürümüz unsurlarına yeterince ağırlık verilmemesi, bu alanda eğitim gören öğrencilerin meslek yaşamlarında Çağdaş Türk müziği literatürüne eser kazandırmış olan bestecilerin eserlerini seslendirirken, kendi müzik kültürlerine ait öğelerin bilgilerinden yoksun kalmış olduklarından zorluklar yaşadıkları gözlemlenmiştir. Bu çalışmanın hedeflerinden biri bu sorunun eğitim alanındaki çözümüne katkı sağlamaktır. Bu çalışmanın diğer bir hedefi ise öğrencilere çağdaş Türk bestecilerini tanıtmak ve Türk müziğini içselleştirmelerine olanak sağlayarak bu sürece katkıda bulunmaktır. Bu dikte metodunun oluşturulmasındaki ana hedef, öncesinde bahsedilen iki hedefin birleşmesinden oluşmuştur. Bununla birlikte, bu alandaki dikte metotu eksikliğini gidermek adına çalışmalar yapacak eğitimcilere ve araştırmacılara bir örnek oluşturması arzulanmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentKompozisyon ve Orkestra Şefliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-04-13T09:55:26Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster